Ik vraag me echt af of er tegenwoordig nog mensen zijn die het geslacht niet weten totdat het kindje is geboren. Bij mijn eerste dochter ruim acht jaar terug wist ik het niet een complete verassing een jongen of meisje? ik gokte zelf een jongetje was er heilig van overtuigt stiekum al een blauw pakje gekocht weet ik nog wel. Groot was de verassing dat het toch echt een meisje bleek te zijn Mijn eigen gevoel was dus niet juist en had alleen een termijn echo gehad. Bij mijn tweede dochter kreeg je nog net bij 20 weken niet standaard een echo. Toch moest ik met 30 weken een echo en toen kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen om te vragen of het een jongetje of een meisje zou zijn De tweede wist ik dus met 30 weken pas. Nu zijn we zwanger van de derde en twijfelen of we het niet of wel willen weten. Hoe zat/zit dit bij jullie??
wij wilden het echt niet weten bij de eerste en nu ook weer niet. Vond het erg bijzonder en spannend het niet te weten. Ik merk dat de meeste het tegenwoordig wel weten, maar er zijn er best nog wel meer die het niet willen weten.
Ìk wil het wel weten. Mijn man niet. Hij laat de keuze aan mij, omdat ik het zwaarste werk doe. Dus ik enk dat ik er bij de 20 weken echo wel om vraag. Maar wie weet doe ik gek en laat ik het toch een verrassing. Of misschien kijk ik wel ok ik het zelf kan zien in plaats van het aan de vk te vragen. Dan blijft het toch een beetje een verassing of ik het goed gezien heb.
Hoi Tjilpje, wij willen het geslacht van ons Ukkie nog niet weten! Vind het een soort ontlading en natuurlijk een mooie verassing straks bij de bevalling. Maar merk wel dat er veel mensen zijn tegenwoordig die het al wel willen weten en mensen die reageren of het tegenwoordig maar raar is dat je het NIEt weet. Ik had van de week een klant in de winkel die me echt stomverbaasd stond aan te kijken. Vroeg hoe lang ik zwanger was en het eerste wat ze zei was: dan weet je zeker ook al wat het wordt?? Dus ik zeg "nee" en zei helemaal van OW?!?!?! Heel erg verbaasd en reageerde nog verbaasder toen ik zei dat we het niet wilde weten. xx sassie
Ik wilde het graag weten en mijn man was het om het even. Die vond het dus prima als we het al zouden weten. De echoscopiste was aangenaam verrast dat we het wilde weten, want die vertelde dat ze de laatste tijd alleen maar stellen had die het juist niet wilde weten.
wij willen het ook zeker weten... voor ons is het juist een bijzonder gevoel het wel te weten.... dan kun je je kindje al echt DE naam geven ( gewoon voor jezelf hoor... niet dat we het anderen vertellen) bij onze zoon hadden we dat ook... we hadden hem een naam gegeven en hebben hem zo ook genoemd... na een paar dagen hadden we zoiets van : het klopt niet... het past niet... toen hebben we een andere naam bedacht en hem zo genoemd... en dat klopte gewoon... dat paste bij hem... ik zou balen als we daar pas na de bevalling achter waren gekomen... en ik ben gewoon te ongeduldig... ik wil shoppen en namen bedenken het het geboortekaartje vast klaarmaken en het gedichtje en het kamertje inrichten
ik wi het wel weten en mijn man niet... hij vind het niet erg als ik het wel weet, als ik het dan maar wel geheim zal houden voor hem.. nu denk ik dus dat als het zover is dat ik net doe of ik het ook niet meer wil weten en dan nog een keer een echo laat doen waarbij ik het wel te weten kom, want anders is hij bang dat hij mij te veel uit gaat horen en het alsnog ongewild te weten komt
Wij willen het ook weten, ben zo benieuwd of we twee jongens of twee meisjes krijgen. Wij denken zelf jongens.
Mijn man wilde het niet weten en ik had zo iets van moet ik over nadenken, maar tijdens onze 12 weken scan vroeg de echo technician me, wat denk je dat het is, wat zegt je gevoel, ik antwoordde: ik denk een jongen. Hij zei onmiddellijk, ja inderdaad het is een jongen, mijn man was zo van shit, kwou het echt nie weten.
ik herken dit zo... bij eerste hebben we het ook niet geweten. mijn man was daar sterker in als ik.... en de vrassing was wel erg leuk. nu ik zwanger ben van de tweede spruit denk ik dat we het willen weten, man heeft nu ook meer behoefte om het te weten. is toch ook wel makkelijk.... anderzijds ervaar ik dat het niet weten ook prima kan. alleen in de winkels springen ze erg in op jongen of meisje, er is weinig wat voor beide kan. ik ahd trouwens ook dat ik overtuigd was van een jongen en we kregen een meisje! ik was echt vreselijk verbaasd!
Kan me voorstellen snoet dat je raar staat te kijken als je toch een meisje hebt ipv een jongen wat je dacht.... Ik was bij mijn 1e zwangerschap ervan overtuigd dat we een meisje zouden krijgen, dit is bij elke echo bevestigd en inderdaad ook een meisje geworden en nu denk ik eigenlijk weer dat het een meisje wordt en we willen het ook zeker weten!! Maar we moeten nog even geduld hebben.... eerst maar eens kijken of de echo van volgende week goed is..
Wij wilden het absoluut weten! Hou het ook niet geheim voor mensen, onze belangrijkste zorg was of het gezond was en dat was het gelukkig. Daarbij vinden wij het erg praktisch om te weten met oog op naam en spullen die we kopen. Ik vind het ook niet 'iets' toevoegen aan de geboorte als je het nog niet weet, maar dat is persoonlijk . Ik vind de geboorte op zich al heel erg bijzonder, dat 'weetje' haalt daar niets van af.
Wij willen het niet weten. De kamer en het kaartje gaan toch een neutraal thema krijgen dus we laten ons lekker verrassen
hoi wij wouen met de 1ste wel weten wat het zou worden en hebben we 20 weken 3d laten doen en bleek een meid te zijn terwijl ik echt dacht dat het een knul zou worden maar als we OOIT voor de 2e zullen gaan wat ik wel graag zou willen dan willen we dit keer niet weten wat het zal worden gewoon lekker een spannend gevoel hebben op de grote dag gr Citta
Ik wist het beide keren en beide keren mag iedereen het ook gewoon weten, niet de naam hoor! Bij mijn dochter hebben we wel een neutrale kamer gedaan, maar daar heb ik al 2 jaar spijt van... Onze 2e beeb krijgt dan ook echt een jongenskamertje! Ik vind het ook echter voelen door te weten dat we een zoon krijgen. Kan me niet voorstellen dat je het niet wilt weten
Wij wilde het absoluut niet weten. Ik vond het persoonlijk niet nodig en we wilde ons laten verrassen. Ik vind het zelf ook niet leuk als ik het al van andere hoor wat het wordt. De verrassing is er voor mij af. Wij hebben bijv ook geen 3D echo gedaan. Maar iedereen moet het natuurlijk allemaal zelf weten.
toevallig was hierover laatst nog een polltje en inderdaad, de dikke meerderheid (ruim 80% geloof ik) wilde het geslacht weten... --> ow ik zie dat hij toch nog behoorlijk veranderd is in tussentijd maar nog steeds de ruime meerderheid die het willen weten inderdaad..
Hoi meiden, Ik wist het bij mijn eerste zwangerschap ook niet. Was echt een verrassing, al wilde ik wel, maar mijn partner niet. Nu bij deze zwangerschap aangegeven dat ik het deze keer wel wil weten. Ben gewoon te nieuwsgierig. Gr. Linda