Eindelijk hebben wij een gastouder gevonden die flexibel kan oppassen op ons zoontje. Ik werk als invalkracht in het basisonderwijs en weet bijna nooit van te voren wanneer ik moet werken. Half 8 telefoon en dan werken is het dus vaak. Bij de gastouder moet je min. 26 uur per maand afnemen. En dus ook doorgeven aan de belasting. Nu hoop ik natuurlijk wel meer dan dat te gaan werken. Max. 3 dagen per week. Zat zelf te denken aan 11 dagen per maand bv. x 8 uur is 88uur. Het kan dus ook minder zijn. Hoeveel uren zouden jullie doorgeven aan de belasting zonder dat je aan het eind van het jaar heel veel moet bij betalen. In de vakantie hoef ik dus geen opvang dus die uren moeten er ook nog af. Hoeveel weken van te voren moet je dit doorgeven aan de belasting??
ik zou gewoon die 88 opgeven en als je merkt dat je minder uren hebt opgenomen dan gewoon het bedrag wat je extra hebt gekregen opzij zetten. je kunt er ook tussen in gaan zitten. stel je werkt tussen de 70 en 90 uur dat je dan 80 uur opgeeft. uiteindelijk zal het dan wel eind van het jaar ongeveer kloppen
Ik doe het elke maand met terugwerkende kracht. Ik heb flexibele kinderopvang en betaal dus alleen als ik ze breng. Ik betaal aan het kdv standaard voor 45 uur per maand, en dan verreken we dan op het eind van het jaar. Bij de belastingdienst verander ik elke maand het aantal uren. Krijg dus ook elke maand een ander bedrag gestort. Is voor mij het handigste, want de ene maand hoef ik maar 10 uur, en de andere maand 40 uur opvang en dat scheelt nogal veel, aangezien dat ook nog eens keer 2 is ivm tweeling! Dus ik verander het elke maand via het digitale tool van de belastingdienst.