Ik wil vanavond pastasaus maken. Ik heb het volgende in huis: - gezeefde tomaten - Italiaanse groenten/champignons - gehakt. Gaat dat zo lukken, of moet ik er nog tomatenpuree oid aan toevoegen?
Ja, dat gaat lukken! Heb je nog: -beetje witte wijn? -laurierblad? -italiaanse kruiden? Okee; dan als volgt; Groente klein snijden en bakken. Dan het gehakt erbij (ja echt, niet andersom!!) en laten garen. Als alles gaar en een beetje zacht is een scheut (150 ml) wijn erbij en de alcohol laten verdampen. Dan de gezeefde tomaten erbij, kruiden, laurierblad en nog een beetje water. Dit een poosje (ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar ik doe soms wel 2 uur) laten koken en dan heb je heerlijke saus!
Poppedopje, Thanx! Ga het zo gelijk opzetten! (volgens mij kennen we elkaar, ik heb alleen een nieuwe account, alles goed met de kleine prinses?)
Ik dácht het al! Jouw jongste is ook van november 2010, toch? Met de kleine prinses alles goed Bij jullie ook?
Er zijn maar weinig mama's met 4 kids, dus dat kan bijna niet missen! Hier ook alles goed hoor! Kom je nog een x kletsen op hyves?
Flinke scheut rode wijn en op smaak brengen met een boulion blokje. Zout en peper evt! Zo maak ik het altijd.
Ja, ik moet echt weer eens mee komen kletsen... Ik lees wel mee hoor! Misschien maar snel weer een date plannen
wij hebben dan nog tomaatblokjes erbij (pizzatomaten van de lidl) en dan zelf op smaak brengen met kruiden enz vaak gaat de gehakt in de pan met wat knoflook en sambal dan de groente en tomaat erbij daarna de gezeefde tomaten en nog wat italiaanse kruiden soms ook wat kerrie poeder, wij vinden dat heerlijk!!