Nee, vermeerderen niet tot nu toe. Ben bij huisarts geweest, die verwacht beginnende netelroos (maar verwacht ik zelf niet, als ik google) of insectenbeten. Maarja, welk insect? Mug? Mier? Processierups? Bedwants? Kan zoooooooooooo veel zijn
Mijn zoontje heeft dit ook gehad bleek een reactie te zijn op een muggensteek. Strophulus heet het maar komt vooral voor bij kinderen.
Enorm! Ga kapot van de jeuk... Ben al met zinkzalf en sudo in de weer (tip van huisarts), maar weet het zo net nog niet..
Ja is ook de revue gepasseerd, maar zijkant buik is eigenlijk een plek waar het minst warmte komt. En ook zo gek dat het echt op 1 plek is...
Mijn dochter heeft ook al 2 weken zoiets, ook op haar romp. Heb het al meer gehoord in de omgeving, soms hele gezinnen waardoor gedacht wordt aan processierups (komt hier veel voor momenteel).
Dan zou je toch ergens geweest moeten zijn waar dieren etc zitten. Neem aan als je zelf al vlooien zou hebben, je dat echt wel zou merken... Niet?
Hier ook geen contact met dieren dus lijkt mij sterk, en vlooienbeten zitten meestal op handen/armen of onderbenen. Toen de huisarts het zag dacht ze meteen aan processierups of een reactie op iets anders. Geen insectenbeten of waterpokken of zo. Enkele dagen geleden stond er een post op facebook van een gezin van 6 die t allemaal hadden, en die hadden dus bij zo'n zwemvijver gezeten waar processierups zat. Zo ziet het er bij hun uit (foto's) Voor de zekerheid kleding wassen op 60 graden, die haren zijn heel hardnekkig.
Hoeft niet hoor, kan ook van iemand anders komen die toevallig bij een dier is geweest met vlooien. Daarbij, 1 vlooi is genoeg voor heel veel ongemak. Met de warmte is iedereen de hele tijd buiten en het is erg droog. Vond de beten er heel erg op lijken, vandaar.
Ik dacht ook processierups. Een verkoelende zalf schijnt fijn te zijn en alles (kleding, handdoeken, beddengoed) even goed wassen
Wat naar! Lijken inderdaad wel muggenbeten. Maar kan natuurlijk van alles zijn. Gisteren werd ik ook door iets raars gebeten en bleek het een larve te zijn van een gaasvlieg....( na even te googlen en ik had natuurlijk de dader te pakken)