Wat is een chi kwadraat?

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Okay. Ik snap het nog niet helemaal maar hopelijk wel genoeg voor mijn toets...

Mag ik je nog iets vragen?

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
  3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Dat haal ik er ook uit. Makkie toch

Marchella en puzzelstukje vinden dit leuk.
  4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sure

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Onafhankelijke en afhankelijke variabele... ben steeds aan t googlen maar kom er niet uit... jij enig idee in voor dummies zoals ik?

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Een onafhankelijke variable is iets dat invloed heeft op iets anders. Een afhankelijke variabele is juist datgene dat door de onafhankelijke variabele beinvloed wordt. Dus genen beinvloeden haarkleur, genen zijn de onafhankelijke variabele, haarkleur de afhankelijke.

Ik gebruik tegenwoordig nooit meer een chikwadraat, dus ik moet even heel diep graven, maar als ik het goed heb kijk je bij een chikwadraat hoe een verdeling afwijkt van een andere verdeling, zeg maar verdeling A van verdeling B. Je neemt dan de som van de observaties in verdeling A - de observaties van verdeling B, gedeeld door de observaties van B. Hoe groter Chi2, hoe groter het verschil. Als Chikwadraat groot genoeg is, kun je zeggen dat de twee verdelingen (bijvoorbeeld wat je verwacht op basis van toeval en wat je verwacht op basis van jouw theorie) echt van elkaar verschillen.

Waar heb je het eigenlijk voor nodig?

iMoeder, puzzelstukje en Snoeki vinden dit leuk.
  7. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ehm, iets dat ik ooit voor mijn scriptie gebruikt heb en toen... Ik weet het echt niet meer...

cowgirl80 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dank je wel! Het begint een beetje te landen... ik heb een toets over methode van onderzoek doen. Maar ik ben wiskundig niet sterk aangelegd. Klinkt voor mij meer chinees!:rolleyes:

Deel Deze Pagina