Hallo allemaal, Ik ben begin september uitgerekend en ben dus druk bezig de baby uitzet in huis te halen. Nu ben ik van plan borstvoeding te gaan geven en er wordt geadviseerd om anti-klovenzalf aan te schaffen. Waar kan ik dit kopen?? Ben al bij meerdere winkels geweest en kom telkens op Anti-klovenzalf voor de voeten uit. Welke pakken maandverband gebruiken jullie na de bevalling? Er mag geen plastic of andere dingen in verwerkt zijn. En kraamverband is dan weer wat anders dan maandverband?? Is het ook al nodig om borstschelpen/lily-pads ed in huis te halen of kun je dit het beste na de bevalling doen? En welke zijn dan goed en fijn?? Alvast bedankt voor de reacties!!!
Voor de evt. kloven kun je bv bepanthen gebruiken....al heb ik het nooit nodig gehad. Kun je bij elke drogisterij wel krijgen. Kraamverband zit als het goed is een paar pakken van in je kraampakket, dat is een 'startvoorraad' heb je over het algemeen niet genoeg aan. Ik vond zelf het kraamverband van de kruidvat fijner dan die surfplanken uit het kraampakket. Als je wat minder gaat vloeien kun je overstappen op het allergoedkoopste dikke maandverband, daar zit geen plastic in (zwarte kotex schijnt ook te kunnen, zolang het maar niet van dat ultradunne spul is, dat gaat broeien) Borstschelpen of lilypads heb ik nooit gebruikt, wel gewone wegwerp zoogcompressen. Heb ze nu wel al in huis, doos vol van de kruidvat kost geloof ik 2 euro, kun je je geen buil aan vallen en helpt je iig door de eerste lekkage heen
Hoi, voor mij is t ook allemaal nieuw hoor, maar hebben ze niet gewoon bij de etos die zalf? Je kunt t daar natuurlijk even navragen... Kraamverband is dikker als normaal maandverband en wat luchtdoorlatender zoals ik het begrepen heb en de lilypadz heb ik zelf al een tijdje in huis omdat ik al ffies lek. Je weet natuurlijk niet of de bv op gang gaat komen, dus zo lang je niet lekt lijkt t mij zonde om ze al aan te schaffen. Voor in t begin kun je ook een doorgeknipt inlegkruisje gebruiken en als je dan zeker weet dat het lukt, kun je ze altijd nog kopen toch? Succes ermee!