Draagzak/doek voor zomerkindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sterre82, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb een tri cotti draagdoek en heb hier m'n jongens behoorlijk veel in gedragen. Het enige is dat hij best dik is en zwart dus voor dit kindje in de zomer niet echt fijn. Nu wil ik er eentje bijkopen voor de eerste tijd en ik eventueel de tri cotti weer kan gaan gebruiken, maar ja, welke? Nu vind ik die lodger shelter (cotton) er wel makkelijk en leuk uit zien maar is het ook een fijne?
    Of hebben jullie nog aanraders?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Niet doen. Lodger shelter word afgeraden. Is gevaarlijk voor babys omdat ze er in kommavorm in liggen. Dus kin op de borst met gevaar voor ademhalingsmoeilijkheden. Ik had hem zelf ook maar gauw weg gedaan. Ze lag er echt niet goed in en kreeg amper lucht. Ook zijn ze gevaarlijk omdat ze eruit kunnen vallen.
    Voor jezelf is hij ook niet echt prettig om te dragen. Alles rust op 1 schouder dus dat doet al vrij snel zeer.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zit even te googlen maar lees inderdaad slechte ervaringen omdat ze er zo dubbel geklapt in liggen...jammer.
    Dan hoor ik graag andere tips natuurlijk :)

4. 2013

2013 Lid

27 dec 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had in de zomer de tula draagzak gebruikt,echt een fijne draagzak,vind zelf de draagzak makkelijker dan de draagdoek.maar mijn zoontje was toen al 5 maanden.manduca is ook een ergonomische draagzak en die is vanaf de geboorte tot 9 maanden te gebruiken denk ik.misschien is het iets voor jou.

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Storchenwiege heeft ook fijne draagzakken vanaf newborn.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nu op draagzak.nl terecht gekomen en zie nu ook de amazonas smart carrier... Hier iemand ervaring mee?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ziet er ook goed uit, bedankt!

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb een storchenwiege en heel tevreden mee ;). Dl is inlmiddels 17 mnd maar kan er nog goed is. Ze is niet zo groot ( maat 80). Ik dacht dat ergobaby ook een dunnere versie heeft. Een mei tai is vaak ook niet zo dik. Of een hop tye oid?

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Calin bleu is volgens mij ook een dunne zomerdoek.. Vraagt alleen wel wat ervaring met knopen geloof ik...

10. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    HIer is mijn oog gevallen op de little frog Sunny of agat kan nog niet kiezen :) Maar lijkt me een heerlijke zomer draagdoek en betaalbaar vind ik

11. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik heb een stretch draagdoek van een lekker dunne stof met veel bamboe en wat katoen. Hij is van VIPcarrier. Die schijnen in de zomer en van't voorjaar lekker te zijn (dan zijn die dikke stretchdoeken inderdaad te dik).

Deel Deze Pagina