Wat doet jouw man in zijn vrije tijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loetje85, 2 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    De titel zegt het al, wat doet jouw man in zijn vrije tijd om te ontspannen? Ik merk aan alles dat mijn man gespannen wordt van het alleen maar thuis zijn (naast zijn werk). Ik heb hem al vaker aangegeven dat hij iets moet zoeken wat hij voor zichzelf kan doen zodat hij in ieder geval 1x per week niet bezig is met of werken of papa zijn. Maar hij blijkt het heel moeilijk te vinden om iets te bedenken waar hij blij van wordt. Ja, hij vindt het heel leuk om dingen te maken (bedjes voor de kinderen, nieuw bureau, mooie wandplanken etc.) maar dat is niet echt iets wat je structureel 1x (of vaker) in de week mee bezig kunt zijn, helemaal niet als de kids in bed liggen (denk aan schuren, zagen en boren). Sportschool wordt hij niet enthousiast van. Nu vraag ik mij af, wat doen mannen nou ter ontspanning? Wat doet jullie partner en hoe vaak in de week/maand is hij hiermee bezig? Het lijkt mij namelijk best belangrijk om af en toe echt iets voor jezelf te doen zodat je weer wta nieuwe energie op kunt doen voor de dingen die echt móeten.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man sport, speelt piano, luistert muziek (gaat naar concerten) en leest veel. Sowieso 3x per week sport, iedere dag piano en lezen, concerten ongeveer 8x per jaar.

Loetje85 vindt dit leuk.
  3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hij gaat naar vrienden of met vrienden een avondje naar de kroeg. Verder weinig eigenlijk.

Loetje85 vindt dit leuk.
  4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hij rijdt motor, loopt hard en klust wat in/om huis.

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Mijn man speelt piano, gaat wielrennen of hardlopen.

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn man speelt gitaar en doet aan zaalvoetbal.

Dat gitaarspelen gebeurt dagelijks. Zaalvoetbal tijdens het seizoen, nu bijvoorbeeld al een tijdje afgelopen.

Gitaarspelen heeft mijn man echt nodig, anders wordt hij poepiechagrijnig.

Maar, ik denk dat het ook goed voor hem zou zijn om lichamelijk wat actiever te zijn. Hij is liever lui dan moe ;) en kan soms echt in periodes van algehele passiviteit verzanden en daar wordt hij echt niet gezelliger van. Helaas kan hij de zin en motivatie momenteel nog niet echt vinden om even lekker een stukje te gaan fietsen of lopen.

7. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Mijn man is eigenlijk alleen met de kinderen bezig:)

Pinkblossom vindt dit leuk.
  8. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Na zijn werk en het eten gaat hij thuis aan de gang met de tuin en klussen rondom het huis.
    In het weekend gaan we met het gezin wat leuks doen. En hij zwemt 1x per week met de kleine. Maar echt iets voor zichzelf heeft hij eigenlijk niet. Ook geen tijd voor ook trouwens

9. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Sporten, voetballen, hockeyen en met vrienden afspreken.

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.398
    113
    Gamen of naar een vriend toe.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Met vrienden afspreken, volleyballen en sportschool

12. kars

kars Actief lid

27 mrt 2016
    150
    36
    28
    Vriendlief werkt heel veel. Als hij thuis is gaat hij vaak samen met ons dochtertje naar de paardjes en varkentjes om de hoek of samen ijsje halen op de fiets. ( dochter is 19 maanden ) dat is al ontspannen voor hem.
    Verder in het weekend 's avonds een biertje pakken met vrienden, wat op de pc rommelen, samen met mij bankhangen.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn man doet aan wielrennen (voor de lol een "klein"rondje van zo'n 25 km). Dit verschilt van meerdere keren per week tot helemaal niet (met slecht maar vooral nat weer fietst hij niet). Verder gamed mijn man of zit op de computer.

14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier gaat hij als onze dochter op bed ligt een hele eind fietsen. Sporten in de sportschool doet hem ook goed of gitaar spelen/muziek luisteren.

Van sporten krijg je wel veel positieve energie. Als hij de sportschool niks vind, misschien gaan hardlopen/een eindje lopen of fietsen. Of misschien is thuissporten een optie?

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klussen in en om het huis, vaak samen voor zover het voor mij fysiek te doen is.
    Mountainbiken samen met zoon.
    Modelbouw boten maken, zowel kunststof als hout, met name in de winterperiode kunststof en in de zomer enkel schuren etc van de houten. Vorige houten boor is hij ruim 1,5 jaar mee bezig geweest. Is dan ook wel bijna een meter groot en vanaf niks opgebouwd. De volgende wordt radiografisch bestuurbaar denk ik.

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zwemmen, avondje weg met vriend (vrienden), boek lezen, spelletje op Playstation, klusjes in tuin, serie kijken.

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wielrennen, mountenbiken, hardlopen, kite surfen, motor rijden en nog veel meer. :D

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gamen,sporten en naar vrienden toe.

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn man heeft krachttraining als uitlaatklep. Dit doet hij 3 of 4 keer in de week.

20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wij kijken savonds vaak samen een serie. Als ik weg ben, kijkt hij zelf een film. 1x in de 2 weken ongeveer gaat hij n avond naar een vriend en gamen ze wat. Verder niet zoveel, maar hij heeft er ook totaal geen behoefte aan om weg te gaan. Gewoon lekker bankhangen na zn werk vind ie prima :)

Deel Deze Pagina