Hallo iedereen, Vanavond krijg ik in het ziekenhuis een ballonkatheter om de baarmoedermond weker te maken en voor de ontsluiting, zodat ik hopelijk morgen kan worden ingeleid. Nu vraag ik me af: kan de ballonkatheter er alleen al voor zorgen dat de weeën beginnen, of gebeurt dat echt pas als ik aan het infuus lig? Het is mijn eerste kindje.
Ja je kan weeën krijgen door de ballonkatheter maar dat hoeft niet. Toen ik ingeleid werd waren er twee dames met mij die ook die avond een ballon kregen. Zij zijn dezelfde nacht bevallen. Ik pas 3 dagen later.
Bij mijn eerste had ik na 24u voldoende ontsluiting om het ballonnetje eruit te laten vallen ong 4 cm maar nog wel een lange baarmoedermond. Ik had geen weeen door het ballonnetje maar puur door de mechanische druk is de baarmoedermond open gaan staan. Daarna vliezen kunnen breken (volgende ochtend) en met infuus met wee opwekkers ong 10 uur later bevallen. Baarmoedermond moest echt nog eerst verkorten en verwerken voordat hij verder open ging dan die 4cm door de ballon. Eenmaal verstreken was het binnen 2u gepiept
Het kan net het laatste zetje zijn om weeen te krijgen had ik bij de tweede helaas bij de eerste niet
Ik heb bij de oudste ook een ballon gehad. Kreeg daarop weeën en braken mijn vliezen al vroeg, heb geen infuus nodig gehad. Wel duurde het heel lang voordat de ontsluiting vorderde.
Ik kreeg weeen ervan, wel veel harde buiken/voorweeen.. In de avond geplaatst en in de ochtend eruit en die avond bevallen met infuus.
Ik greeg ballonkatheter in de avond en toen begon het meteen al krampen en de volgende dag ben ik bevallen zonder weeën opwekkers (was ook mijn eerste kindje) dus het kan wel