Wat helpt tegen kalk en roest?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Nou de titel zegt het al. Ik ben nogal sceptisch als het om producten als antikal en HG gaat.
    Ik zoek dus iets wat werkt tegen roestplekken (zit op een aantal kranen in mijn nieuwe huis) en tegen kalkaanslag.

En wat ik ook wel graag wil weten is of je deze producten gewoon mag gebruiken als je zwanger bent? Heb er niet zo heel veel zin om aan te moeten zien hoe mijn vent de boel schoonmaakt en het in mijn ogen beter kan (herkenbaar iemand?) :p

Iemand dus ervaring met een goed product wat echt werkt? Ik kon ook nergens vinden online of antikal iets doet tegen roestplekken....

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Tegen kalk natuur of schoonmaak azijn. Doet wonderen!

En ik dacht tegen roest cola maar dat heb ik persoonlijk nooit uitgeprobeerd.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb over het algemeen hele goede ervaringen met alle producten van HG. Zou bij een nieuw gekocht huis zelf wel zoiets proberen.Antikal werkt heel goed als de kalk er nog niet zo heel lang op zit.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Bedankt!

Ik denk dat de kalk er al wel een tijdje op zit... De vlek ziet er in ieder geval nogal aangekoekt uit :D
    Ik wil alles wel echt goed schoon hebben, vooral in de keuken. De vorige bewoners hadden zo'n extra kraantje op hun kraan waarmee de straal zachter is en je kan richten (geen idee hoe zo'n ding heet)
    Daardoor zit er dus ook nog eens roest op de kraan, ook die van de wc

5. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Gisteren zat ik naar extreem survival te kijken en toen zag ik dat het vocht wat in de galblaas zit van een bever enorm goed is tegen roest, dat is het beste middel wat er bestaat dus als je een dierentuin in de buurt hebt ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tegen kalk echt schoonmaakazijn gebruiken, dat werkt als een trein! 1 liter kost 50 cent bij de Kruidvat dus daar hoef je niet zuinig mee te doen. Wat hier goed werkte: op de echt verkalkte plekken, bijvoorbeeld de wastafel, in azijn gedrenkt wcpapier leggen/plakken en dat zo lang mogelijk, een paar uur minimaal, een nacht nog beter, laten intrekken. Dan is de kalk echt verdwenen!

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  8. Islah

Islah Niet meer actief

Tegen kalk werken zuren. Dat kan azijn zijn, maar (geloof het of niet) zelfs bv. karnemelk werkt tegen kalk (dus mocht je een restje hebben dat over de datum is en je wil het niet weggooien...).

Heb eens gehoord van een vriendin dat antikal ook tegen roest werkt. Nooit zelf geprobeerd.

9. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Roest? Cola er overheen ;)

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Linana@ Is het al gelukt ?

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

roest idd cola
    kalk idd azijn

werkt hier altijd goed. Vind azijn wel stinken trouwens. ik kon er niet tegen tijdens de zwangerschap

12. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    heb een bubbelsbad kreeg kalk niet uit die jets de buurvrouw zei puur schoonmaak azijn en ja hoor weg hg hielp niet

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik had kalkaanslag wat ik er met geen enkel middel afkreeg.
    En toen kocht ik zo'n fles Harpic Max, die zwarte fles, en daar ging het ermee af! Er zit zoutzuur in, misschien dat dat het is?

Deel Deze Pagina