Wat is duurder bad of douche.

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Toen ik zwanger was en nu nog steeds eigenlijk ga ik om de dag in bad. Lig er dan maar zo een uur of langer in (zonder er iedere keer warm water bij te gooien)
    Wat is nu goedkoper? Een uur zo in bad liggen of een half uur douchen?
    Als ik douche sta ik er ook maar zo een half uur onder namelijk (scheren en haren wassen e.d.)

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Wij douchen in ons bad, wanneer ik sta te douchen en de stop dichtdoe merk ik dat me bad eerder vol is als dat ik klaar ben met douchen (alles er op en eraan, haren wassen, scheren, soppen.
    Als ik in bad ga, spoel ik eerst ff snel af, dan vol laten lopen, en als ie bijna helemaal vol is was ik me haren en spoel dat uit. duss... eigenlijk even duur zou ik zo zeggen, probeer het eens uit door te douchen met het putje dicht en kijken hoelang je het vol houd ;)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In jouw geval vraag ik me af of het uitmaakt. Ik vind een half uur onder de douche best wel veel eigenlijk. Voor mij is 10 minuten lang, en dan was ik mijn haar. Scheren doe ik meestal voordat ik onder de douche ga en spoel het dan af ...

Een uur in bad haal ik ook niet ... geduld niet voor.

4. minon

minon Niet meer actief

Zou ik inderdaad kunnen proberen, moet ik alleen wel de doucheslang/kop overschroeven want in het bad zit geen douchekop. :)
    Maar ben er dus benieuwd naar wat jullie meningen/ervaringen daar mee zijn omdat ik een discussie met mn man erover had vandaar ;)
    Maakte nog het grapje dat toen ik zwanger was het zeker goedkoper was omdat er veeeeel minder water in het bad ging ;)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als ik in bad ging douchte ik sowieso nog na afloop anders had ik het gevoel niet schoon te zijn (baden /weken in je eigen "vuil")

Dus als je baddert en daarna nog doucht is dat sowieso minder voordelig

Ik douch denk ik max 10 minuten en daarin was ik m'n haar, haarmasker, scheren, etc. Langer douchen vind ikzelf niet nodig en ook saai :p

6. SeaShell

Oh, een half uur douchen zoals TS zegt is duurder dan 1 bad vol laten lopen en daar een uur in te liggen

Laat de kraan maar eens 30 minuten vol open lopen, dat tikt aardig aan. Kun je wel meerdere baden van vullen lijkt me

7. minon

minon Niet meer actief

Overdenk altijd mn zonden onder de douche dus dan heb je ff nodig ;)
    Nee maar sta altijd lekker te dromen onder de douche dus dan is een half uur zo voorbij. Heb ook zo rond de twee weken voor de ongi vreselijk last van buikkrampen e.d. en dan is dat bad zoooo lekker.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb welleens het putje dicht gedaan om te kijken als ik douche hoe vol het bad is als ik stop. Nou het is eigelijk gelijk...als ik klaar ben met douchen is het bad vol ;) maar soms douche ik langer dus dan zou ik het bad een beetje moeten leeg laten lopen..
    maar ga liever in bad relaxen, alhoewel ik ook zo ruim een half uur onder de douche ga! heeeeerlijk

9. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Het hangt er ook vanaf hoe groot je bad is en of je er tussentijds nog wat heet water bij laat lopen omdat het water koud wordt....

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    In jouw geval is een half uur douchen veel duurder dan een half uur in bad. Dat is echt liters water down the drain .... ook met een spaardouchekop.

Weken in je eigen vuil zie ik niet zo hoor, je ligt toch niet in de modder te rollen?? Dat valt echt wel mee. Helemaal als je om de dag in bad gaat.

11. minon

minon Niet meer actief

Haha krijg ineens een beeld van een varkentje in een modderbad ;) sorry

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Als jij je douche een half uur zou laten lopen, dan zou je met dat water 3 baden kunnen vullen. Dus als we kijken naar exact dat halve uur, is in jouw geval, een half uur in een bad goedkoper.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben een bad waar je met 4 personen in kan zitten,

het bad vol laten lopen duurt bij ons een uur, dus er gaat echt liters water in ( is nog van de vorige bewoner zelf zouden we niet zo'n groot bad aangeschaft hebben)

maar hier zou een half uurtje douchen dus voordeliger zijn.

14. SeaShell

Ligt eraan. Mijn man komt bijv elke dag roetzwart thuis van zijn werk onder het smeer en olie, als die in bad zou gaan is het water zwart

En ook al werk je bijv niet of een baan waarin je niet vies word, dan nog lig je te baden in je eigen huidschilfers/vetten, vandaar dat ik mezelf altijd afspoelde onder de douche toen we nog een bad hadden. Je ziet dat ook vaak bij mensen die hun bad niet goed bijhouden dat je helemaal een vetrand erin krijgt

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel fout, maar ik douche vaak ook een half uur en ook best wel heet. Moet er wel bij zeggen dat ik om de dag douche (uitzonderingen daargelaten) dus komt neer op een kwartier per dag :)
    Oooooh, wat mis ik een bad!! Hoop ooit weer de trotse bezitter van zo'n ding te worden. Lag er ook vaak wel een uur in. Relaxed een filmpje kijken op de laptop. Wijntje (en toen nog een peukje) erbij :)
    Denk dat het w.b. kosten maar net is hoe je er gebruik van maakt. Als je een half uur doucht is een bad denk ik wel goedkoper.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Gewoon niet douchen of badderen, dan hou je t goedkoop :D

Een bad lijkt me heerlijk! Helaas hebben we dat niet. Vroeger ging ik altijd bij mn vader in bad en hield dat ook rustig een uur vol. Al wordt het water wel snel koud.. Ik heb genoeg aan max. 15 min douchen. Snel haren wassen, scheren, wassen..

17. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bespaartips warm water | Milieu Centraal

Een bad is ongeveer 120 liter. Douchen is met spaardouchekop ongeveer 7 liter per minuut. Dus als je langer onder de douche staat dan 17 minuten kun je beter in bad gaan.

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wij hebben een bad waar je met 6 man in kan staan.....

:D

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

HahAhaha als we het over staan hebben dan kunnen er bij ons ook wel wat meer bij dan 4 hahaha

20. minon

minon Niet meer actief

Nou het is een gewoon huis tuin rn keuken bad (zonder vetrand in ons geval) dus denk dat ik mn man die site maar ens laat lezen ;) ik mag gewoon in bad punt;)

Deel Deze Pagina