Provera vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jummymummy, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben op de 18e gestart met 10mg Provera per dag. Dit tot de 22e en nu vind ik net wat fliebertjes bloed bij t naar de wc gaan. Das dus amper 2 dagen later. De gyn had gezegd dat t 3 tot 7 of 10 dagen kon duren (ik weet niet meer precies of t 7 of 10 was.)
    Maar nu komt t dus nu al. Is t niet raar dat t al vandaag komt? Ik had de hele dag al af en aan wat buikpijn en kramp in mn bovenbenen, dat had ik vroeger ook wel als ik ongesteld werd.

En moet ik vandaag als dag 1 tellen of moet ik wachten tot t losbarst? Op CD3 moet ik met Clomid beginnen (dit is mn eerste ronde). Ik zal sowieso morgen de fertifoon van de poli bellen. Maar ik heb toch graag wat zekerheid van hier ook!

Mn vriend voelt zich nu erg zielig. Ik ben een halve week bij mn ouders geweest en daarvoor was ik niet zo lekker. Nu hadden we de ongesteldheid niet zo snel verwacht dus nu issie errug zielig zeg maar :)
    Hebben meer vrouwen hier last van? Ik ben 4 jaar lang amper ongesteld geweest (eerst pil doorgeslikt, daarna door pcos) en ik begin toch te denken dat hij daardoor verwend is geraakt hahaa

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Tegen mij is altijd gezegd dat ik de kuur af moest maken, ookal begon ik een beetje te bloeden. Het kan namelijk een soort doorbraakbloeding zijn en nog niet de echte bloeding.

Ik werd de eerste keer 7 dagen na de laatste pil ongi en de tweede keer op de laatste dag van de kuur. Maar ik heb dus geen last gehad van tussentijds bloedverlies.

Misschien is het handig om even naar de gyn te bellen om te vragen of je door moet gaan of niet.

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

je vriend moet niet zo zeuren... :) heeft nog altijd 2 handjes..

ik heb ook weleens gehad dat het 2 dagen voor dat de laatste provera was al wat ongesteld werd. okay niet na 2 dagen dus al.maar ik zou het gewoon afmaken en als het vol los gaat als dag 1 rekenen.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat kan zeker hoor dat het al na 2 dagen begint. Bij mij was het meestal na 3 dagen. Als het helder rood is kan je rekenen als dag 1. (Als het voor 6 uur 's avonds is begonnen)En anders inderdaad even naar de poli bellen.

5. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    De 1e x dat ik provera gebruikte werd ik na ruim een week ongesteld en begin februari heb ik ook provera gebruikt omdat ik ook clomid 50 mg heb gekregen. Ik werd toen na 2dagen ongesteld. . De gynaecoloog zei dag 1 is als je helder bloedverlies hebt en dan 3dagen later beginnen met clomid cyclus dag 3tm 7..
    Vandaag eerste echo gehad en eitje was 11mm dus nog te klein, vrijdag weer opnieuw echo om te kijken of eitje nog groeispurt heeft gemaakt anders de 2e ronde starten met 100mg clomid.

6. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de kuur af, want ik hoef hem maar 5 dagen te slikken. Maar ik bel idd morgen sowieso de poli.

Ik heb dus 5 dagen de provera geslikt en amper 2 dagen na de laatste pil al fliebertjes bloed. Wel helder rood, maar zo weinig nog dat ik zelf denk dat t niet genoeg is om als dag 1 te rekenen. Zal wel zien hoe t morgen gaat.

Tnx voor jullie antwoorden! Ik moet idd van dag 3 tot 7 clomid slikken, en op dag 12 voor de echo. Ik duim voor één eitje (bij meer dat 1 moeten we al met een rubber.)

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Oh, als je gewoon de kuur hebt afgemaakt dan is er niets aan de hand. Dan zal dit je ongi gewoon al zijn! Alleen maar fijn, dan kunnen jullie snel aan de slag met clomid.

Het moet idd goed doorbreken, om als dag 1 te tellen. Maar het kan ook zijn dat je maar dun bms had toen je met de kuur begon, waardoor je maar weinig hebt af te stoten. Dan blijft het bij een lichte ongi. Kijk het morgen nog even aan:)
    Succes!

8. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het is vandaag echt losgebarsten hoor! Dus dit is dag 1. Ik geloof dat ik nog nooit zo hard heb gemenstrueerd als nu :) pfoeh.

Op CD 13 krijg ik de echo voor de follikel check.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Succes meid!

Deel Deze Pagina