Waar amerikaanse dollars pinnen :)

Discussion in 'De lounge' started by monkeylove, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb begrepen dat je op Schiphol een betaalautomaat hebt waar je amerikaanse dollars kan pinnen maar dat dat achter de douane is, dus daar kom ik niet en ik wil mijn dochter wat geld meegeven voor de zekerheid.
    Dat ze, bijvoorbeeld, bij een overstap op een ander vliegtuig, wat kan kopen.
    Maar wie weet waar je in of rond Zoetermeer amerikaanse dollars kan inruilen of pinnen?
    Ik heb de rabobank al gebeld maar daar moet ik ze bestellen en dat gaat te lang duren.

Thx!

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Gewoon vóór de douane op Schiphol naar het ABNAMRO kantoor gaan, daar kunnen ze zo dollars geven. Volgens mij hebben ze daar trouwens ook nog een geldautomaat met dollars.

3. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Vroeger had je op de grote stations grenswisselkantoren. Geen idee of dat nog bestaat. Heb je het postkantoor al geprobeerd?

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Die zijn er nog steeds. In Den Bosch en in Tilburg in ieder geval en ik neem aan op andere grote stations ook.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Een beetje groot bankfiliaal zal toch gewoon dollars in kas hebben?
    En inderdaad: er zit een ABN AMRO vóór de douane op schiphol. Die hebben zéker dollars.

6. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Bij aankomsthal 2 is een filiaal van de ABN AMRO en daar kun je zonder problemen de meest gebruikelijke vreemde valuta kopen. Ik heb er vorig jaar nog Engelse Ponden gekocht.

7. mbeekje

mbeekje Bekend lid

Jan 9, 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij zitten bij de Rabobank. Hier kun je gewoon dollars bestellen en afhalen. Zal vast bij andere Nederlandse banken ook kunnen. Dus gewoon even langs je eigen bank.

8. noukie89

noukie89 Niet meer actief

GWK zit op bijna iedere grote NS station

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    GWK op Den Haag Centraal, daar kun je altijd dollars halen.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ik heb ze vorig jaar ook gewoon bij de bank besteld via internet en kon ze de dag erna gewoon ophalen.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    In aankomsthal 1/2 (op de grens) en in 3 ook zit een ABN. Dat is gewoon op Schiphol Plaza zeg maar. Ik denk dat dat het makkelijkst is.

Share This Page