Vlekken uit kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Heeft hier iemand misschien echt de oplossing voor vlekken.

Ik heb 2 kledingstukken van mijn dochter waarbij ik de vlekken er echt niet uit krijgt.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

Ik heb 1 legging waar een ingetrokken poepvlek zit. nachtje in biotex en wassen met een schepje vanish en ossengal werkt allemaal niet:(

Ik heb nog een witte legging waarbij bij de knieën zwarte vlekken blijven zitten door het kruipen.. ook hier heb ik al van alles probeert.

Ik hoop echt dat iemand de oplossing hiervoor heeft!!

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Heb je het al in de zon gehangen?

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    de reden voor mij dat ik goedkope kleding koop dat ik niet heel hard hoef te balen als het niet meer schoon is.

ik probeer altijd groene zeep of vanish. lukt dit niet gaat het weg of worden het speelkleertjes.

ossegal schijnt ook goed te werken

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    nee dat nog niet.. wil ik nog proberen met die poepvlek.. maar ja de zon wil niet echt komen..

Maar voor die witte legging zal het niet helpen denk ik..

5. adi

adi Niet meer actief

Witte legging insprayen met ossengal en op hete temperatuur wassen, dan gaat het zeker eruit.

Ik was alle kinderkleding met voorwas met vanish, en spray de vlekken van te voren ook in met vloeibare ossengal. Heb nog nooit een vlek overgehouden. Soms, als het te erg is ( bijv flinke aardbeien en kersenvlekken) moet ik het kledingstuk 2X wassen.

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Bij aardbeien vlekken kan je er eerst scheerschuim op doen, even in laten trekken,in de wasmachine doen en weg de vlekken!
    Weet niet of het ook bij kersen vlekken werkt.
    Mijn nichtje had een t-shirt in haar tas gedaan met een trommeltje aardbeien en dat was gaan lekken, flink keer vlekken dus,door en door...
    Alles er uit met scheerschuim.

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik gebruik ook wel sunlight zeep, grasvlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Witte kleding zet ik wel eens in een emmer warm water met scheut chloor. De kans bestaat dat het geel wordt....maar met vlekken gebruik je het sowieso niet. Dus wie niet waagt...;)

9. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik had laatst een chocolade vlek op mijn gloednieuwe witte shirt. Na zes keer wassen met alle mogelijke middelen ben ik voor het grovere geschut gegaan.

Net voor het wassen heb ik een druppel bleek op de vlek gespoten en daarna direct gewassen.. En.... mijn vlek was als sneeuw voor de zon verdwenen ;)

10. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Witte kleding doe ik in de chloor als ik het er niet uit krijg. Soms wordt het dan gelig, maar beter als die vlekken.

Ik krijg soms vlekken er ook niet uit. Mijn zoon had laatst zn t short vies gemaakt, vetvlekken. Heb het ingesmeerd met ossegal en vervolgens gewassen. Daarna waren de vetvlekken ineens blauw geworden......... heel vreemd.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier ook sunlight zeep ik zweer er bij
    heb alweer 4 blokken in mijn caravan liggen voor de vakantie

kan er niet zonder....kan niets tegen op

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo doe ik het dus ook.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik had ook vlekken. Drie keer wassen en nog niet er uit! Ik heb er afwasmiddel op gedaan, een emmer water met nep vanish van de wibra, uurtje laten staan en weg vlekken ! :)

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Witte kleding met vlekken of verkleurd heet wassen en id zon hangen.

Je hebt ook z'n site oma's tips met vlekken

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Kan je die sunlight zeep gewoon in de supermarkt halen? en hoe doen jullie dat verder dan? goed inwrijven en daarna weer wassen of zo?

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik heb nu de spray van de dasty (van de wibra) speciaal voor je was en ik heb nog nooit zo makkelijk mijn witte was weer schoon gehad.

erop sprayen (natuurlijk heb ik net weer die ene fles die niet goed sprayt ;)), 1 minuut in laten trekken (lees mik het vast in de wasmachine) en dan wassen op een witte was + de vlekken knop ingedrukt+ voorwas (oke duurt wel 2,5 uur). Maar zelfs de poepvlekken in haar witte (tricot) broek waren eruit.

Deel Deze Pagina