Ik heb begrepen dat je op Schiphol een betaalautomaat hebt waar je amerikaanse dollars kan pinnen maar dat dat achter de douane is, dus daar kom ik niet en ik wil mijn dochter wat geld meegeven voor de zekerheid. Dat ze, bijvoorbeeld, bij een overstap op een ander vliegtuig, wat kan kopen. Maar wie weet waar je in of rond Zoetermeer amerikaanse dollars kan inruilen of pinnen? Ik heb de rabobank al gebeld maar daar moet ik ze bestellen en dat gaat te lang duren. Thx!
Gewoon vóór de douane op Schiphol naar het ABNAMRO kantoor gaan, daar kunnen ze zo dollars geven. Volgens mij hebben ze daar trouwens ook nog een geldautomaat met dollars.
Vroeger had je op de grote stations grenswisselkantoren. Geen idee of dat nog bestaat. Heb je het postkantoor al geprobeerd?
Die zijn er nog steeds. In Den Bosch en in Tilburg in ieder geval en ik neem aan op andere grote stations ook.
Western Union Money Transfer - Online geld overmaken - Internationale geldtransacties Nederland bij zo`n kantoor...op idd de stations
Een beetje groot bankfiliaal zal toch gewoon dollars in kas hebben? En inderdaad: er zit een ABN AMRO vóór de douane op schiphol. Die hebben zéker dollars.
Bij aankomsthal 2 is een filiaal van de ABN AMRO en daar kun je zonder problemen de meest gebruikelijke vreemde valuta kopen. Ik heb er vorig jaar nog Engelse Ponden gekocht.
Wij zitten bij de Rabobank. Hier kun je gewoon dollars bestellen en afhalen. Zal vast bij andere Nederlandse banken ook kunnen. Dus gewoon even langs je eigen bank.
Ik heb ze vorig jaar ook gewoon bij de bank besteld via internet en kon ze de dag erna gewoon ophalen.
In aankomsthal 1/2 (op de grens) en in 3 ook zit een ABN. Dat is gewoon op Schiphol Plaza zeg maar. Ik denk dat dat het makkelijkst is.