hallo allemaal, Ik heb een zoontje van bijna 7 maand,en hij gaat s'nachts afentoe op z,n buik liggen..en s'nachts mag dat dus niet, ik ga snachts soms kijken en dan draai ik hem terug, hij heeft geen dekentje over maar een dikke slaapzak, maar als het winter word, wil ik hem een deken overdoen, maar ben zo bang dat ie daar onder terecht komt:S doordat ie al op z,n rug draait en hij kan erg wild zijn.. iemand misch tips?? of maak ik me zorgen om niks Liefs Bee
volgens mij maakt het met 7 maanden niet zo heel erg veel meer uit, want tja... wat wil je er aan doen als hij al zo sterk en beweeglijk is dat hij zelf van rug naar buik en andersom draait... je kan moeilijk de hele nacht erbij blijven... als hij het dus zelf prettig vind liggen denk ik dat het wel goed zit? hij is in ieder geval sterk genoeg om zich omhoog te drukken en om te draaien... Jelmar slaapt sinds een week of 4 overdag op z'n buikje, want als het licht is en hij ligt op z'n rug heeftie veel te veel afleiding, dan kijktie overal naar en gaat spelen met z'n speen en knuff hihi, maar 's nachts wel gewoonop z'n rug nog.
Hoihoi idd..om nou de hele n8 heen en weer te lopen..ben je ook bezig.. maar heb weleens gehoord dat wiegendood tot 1jaar voorkomt.. maargoed.. ben een beetje overbezorgd.. hij ligt ook graag op zn rug en buik ook overdag..en snachtss
ja, als ze eenmaal zelf zo beweeglijk zijn dan ontkom je er toch niet aan, tenzij je inderdaad je wekker elk uur zet om te kijken... maar dat lijkt me ook niet de bedoeling
er was laatst hierover een vraag gesteld bij de kraamdeskundige hier. Een tweeling van 6maanden die ook op hun buik draaiden. Moet je even opzoeken als je precies wilt weten. Volgens de kraamdeskundige kan het geen kwaad omdat ze dan al oud genoeg zijn om hun hoofd op te tillen als ze dreigen te stikken. Maar goed ik kan me voorstellen dat je het geen fijne gedachte vindt dat je mannetje op zn buik ligt te slapen. xxx
Dekentje in de winter is vaak niet eens nodig hoor. Gewoon dikke slaapzak met mouwen en een flanellen pyamaatje en klaar.
Hier ook een baby van 7 maanden die continu op haar buik gaat liggen! Tja, als zij dat lekker vindt liggen? Als ik haar op haar rug draai, dan vind ik haar de volgende morgen toch weer op haar buik!
@vera: Dat kan ook idd is ook lkkr warm.. en dekens trapt ie ook steeds af.. @Mamanama: ja he! hihi ik draai hem terug op zn rug kijk later weer, ja hoor weer op zn buik je doet er idd niks aan..
Die van mij (9 mnd nu) wurmt zoveel dat hij regelmatig precies andersom in zijn bedje komt te liggen. Je doet er niets aan...
Waarom mag hij 's nachts niet draaien... Gijs draait ook al maanden in bed, die slaapt in een Isi mini slaapzak en onder lakentje en deken.. Heb nog niet een keer me zorgen gemaakt dat ie onder de dekens terecht zou komen.. Toch schuift ie t hele bed soms door.. Als wij zelf op bed gaan, kijk ik nog ff hoe hij er bij ligt.. Soms helemaal tegen de bovenkant van t bed, soms op t voeten end ( dus "achterstevoren" in bed.. en bijna altijd op zn buik...