Te veel structuur???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjaam, Aug 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,
    Even een vraag.
    Onze kleine meid is nu 9 weken en ze heeft een super ritme te pakken. Ze komt om de 4 uur voor haar fles en ligt daana ongeveer 3 uur ingebakerd te slapen in haar eigen bedje. De nachten slaapt ze door van 23.00 tot 07.00.

Nu is mijn vraag. Als ik met haar wegga en ik leg haar bijvoorbeeld in de wandelwagen, dan slaapt ze niet veel.
    Maar het lijkt wel alsof ze dan helemaal ontregeld is. Want als ik een dag of een dagdeel met haar op stap geweest ben, kunnen we de klok erop gelijk zetten dat ze rond 19.00 niet wil slapen en zeker 2 uur heel hard aan het huilen is. En als ik gewoon thuis ben gebleven is dit niet het geval.

IS dit toeval of is onze kleine meid zo gewend geraakt aan de structuur dat ze ontregeld raakt.
    Ik vind dat erg vervelend, want ik wil ook met haar weg en niet alleen thuis blijven zitten. Herkent iemand dit?????

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het zal inderdaad temaken hebben met het ritme wat ze heeft. ze is waarschijnlijk erg gericht op dit ritme en gaat het anders is ze van slag. ik denk dat je er weinig aan kan doen

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Ja ik herken dit ook! Mijn meissie is er volgens mij ook gevoelig voor als je haar uit haar ritme haalt.
    Ik zorg dan wel dan ik als ik ga boodschappen doen of wandelen dat ik de vaste structuur aan hou van wakker-voeden-knuffelen-slapen maar dan ipv in bed in de wandelwagen.
    Ik ga nu maar nog niet teveel op stap:)

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ze is ws alle indrukken aan het verwerken en dat gaat maar op 1 manier: huilen. Je kunt haar niet binnen houden. Wel rekening houden dat je niet teveel plant op 1 dag.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is een beetje evenwicht zoeken: genoeg regelmaat om je kleintje tevreden te houden. Maar genoeg vrijheid om wel eens de deur uit de kunnen.
    Zo sliep mijn mannetje doorgaans 1 keer per dag in de reiswieg tijdens de boodschappen naar de super. Dat verschilde per dag qua tijd..
    Ook badderen deden we so'ms 's ochtends en dan weer 's avonds. Maar wel rond het eten-boeren-luier-slapen een vast ritme..

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij zijn vrij snel op stap gegaan met alyssa en in het begin had ze er ook wat moeite mee.
    gewoon doorzetten en niet te veel verschillende dingen doen op een dag.
    als je bv smorgens naar de stad wil/moet dan kan je het beste smiddags thuis blijven en dan je vaste ritme aanhouden.
    over een tijdje gaat het vast beter en dan kan je wat meer dingen ondernemen.

je kan ook een keer een wandeling gaan maken en dan daarna weer je gewone ritme aanhouden.

liefs doris

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ze is natuurlijk straks veel meer wakker overdag. In het begin hebben wij ook zoveel mogelijk het ritme van Luca aangehouden omdat hij ook snel ontregeld was.

Nu slaapt hij nog van 08.00 uur t/m 10.00 uur en van 13.00 uur tot 15.30 overdag dus kun je op de tijden dat hij wakker is rustig weg. Zijn slaapjes doet hij altijd in zijn eigen bedje en 's avonds slaapt hij van 19.30 tot en met 07.00 uur de volgende ochtend.

Het is nu ook veel minder erg als hij een keer wakker is 's morgens, ik merk in ieder geval dat hij er minder last van heeft. Als hij bijv. naar het CB moet en dat is meestal ' s ochtend dan slaapt hij niet maar is ook niet vervelend, gelukkig.

Komt allemaal vanzelf goed.

Veel liefs
    Nataly

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik sluit me aan. Elk voordeel heeft z'n nadeel... helaas....

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat het vanzelf beter wordt hoor :) Ik merk in ieder geval aan mijn zoontje dat hij steeds makkelijker wordt en zonder problemen van zijn ritme afwijkt. Dat was in het begin ook wel anders :)

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier dezelfde ervaring dus... ik heb de eerste 5 maanden als een kluizenaar in huis gezeten, omdat wij nergens naartoe konden zonder getrakteerd te worden op een brulconcert. Het was echt een ramp.

Inderdaad ook niet slapen als we op bezoek waren, en bij thuiskomst helemaal ontregeld. Ja dat ontnam mij wel alle plezier in op visite gaan. Maar....zoals Merijn ook zegt: het wordt beter.
    Hij is nu 7 maanden, en nu kunnen we weer op bezoek gaan. Hij slaapt nog steeds niet makkelijk als we ergens anders zijn, maar hij kan nu natuurlijk langer wakker blijven, waardoor hij minder snel gaat huilen. En hij is ook niet meer zo snel van slag door andere mensen/andere omgevingen etc.

Dus nog even doorbijten ;)

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Hier inderdaad hetzelfde. De eerste maanden was Nathan echt snel overstuur bij drukte en uitstapjes. Nu gaat dat veel makkelijker en is het ook neit zo'n probleem als hij een dagje wat minder slaapt ofzo.. Helemaal overstuur raakt hij daar niet meer van, hooguit wat jengelig.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hadden een heel strikt ritme en hielden met uitstapjes rekening met dat ritme. We gingen dus op pad tijdens slaaptijd omdat hij altijd in slaap viel in de auto / kinderwagen. En we hadden de stelregel:
    1 x een goed slaapje overdag (+ de nacht)
    1 x in alle rust eten
    Natuurlijk was dat in de praktijk veel vaker maar het gaf wel wat richting aan.

Share This Page