als de schaal gewoon hard is zou ik hem openmaken en kijken en ruiken. Een zachte schaal zou ik sowieso niet vertrouwen.
Kan zijn dat de kip te weinig kalk heeft gegeten, daardoor is de schaal te zacht en kan deze vervormen. Ik zou het ei openbreken en kijken hoe de binnenkant eruit ziet en ruikt, bij twijfel absoluut weggooien!
Heb ff gegoogled en foto's gevonden. En deze tekst: https://www.levendehave.nl/dierenwikis/pluimvee/infectieuze-bronchitis Toch maar weggooien dus.
Helemaal niks mis mee! Dit is een windei! Als onze eigen kippen dit gaan leggen, moeten we dringend iets aan de voeding doen. Zoals iemand al zei: kalktekort.
De (hobby)boer moet ze weggooien, omdat ze wellicht andere kippen kunnen besmetten. Maar ik haal hier niet uit dat het virus ook gevaarlijk is voor mensen.
Dit is geen windei hoor. Een windei is een ei zonder kalkschaal. Foto hierboven heeft daar niets van.. Ik vind de link van Zara75 erg overeenkomen en zou het ei voor de zekerheid weggooien!
Heeft dat er ook niet mee te maken dat de kip niet genoeg calcium heeft? Overigens ik zou dat ei gelijk weg gooien, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken dat op te gaan eten Haha.