hydrofiele luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marloes84, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Even een vraag over de welbekende hydrofiele luiers en washandjes. Ik heb er echt een hele stapel van nodig. Waar hebben jullie ze gekovht en bevallen ze goed?

Gr marloes

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb verschillende merken uitgeprobeerd. Ik vind in de normale afmetingen die van IKEA en van ISI mini (verkrijgbaar bij BOL.com) echt de besten. Ook heb ik enorm veel plezier van de XXL doeken. Deze raad ik aan van de merken Jollein, Kruidvat en Aden&Anais.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier de standaard witte van de hema. Bevallen Ook Prima.

4. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier ook de gewone witte van de Hema. Heel veel gebruikt en bevalt prima! Ze blijven ook naar heel veel wassen nog goed, ik kan ze zo weer gebruiken voor de tweede.

5. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb van Prenatal, maar die blijven hard. Hema is lekker zacht.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb die van de babydump. Vond ik de leukste printjes en zijn lekker zacht. Verder heb ik ook een aantal grote van Adain en Anais.

7. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Hema, blijven mooi. En heb een paar grote van anais en aiden.
    Ze worden hier al 3 jaar volop gebruikt.
    Hema, even wachten tot ze een koopavond hebben, dan koop je ze met korting.

En gekleurde lijkt heel leuk maar in de witte kookwas is wel zo praktisch.

8. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik had de hydrofieldoeken van mijn oma gekregen , gebruikt voor mijn moeder , mijn zussen en ik :) waren heel mooie fijne beetje dikkere doeken als nu van teddy .. zo jammer dat ze tegenwoordig zo los geweven zijn .. ben heeel kritisch geweest dus bij het zoeken en 3 verschillende merken geprobeerd , en terug gebracht of gestuurd .

de gene die het meest in de buurt komen bij mijn wensen :) komen bij mama loes babysjop vandaan . gewoon de witte , , heb ze ook met sterren printje maar die zijn meer voor de sier :p in het wiegje , ledikantje en kinderwagen haha

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik gebruik de doeken van XKKO voor het afdrogen van mijn kleintje. Deze doeken zijn niet van hydrofiel maar van bamboe. En dat verschil voel je duidelijk. Ze zijn niet goedkoop, maar echt ontzettend fijn.

Oh een een tip, koop de grote doeken van Aden Anais bij Aliexpress. Veel goedkoper.

10. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Gewoon Hema, doen het prima. Niet duur en blijven netjes. En inderdaad, gewoon de witte want dat is het meest praktische voor de was en kunnen ook lekker in de kookwas als je wilt.

11. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Bij Aliexpress zijn ze idd veel goedkoper, maar dat komt ook omdat het Chinese namaak is. zoals bijna alles op die site wat een merk voor zou moeten stellen. De kwaliteit is dan ook helaas wel minder goed, heb ik ondervonden. Daarom koop ik liever gewoon Hema hydrofielen.

12. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb de originele en die van Aliexpress en ik vind die van Aliexpress fijner. Veel soepeler en zachter.
    Tenzij je de bamboe variant neemt van A&A, daar kan niks tegenop.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb gewone witte van de Hema maar ben vooral fan van die van Jollein. En van de xxl doeken vind ik die van aden anais heerlijk. Prijzig maar prachtig en heerlijk!

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zodra de kraamzorg weg was zijn wij overgestapt op badcapes. De hydrofielen gebruikte we voor de kinderwagen/in bed. En tegenwoordig als slab. Ik vind die theedoeken toch niks om een kind mee af te drogen. Nat zijn ze vaak een stuk ruwer dan droog. In bed gebruikte we die van de Ikea. Die zijn prima als ze droog zijn. En als slab die van de zeeman, die vind ik vrij stug.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik heb de witte van de HEMA gekocht. Goede berichten over gehoord

16. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Met stip op nummer 1 Aden +Anais bamboo. Super zacht en groooot. Echt zo'n spijt dat ik ze niet eerder heb gekocht. Zeker in het begin wanneer het huidje nog zo dunnetjes is.
    Op nummer 2 Lässig, dikker en groter dan standaard doeken.
    Op nummer 3 Babsana: fijne standaard hydrofiele voor een leuke prijs.
    Afraders: prenatal, deze blijven maar stug. Dan liever Hema, veel zachter!

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb witte van de prenatal en met een printje van jollein. Beide prima!
    Zoon is nu 2,5jr. Gebruik om af te drogen, op het verschoonkussen.
    Zelf om om mn haar te wikkelen na t douchen.

Als baby, in de wieg, in de kinderwagen, als spuuglap.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Van de Hema!
    Gaan zeker twee rondes mee want we gebruiken ze voor de jongste ook nog en ze zijn nog steeds prima!
    Ik heb voornamelijk witte want dat is handig in de was. Een paar met motiefje, die gebruikte ik wel in de kinderwagen en box.

Ze zijn trouwens ook heel handig als spuugdoek.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn Hema hydrofiele doeken zijn inmiddels al zo'n 9 jaar oud ;), maar zijn nog prima bruikbaar.
    Ik gebruik ze nu nog een beetje voor mijn jongste, denk dat ik ze daarna als poetsdoeken ga verslijten of zo :D.

(geen ervaring met andere merken)

20. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ze verkopen bij de hema online ook xxl hydrofieldoeken. Twee soorten printjes dacht ik maar zeer betaalbaar. Deze zijn alleen online te koop dus niet veel mensen zijn er van op de hoogte, ik dacht ik meld het even :)

Deel Deze Pagina