Hey, Mn zoontje is 6 maanden en we hebben een wipstoeltje, alleen deze vind ik niet fijn. Ik ben opzoek naar een stoeltje met wat meer bescherming aan de zijkanten. Hij begint behoorlijk te bewegen en dan is een hogere zijkant wel prettig. Ik zoek dus een soort stoeltje waar ie echt "in" zit ipv op. Wie weet een goed model/merk?
Wip stoeltjes zijn over het algemeen maar tot 6 maanden.. Misschien een bumbo stoeltje? (Zo heet dat toch?)
Volgens mij heb je die niet? Wie hebben een bloom kinderstoel en die vind ik perfect, maar is totaal geen wipstoel haha.
Zolang hij nog niet zelf kan zitten of omrollen is een wipstoeltje handig toch? Een bumbostoeltje hebben we hier maar ik vind het eerlijk gezegd heel sneu als tie erin zit..
Wij hebben de swing, deze heeft een 5punts gordel. Zoonlief heeft zich namelijk uit zijn wipstoel gewerkt toen hij 5 weken oud was dus ik moest er toen perse een hebben met 5 punts gordel.
Ik heb zelf ook geen bumbo stoeltje. Toen ze 6 maanden was kon ze zelfstandig zitten maar nog niet zelfstandig gaan zitten dus zat ze (Max 10 min) even in de kinderstoel. Wip stoeltje vanaf toen niet meer gebruikt... Ook omdat ze zo beweeglijk was dat ze een keertje met stoel en al is omgekukeld
Ik heb de van baby Björn. Erg fijn, hogere zijkant, wipt zachtjes. Mijn zoontje van 3 heeft er afgelopen vakantie nog regelmatig slaapjes in gedaan op het strand.
Wat ik bij vriendinnen zie is de babybjorn wipstoel. Daar zitten ze wel echt in en kunnen ze lekker zichzelf laten bewegen! Ik wil die in ieder geval nog hebben
De babybjorn is echt fantastisch! Heb hem nu staan voor de baby, maar mijn zoontje van 21 maanden vind hem ook ineens interessant! Qua gewicht kan hij tot 12 kilo geloof ik. Kindje zit er ook echt in, daar vallen ze niet zomaar uit. Wipt prima. Mijn wildebras van 21 maanden vermaakt zich er nu soms ook prima mee, zonder ongelukken!
Koelstra wipstoel heeft echt een zitkuiltje. Ook met een soort plasticachtig karton in de rug. Dus niet zo'n stoeltje waar je kindje maar wat in de stof hangt, maar echt een voorgevormd zitje met randjes. Misschien daar naar kijken? Worden best veel verkocht dus ook tweedehands te vinden, let dan op de letters/logo 'oe' in de zitting. Mijn dochter van 8 maanden zit er nog prima in, en ik vraag me altijd serieus af hoe kinderen het voor elkaar krijgen met wipstoel en al om te kukelen? Ik zie het mijn dochter in dit stoeltje nog niet doen namelijk, en ze past er ook nog wel even in.
ABSOLUUT de Babybjorn balance!!! Super goed wipstoeltje. In tegenstelling tot andere stoeltjes, wipt deze écht En ze hangen er een beetje in, dus wat meer bescherming aan de zijkanten. Mijn dochter zit er nog steeds regelmatig in! (ze is nu 8 kg) Heb het nog even opgezocht, deze mag tot 13 kg gebruikt worden.