zwanger en toch een beetje jaloers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door farfan, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Ik weet nu net ongeveer 1 week dat ik zwanger ben en ik vind het helemaal te gek!
    Maar nu hoorde ik vandaag dat een collega van mij ook zwanger is. Toevallig zaten we in hetzelfde schuitje want we waren allebei bezig met zwanger worden. Nu is zij dus zwanger en zij is al over de 3 maanden.
    Ik zelf ben nog maar 7 weekjes.
    Ik vind het wel leuk dat we nu allebei zwanger zijn maar ik ben toch een beetje jaloers dat zei al de 3 maanden heeft bereikt.
    Ik moet nog door die onzekere periode heen.
    Ik denk steeds: doe toch niet zo raar, wees blij dat je zwanger bent! En dat ben ik ook! Maar toch ben ik wat jaloers.

Ook zit ik steeds te piekeren, of het wel goed zou zijn met het kindje (nou ja, vruchtje).
    Ben steeds bang dat ik het ga verliezen.
    Ik merk dat ik er op mijn werk niet echt bij ben en heel snel moe ben. Zo vervelend.
    A.s. maandag moet ik naar de verloskundige en ik hoop dan zo dat ik wat meer zekerheid krijg.
    Maar ja even afwachten

Wilde even mijn hart luchten hoor!

Liefs Farfan

2. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    gefeliciteerd

ach ja dat heb ik ook maar geniet zeker van het zwanger zijn
    en nu is een vriendin van me zwanger en ik ben precies een maandje verder dan haar
    dus dat is toch ook weer leuk

het feit is
    je krijgt een kindje en datis het belangrijkste

geniet er van

3. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Niet bang zijn, het gaat vaker goed dan fout!
    Lekker genieten van je zwangerschap meid, voor je het weet zit je aan je 12 weken!

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    nou ik begrijp dat best wel hoor, want juist die eerste weken zijn zo spannend.
    maar meid het gaat veel vaker goed dan niet goed hoor.
    en volgende week naar de verlos zag ik?
    hopelijk krijg je ook een echo en zie je een mooi kindje.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst. Ik ben zwanger is alleen om te vertellen dat je zwanger bent, zodat anderen je kunnen feliciteren.

Graag goed kijken waar je iets post.

ELmo

6. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Sorry....

7. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Jullie hebben wel gelijk hoor meiden.
    Ik moet gewoon genieten van deze zwangerschap.
    Ik dacht net: wat ben ik toch ondankbaar. Nu ben ik eindelijk zwanger, dat wilde ik zo graag, en nu ben ik zwanger en dan is het weer niet goed. Wil ik meteen weer meer en meer. Vreselijk toch?

Ik mag wel wat dankbaarder zijn. Als je wel eens hoort en ziet van andere meiden die zo veel moeite doen om zwanger te raken, of waarbij het helemaal niet lukt! En zit ik hier een beetje met zelfmedelijden omdat ik nog in de eerste prille weken zit.
    Maar daar moet iedereen doorheen!

Kreeg ineens een ingeving haha! :D

Dus bij deze zal ik eens wat meer positiever zijn!

Maar bedankt hoor meiden!

Liefs Farfan

8. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Iedereen is zenuwachtig de eerste weken, of ze die wel doorkomen.
    Ikzelf was ook wel bang dat ik het zou verliezen, heb met 8 weken ook erge bloedverlies gehad (wil je niet bang maken hoor) maar gelukkig was alles goed.
    Probeer je een beetje te ontspannen en ervan te genieten.
    Stressen over of het fout kan gaan is niet goed.
    Tuurlijk doet iedereen dat, heb ik zelf ook gedaan.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, en jij bent die 3de maand ook zo voorbij hoor meiss ;)

Liefs,
    Charissa

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Aaaaaaaaaah, jaloers zijn op iemand die verder is als jij... 8)
    Toen ik hier voor het eerst kwam, was ik nog maar een maandje of 3 ofzo, en dan lees je al die antwoorden van dames die al wel 6, 7 maand zijn, of zelfs bijna uitgerekend! Jeetje, ik dacht dat ik nóóit zover zou komen! :confused:
    En kijk nu es, nog een dikke drie weken en bij ons is het dan al zover. En nu kan ik een beetje glimlachend omkijken naar m'n ongeduldigheid van toen.
    Meid, ik snap het helemaal, maar geniet nu ook maar alvast, want het gaat toch al zo snel!

10. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Helemaal eens met kisbaba.
    Het gaat zo snel. Voor je het weet zie je het babietje in je banner bijna aan het eind staan. Echt geloof me; geniet, want het is zo voorbij.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja en dat zo voorbij geld na de bevalling ook nog hoor. Kan nog steeds niet geloven dat t voor mij al 10 jaar geleden is dat ik de vorige keer zwanger was (nouja buiten die miskraam dan)
    7 weekjes...AL! niet pas ;)
    Het hartje van je baby klopt dus waarschijnlijk al. Dat is al n mijlpaal. En zo komen er nog meer. Ik ben gestopt met naar de weken te kijken maar ben naar mijlpalen aan t kijken. Kan iedereen aanraden om een boek te kopen om te kijken wat er in welke weken gebeurt met jou en je baby. Ik heb nog n antiek boek (gekocht toen ik de eerste keer zwanger was...11 jaar geleden zo ongeveer) maar kan stap voor stap mee kijken wat er deze paar weken weer allemaal gebeurt daar binnen. Voor mij geeft dat ook n beetje rust....en tussendoor wat te doen want je merkt misschien nog niet veel van het zwanger zijn. En het is te vroeg om al naar de prenatal te rennen en spulletjes te kopen. Zo kan je er toch een beetje mee bezig zijn.

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Enne het kan maar zo zijn dat zij overtijd loopt en jij eerder bevalt en dan heb je uiteindelijk nog bijna tegelijk je kindje!
    Hoop dat de komende weken snel voor je gaan. Een voorspoedige zwangerschap gewenst
    x

13. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik herken het. Wat als het bij jou misgaat, hoe kijk je dan tegen haar zwangerschap aan? Ik herken het heel erg maar ik voel de angst ook bij mensen die minder ver zijn dan ik...

14. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Volgens mij is het meer onzekerheid en spanning of het bij jou goed gaat dan jaloezie.
    Ik vond de eerste maanden trouwens helemaal niet leuk. Eerst wachten of het allemaal goed bleef gaan en na drie maanden kreeg ik te horen dat we een kans van 1 op 85 op een kindje met down hadden. Was ik nog niet zonder zorgen...
    Maar gelukkig is alles goed!

15. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Ik ken het gevoel ook wel hoor, maar door een beetje een andere reden.

Ik ben 8 weken korter zwanger als mijn bazin.
    Sinds de klanten het weten, wordt zij en mijn baas uitgebreid gefeliciteerd door iedereen en worden er zelfs kadootjes gekocht e.d.
    Maar ondanks dat ik er toch ook al een aantal jaar werk, is de aandacht voor klanten voor mij een stuk minder, ondanks dat ik toch ook leuk contact heb met velen.

Nou speelt er misschien wel mee dat zij al heel vroeg duidelijk zichtbaar zwanger was, en het bij mij voor de buitenwereld pas na 20 wkn echt zichtbaar werd. (zeker ook door de niet getailleerde bedrijfskleding)

Misschien is het ook wel dat het hun 1e is en mijn 2e ik weet het niet, maar het stoort me soms best wel.

Ben heel blij dat ik zwanger ben en ook heel blij voor m'n baas en bazin, maar m'n zwangere hormonale emoties vinden het niet altijd even leuk dat de aandacht voor de 1 veel meer is als voor de ander. Ach 't zullen wel m'n hormonen zijn...
    Ik geniet er verder deste meer van dat frummel gezellig "mee werkt"

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hihihi, weet je wat ik ook niks aan vind:
    Als ik langs huizen rijd, waar al een ooievaar staat en vlaggetjes in de tuin hangen! :D

17. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Ik snap het ook heel goed, bij mij zijn het er drie die voor lopen, 1 een week, 1 vier weken, en 1 negen weken, en vooral in het begin was ik best wel een beetje jaloers omdat hun de kritieke weken voorbij waren, en nu was ik weer een beetje jaloers als hun al op de 20 weken zaten, ach het is geen ziekelijke jaloezie want ben meer dan super blij voor hun maar ooh wat zal ik blij zijn als ik de 20 weken echo heb en alles mag dan goed zijn, voor zover ze dat kunnen zien, en ook om te zien wat het wordt, het is toch ook allemaal zooooooooooo spannend! Maar genieten doe ik wel.

Liefs Bojenna

Deel Deze Pagina