Omdat ik door mijn trombose en zwangerschap moeite heb met het huishouden bijhouden zijn we 2 weken geleden op zoek gegaan naar een schoonmaakster. Op marktplaats vonden we een advertentie van ene Hennie. We namen contact met haar op, ze zou die zondag langskomen. Zondag... niemand. Een paar dagen later belde ik haar. Haar vader was ziek geworden, daarom was ze niet langsgekomen. Ze kon wel komende dinsdag. Dus dat spraken we af. Ook wisselde we nu telefoonnummers uit zodat ze mij kon bellen als er iets was. afgelopen Dinsdag kwam ze langs, maar ze was niet alleen, ze was met haar man, Jan. Twee mensen van in de 50, beetje aso-uiterlijk. Ze bekeken het huis, en Hennie was mij constant aan het overtuigen hoe betrouwbaar ze was. Ze werkte ook bij politieagenten en bij sommige mensen zetten ze het alarm zelf aan en uit. Ze had heel veel goede referenties zei ze. Nou prima, dus ik vraag of ze die door kan sturen, dat zou ze nog dezelfde avond doen... en ze zouden vandaag (vrijdag middag om 1 uur) voor het eerst komen poetsen... die referenties heb ik nooit gekregen.... en nu is het vrijdag 13:42 en er is nog steeds niemand.... ik vind het allemaal heel raar..... wat moet ik doen?
De boel afblazen, als ze ooit nog contact opneemt in ieder geval. Buiten het feit dat je er een niet pluis gevoel bij hebt, is ze blijkbaar ook gewoon niet betrouwbaar als het gaat om afspraken nakomen. En dat is wel een beetje de bedoeling bij een schoonmaakhulp, dat ze hun afspraken nakomen...
Bellen dat je er toch vanaf ziet! Je moet mensen wel heel goed kunnen vertrouwen als ze bij je schoon komen maken in huis, en dat doe je niet. Ik er overigens ook geen lekker gevoel bij hebben... Kan je geen oproepje doen in de supermarkt of iets? niet dat dat altijd betrouwbaar is, maar toch... Succes iig!
Klinkt beetje verdacht... komt op mij over alsof ze jullie huis en bezittingen eens waren komen bekijken om te zien of er wat te rapen valt. Of misschien ben ik nu wel heel achterdochtig, maar dat is mijn eerste gevoel.
Ik zou er ook een beetje een raar gevoel bij krijgen. Kan je niet via via aan iemand komen, ipv mp? Dat lijkt mij wat fijner...
Dat gevoel krijg ik er ook bij. Zou voor de zekerheid even de boel in de gaten houden. En bellen dat je er van af ziet.
Hebben jullie een groot huis?! Het klinkt idd als een soort inspectie, maar misschien ben ik gewoon achterdochtig. Ik zou het sowieso afkappen op het nakomen van afspraken. ( of nouja, niet nakomen ).
Ik zou deze mevrouw niet in mijn huis vertrouwen als ik je verhaal lees. Lekker op zoek gaan naar een betrouwbaar iemand Heb je niet een nichtje of buurmeisje die wat wil bijverdienen?
ja ik voel het zelf dus ook een beetje zo.... bluh... we hebben helemaal geen bijzonder groot huis ofzo... via via hebben we inderdaad eerst geprobeerd maar dat is helaas niet gelukt... vandaar dat we dit nu hebben geprobeerd.
Er zijn genoeg enthousiaste mensen die zich wel aan de afspraken houden dus ik zou lekker verder zoeken. Als het zo al begint dan voorspelt dat niet veel goeds. Ik zeg niet doen, zo'n iemand wil je ook niet tussen je spullen laten neuzen.
Ik zou mensen waar ik direct een negatieve indruk bij kreeg, niet wekelijks in mijn huis willen hebben, en al helemaal niet tussen mn spullen. Dan nog liever een maand in het stof zitten en rustig rond kijken/vragen naar een leuk mens waar je direct een klik mee hebt en vooral één die betrouwbaar overkomt.
een tip misschien, misschien kan je voortaan afspreken in een openbaar gelegenheid als jullie een schoonmaker hebben gevonden, en pas bij een goed gevoel/of een 3de gesprek je het huis laten zien, zo zou ik het in elk geval proberen te doen. !! en vertrouw vooral op je gevoel !!
Afkappen ! 9/10 x klopt je gevoel, en je komt niet samen met je man naar een sollicitatie toe. Dit klinkt erg verdacht, ik zou er dan ook zsm onderuit komen!
nou echt niet meer binnen laten brrr, en houdt alles goed op slot de komende tijd! hoop niet dat ze nu weten wanneer er wel of niet iemand thuis is
Dit lijkt me ook geen zuivere koffie! Niet meer binnen laten, dit klinkt alsof ze hele andere bedoelingen hadden. Ken je geen buurmeisje of nichtje die een zakcentje wil verdienen? Of iemand die dit werk gedaan heeft via een thuiszorg organisatie?