niet pluis gevoel nieuwe schoonmakers

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Omdat ik door mijn trombose en zwangerschap moeite heb met het huishouden bijhouden zijn we 2 weken geleden op zoek gegaan naar een schoonmaakster.

Op marktplaats vonden we een advertentie van ene Hennie. We namen contact met haar op, ze zou die zondag langskomen.

Zondag... niemand. Een paar dagen later belde ik haar. Haar vader was ziek geworden, daarom was ze niet langsgekomen. Ze kon wel komende dinsdag. Dus dat spraken we af. Ook wisselde we nu telefoonnummers uit zodat ze mij kon bellen als er iets was.

afgelopen Dinsdag kwam ze langs, maar ze was niet alleen, ze was met haar man, Jan. Twee mensen van in de 50, beetje aso-uiterlijk. Ze bekeken het huis, en Hennie was mij constant aan het overtuigen hoe betrouwbaar ze was. Ze werkte ook bij politieagenten en bij sommige mensen zetten ze het alarm zelf aan en uit. Ze had heel veel goede referenties zei ze.

Nou prima, dus ik vraag of ze die door kan sturen, dat zou ze nog dezelfde avond doen... en ze zouden vandaag (vrijdag middag om 1 uur) voor het eerst komen poetsen...

die referenties heb ik nooit gekregen....
    en nu is het vrijdag 13:42 en er is nog steeds niemand....

ik vind het allemaal heel raar..... wat moet ik doen?

2. petrova

petrova Actief lid

De boel afblazen, als ze ooit nog contact opneemt in ieder geval. :)

Buiten het feit dat je er een niet pluis gevoel bij hebt, is ze blijkbaar ook gewoon niet betrouwbaar als het gaat om afspraken nakomen. En dat is wel een beetje de bedoeling bij een schoonmaakhulp, dat ze hun afspraken nakomen...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Afkappen iig! Misschien hebben ze bij je rond gekeken of je alarminstallaties had oid.. He gadver..

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Bellen dat je er toch vanaf ziet!

Je moet mensen wel heel goed kunnen vertrouwen als ze bij je schoon komen maken in huis, en dat doe je niet. Ik er overigens ook geen lekker gevoel bij hebben...

Kan je geen oproepje doen in de supermarkt of iets? niet dat dat altijd betrouwbaar is, maar toch... Succes iig!

5. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Klinkt beetje verdacht... komt op mij over alsof ze jullie huis en bezittingen eens waren komen bekijken om te zien of er wat te rapen valt. Of misschien ben ik nu wel heel achterdochtig, maar dat is mijn eerste gevoel. ;)

6. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik zou er ook een beetje een raar gevoel bij krijgen. Kan je niet via via aan iemand komen, ipv mp? Dat lijkt mij wat fijner...

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat gevoel krijg ik er ook bij. Zou voor de zekerheid even de boel in de gaten houden.
    En bellen dat je er van af ziet.

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hebben jullie een groot huis?! Het klinkt idd als een soort inspectie, maar misschien ben ik gewoon achterdochtig. Ik zou het sowieso afkappen op het nakomen van afspraken. ( of nouja, niet nakomen ;)).

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik zou deze mevrouw niet in mijn huis vertrouwen als ik je verhaal lees. Lekker op zoek gaan naar een betrouwbaar iemand :) Heb je niet een nichtje of buurmeisje die wat wil bijverdienen?

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ja ik voel het zelf dus ook een beetje zo.... bluh... :(
    we hebben helemaal geen bijzonder groot huis ofzo...

via via hebben we inderdaad eerst geprobeerd maar dat is helaas niet gelukt... vandaar dat we dit nu hebben geprobeerd.

11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn genoeg enthousiaste mensen die zich wel aan de afspraken houden dus ik zou lekker verder zoeken. Als het zo al begint dan voorspelt dat niet veel goeds. Ik zeg niet doen, zo'n iemand wil je ook niet tussen je spullen laten neuzen.

12. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik zou mensen waar ik direct een negatieve indruk bij kreeg, niet wekelijks in mijn huis willen hebben, en al helemaal niet tussen mn spullen. Dan nog liever een maand in het stof zitten en rustig rond kijken/vragen naar een leuk mens waar je direct een klik mee hebt en vooral één die betrouwbaar overkomt.

13. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    een tip misschien, misschien kan je voortaan afspreken in een openbaar gelegenheid als jullie een schoonmaker hebben gevonden, en pas bij een goed gevoel/of een 3de gesprek je het huis laten zien, zo zou ik het in elk geval proberen te doen. !! en vertrouw vooral op je gevoel !!

14. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Afkappen !

9/10 x klopt je gevoel, en je komt niet samen met je man naar een sollicitatie toe. Dit klinkt erg verdacht, ik zou er dan ook zsm onderuit komen!

15. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Dit was ook mijn eerste gedachten.

16. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hoe dan ook, deze vrouw komt steeds haar afspraken niet na, ik had het meteen afgekapt.

17. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    nou echt niet meer binnen laten brrr, en houdt alles goed op slot de komende tijd! hoop niet dat ze nu weten wanneer er wel of niet iemand thuis is

18. Logan

Logan Niet meer actief

Dit lijkt me ook geen zuivere koffie! Niet meer binnen laten, dit klinkt alsof ze hele andere bedoelingen hadden.
    Ken je geen buurmeisje of nichtje die een zakcentje wil verdienen? Of iemand die dit werk gedaan heeft via een thuiszorg organisatie?

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja wat iedereen Zegt, afkappen..., rare snuiters niet meer binnen laten.

20. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Luister naar je onderbuik gevoel en stop ermee.

Deel Deze Pagina