Wakker op bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnel, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Onze dochter is bijna 2 weken. Wij proberen haar op bed te leggen volgens het wakkert op bed-principe. Alleen gaat dan echt niet slapen. Als ze in slaap is en we leggen haar dan op bed, slaapt gewoon door.. Wat moeten we doen??

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Mijn ervaring is dat het minstens een week of 6 nodig heeft willen ze wakker in bed gelegd kunnen worden. Daarvoor hebben ze dat contact met mama en papa nog zo hard nodig dat ik mijn kinderen in het begin bijna altijd bij me had. Of op schoot, of in de doek. Daarna ben ik rustig aan gaan oefenen met wakker op bed leggen. Lukte het niet (lees jammeren) dan haalde ik ze er weer uit en mochten ze bij mij slapen. Dat ging steeds beter. Op dit moment kan ik mijn zoontje wakker in bed leggen en is er totaal geen paniek. Wanneer hij wel jammert heeft hij of nog honger of er zit een boertje dwars. Als ik daarin alsnog voorzie slaapt hij gewoon.

Houd je kleintje gewoon nog lekker een paar weken bij je. Voor je het weet willen ze dat niet meer, dus nu lekker van genieten :)

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Klinkt mij niet abnormaal in de oren moet ik zeggen. Ze is pas 2 weken oud en slapen moeten ze echt nog leren, tenminste dat was hier wel. Wij pasten ook dit systeem toe, behalve als het echt niet werkte. In het begin hebben we haar maar enkele keren wakker op bed gelegd, anders altijd in slaap wiegen. Na een maand of 3 steeds wat vaker wakker op bed gelegd, en nu ze 7 maanden is altijd wakker op bed. Dan slaapt ze ook binnen 10 minuten meestal (op een uitzondering na), terwijl dat eerst soms 45 minuten duurde.

Geef het niet te snel op, maar als je merkt dat ze beter slapend in bed gelegd kan worden zou ik dat nog wel doen, ze is nog zo jong en het is heel normaal dat ze nog niet zelf in slaap kan vallen. Na verloop van tijd wat vaker proberen om te leren, dan zul je vast merken dat het naarmate ze ouder wordt makkelijker gaat.

Ik zou dus niet forceren maar proberen, als het niet lukt dan probeer je het een paar dagen later weer. Slapen moet ze gaan associëren met iets fijns, en niet iets engs of verdrietigs. En ik heb wel gemerkt dat het de ene dag beter gaat als de andere. Slapen is hier lang een gevecht geweest, sinds we zelf beter de signalen herkennen (duurde een tijdje) en steeds even proberen haar zelf in slaap te laten vallen zonder haar overstuur te laten raken gaat het véél beter!

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Meestal werkt dat pas vanaf 6-8 weken

5. tuc

tuc Niet meer actief

Poeh met 2 weken zou ik mij daar echt niet druk om maken en later ook niet trouwems. Mijn zoontje hebben we maanden in slaap gewiegd en dat was ineens over. Nu leest hij zelf een boekje en valt dan heerlijk in slaap.

6. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ben een typische newborn moeder, twijfel overal over.. Maar, ik ga mij niet meer druk maken over het wakker op bed-verhaal!!

Deel Deze Pagina