Welke draagzak voor jonge baby en rechte houding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Aangezien mn kleine meid de hele tijd bij me wil zijn en ik af en toe ook mn handen vrij moet hebben :D ben ik op zoek naar een draagzak die:
    1) makkelijk in gebruik is
    2) geschikt is voor baby;s vanaf 9 weken ( zo oud is ze nu) dus iig nog een slap nekje
    2) en ze wil vooral tegen mn borst aan, recht op, dus niet perse in een liggende houding.

Ik heb voor mn zoontje destijds de baby bjorn gehad, hierbij kunnen ze wel recht op, maar het lukte me nooit om het zelf te doen. Niet handig dus..
    Nu heb ik een draagzak te leen van pre maxx maar dat is een soort hangmatje, en hoewel ik het wel zelf voor elkaar krijg om haar erin te doen, ligt ze er niet lekker in en kreunt ze elke keer als ik het weer probeer. Ook geen succes dus.

Iemand tips?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Misschien een SSC (soft structured carrier)?

3. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Bondoline, beco butterfly?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Beide geschikt lijkt mij!! Maar wat zijn die krengen duur...... ppfffff, zelfs op marktplaats vragen ze er nog minimaal 75 euro voor?!
    Iemand nog tips?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, wel duur maar ook goede verkoopwaarde en te gebruiken tot een jaar of 3! Echtwaar hoor! Mijn dochter van bijna 11 maanden weegt toch al wel 10 kilo en draag ik nog meerdere uren op de dag ( hang uurtje, huishouden doen, winkelen, was ophangen, stofzuigen ) en het is echt goed te doen met een draagdoek ( Geweven doek die je moet knopen ) of een Bondolino/Boba/Beco/Manduca. Echt een aanrader hoor!

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ze zijn duur ja.. maar wat je 2e hands betaald krijg je meestal ook weer terug als je weer besluit te verkopen

en dat je kindje kreunt terwijl ze ligt is zo raar niet.. haar kinnetje ligt waarschijnlijk op haar borst waardoor ze in haar ademhaling enigszins belemmerd word..

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb ook een bandolino, heel fijn ding. Er zit een soort kapje op, kan je het hoofdje mee beschermen en nekje ondersteunen. Nu heb ik het kapje naar beneden, kan ze lekker rondkijken. Ik ben fan!

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom lukte de BabyBjorn niet als ik vragen mag? Die is echt zo handig en fijn!!!! Gewoon onderkant aan beide kanten inklikken, aan 1 kant ook alles inklikken en dan je kindje oppakken en van boven naar beneden erin schuiven. Dan andere kant inklikken en klaar is kees. Je kunt ook het bovenste gedeelte waar het hoofdje zit nog strakker aantrekken voor als ze zelf hun hoofdje nog niet volledig omhoog kunnen houden. Als ons meisje jengelig is en ik doe haar in deze draagzak is ze ALTIJD stil en 9 van de 10 keer valt ze ook nog eens in slaap....

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een Manduca, vindt 'm alleen wat lastig zelf om te doen en als je partner 'm ook gebruikt, moet je 'm steeds opnieuw afstellen.
    Bondolino lijkt mij ook wel wat bij een 2e, voor mijn idee wat makkelijker in gebruik. Maar wil dan ook een doek gaan proberen.
    Dochter zit hier nog wel in de Manduca en kan haar probleemloos dragen.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb ook een Bondolino en vind m ideaal. Als mijn zoontje een beetje huilerig is of niet wil slapen in het een wondermiddel, binnen een paar minuutjes hangt hij altijd heerlijk ontspannen tegen me aan en valt moeiteloos in slaap. Bij mij heeft hij dus z'n geld wel opgebracht.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    een babybjörn is niet zo goed, het kindje hangt op zijn/haar kruis waardoor de heupen niet goed ondersteund worden. Google maar eens op draagzak en kikkerhouding. Wij hebben de ergo baby carrier, ook vreselijk duur maar wel heel fijn. Ook al vroeg te gebruiken met de babyinleg. En natuurlijk gewone draagdoeken, het knopen vergt enige oefening maar ik vond het zeker toen D. nog zo klein was erg fijn omdat hij met beentjes opgetrokken goed ondersteund tegen mijn borst kon liggen, hangen.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    en is een ringsling misschien een idee?

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb ook een Manduca, maar hier geen problemen om mijn kindje er goed in te krijgen, alleen als ik hem kruislings draag is het iets meer gedoe maar nog steeds goed te doen. Ik zou wel kiezen voor een ergonomische drager (dus geen baby Björn, maar een Manduca, Bondolino, oid), dat is en beter voor je kindje en beter voor je eigen rug en schouders. Ze zijn in aanschaf wel iets duurder, maar ze zijn op mp ook weer heel makkelijk te verkopen.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt allemaal! Ik heb nu op MP gekeken voor een tricot slen, ook ergonomisch. Iemand hier ervaring mee? Ik zal ook eens googlen op de manduca en bandolino.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb ook een tricot slen, maar dat is een draagdoek (ik weet niet of we het nu over hetzelfde hebben). Deze vond ik de eerste drie maanden heel fijn, maar op een gegeven moment kreeg ik de doek niet meer strak genoeg geknoopt voor mijn gevoel en had ik het gevoel dat Jesse er echt inhing. Dit was op het moment dat hij met de beentjes buiten de doek ging zitten. Met zes maanden heb ik de Manduca aangeschaft en hier zit hij voor mijn gevoel steviger in. De Manduca is overigens tot 20 kg te gebruiken, dus je kunt er een hele tijd mee vooruit.

Succes met het maken van een keuze! Mocht je in de buurt van Duitsland wonen, daar zijn de ergonomische dragers vaak een stuk voordeliger.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Inderdaad, de tricot slen draagdoek. Lijkt me vooral fijn omdat het ergonomisch is en mn dochter is pas 9 weken he? Hoe was jouw ervaring met omknopen? is dat makkelijk in je eentje te doen? En kan je kind er ook makkelijk borst tegen borst inhangen?

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Een rekbare draagdoek is erg fijn voor kleintjes maar niet heel erg lang te gebruiken. Nee dat moet ik anders zeggen, er zijn mensen die hem tot een jaar ofzo gebruiken maar vanaf een kilo of 6-8 is een geweven draagdoek of een SSC fijner in het gebruik. Een rekbare draagdoek - even om welk merk, er zijn genoeg, van draagdoek.nl/bykay tot tricotti, je porte mon bebe, - is heel makkelijk zelf om te knopen en dan schuif je lekker je kindje buik tegen buik erin. Heel lekker en knuffelig!

Hier een foto van ons nog in de kraam periode in de draagdoek, heel fijn!

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor je uitleg! In principe is het ook de bedoeling voor nu, nu mn dochter zo slecht slaapt en bij me wilt zijn. Ik verwacht, hoop :D, dat dat over een paar weken beter wordt ;) dus ik heb die doek ip maar even nodig....

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Tot je doorhebt hoe heerlijk het is ;) Nee logisch hoor ik ben ook begonnen met een rekbare en heb inmiddels een kleine verzameling, 't is zo handig en leuk!

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Voor alle draagdoekfans: hoeveel uur per dag gebruik je zo'n ding? Slapen jullie kindjes er ook in? En worden ze niet wakker als je bijv iets in het huishouden gaat doen? of kan dat niet met een draagdoek?
    En is het geen drama om je kind dan weer te laten wennen aan slapen in zijn/haar bedje? Maw: raakt je kind er niet aan gewend om continue bij je te zijn?

Deel Deze Pagina