Wat is een goed en betaalbaar matras?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sassie1981, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij hebben sinds 3 weken deze:

HESSENG Pocketveringmatras - 90x200 cm, stevig/naturel - IKEA

Eerst hadden we deze op advies van de Ikea-medewerker:

HYLLESTAD Pocketveringmatras - 90x200 cm, stevig/wit - IKEA

Toen spraken we later een andere medewerker en die kijkt ons aan (mijn man en ik zijn niet de slankste en dat zie je meteen, althans ik ga nu wel weer de goede kant op ;)) en ze zei meteen dat die Hyllestad echt niet goed voor ons is omdat die tot zo'n 80 kg zijn. Dat wij een verkeerde geadviseerd hadden gekregen, ook omdat mijn man een buikslaper is. Mijn man is flink uit zijn slof gegaan, want dat is natuurlijk van de zotte. Uiteindelijk is ons dus de matras geadviseerd die ik als eerste heb aangegeven, maar ja, die is een keer zo duur. Als tegemoetkoming hebben ze de bijkomende kosten (€ 400,00) gedeeld en hoefden we nog maar € 200,00 bij te betalen. Nu hebben we dus die matrassen voor in totaal € 600,00.

Wij hebben dus ook twee 1-persoonsmatrassen. Dat bevalt me echt een stuk beter dan een 2-persoons. Mijn man slaapt heel onrustig en draait zich veel om. Hij heeft het ook snel te warm en ik snel te koud. Nu heb ik echt totaal geen last meer van het omdraaien e.d.! We hebben overigens ook elk een eigen dekbed (altijd al gehad).

Ik moest heel erg wennen aan ons meest recente matras. Hij is een stuk steviger en de eerste paar dagen was ik er echt niet blij mee. Maar nu slaap ik er echt heel goed op en ben er superblij mee!

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    625
    113
    Kuki,wat stom dat je een nutteloos advies hebt gekregen. Van sommige medewerkers vraag je je toch echt af of ze enige kennis van zaken hebben.

Deel Deze Pagina