Zondag ben ik jarig en ik mag van mijn man een videocamera uitkiezen. Dat lijkt me al langer erg leuk en daarom ben ik nu op zoek naar een goede. Hebben jullie misschien tips wat een leuke camera is voor iemand die niet zo handig is met dit soort dingen; nog nooit een camera heeft gehad?? Ik wil vooral een gebruiksvriendelijk apparaat, meer verstand heb ik er niet van om nog andere wensen te kunnen hebben, hihi.
Videocamera's werken ongeveer hetzelfde als een foto-toestel... Niet zo heel moeilijk dus. Je moet er even achterkomen waar de knopjes voor zijn, maar als je ze eenmaal weet te vinden is het niet moeilijk. Je hebt zoo veel verschillende camera's, ik weet niet waar je precies naar opzoek bent, en wat de prijsklasse is. Wij hebben een full-HD camera gekocht, echt een superding! Ook zit een een touchsceen op, lekker makkelijk dus! Foto's kan hij ook maken, maar eerlijk gezegt is mijn fotocamera beter (deze is maar 3 of 4 MP en fotocamera 10). Bij de Mediamarkt kan je zelf even kijken en uitproberen, daar staan ze allemaal "uit". Natuurlijk weet je dan niet wat het uiteindelijke resultaat op dvd/tv zou zijn, maar zo zie je wel of jij hem gebruiksvriendelijk vindt.
Ik weet ook niet precies wat ik zoek, maar de prijsklasse ligt ongeveer rond 200-300 euro?? Mediamakrt is wel een goede, ja. Hoeveel keer optische zoom is mooi?? (nieuw woordje geleerd)
Hahaha! Daar kan ik je niet verder bij helpen! Ik bestuur dat ding echt bijna nooit, vriendlief is meer van het camerawerk. Als we later een filmpje terug kijken die ik gemaakt heb, krijg ik alleen maar commentaar dat ik verkeerde dingen film, of te snel draai, of te laat uitzet waardoor ik de grond ook mee heb gefilmt Ik weet nu wel hoe ik 'm moet bedienen, maar volgens vriendlief heb ik nog een cursus filmen nodig, dus hou me er niet zo mee bezig
op zich kan je misschien op letten dat het er eentje is die geen tapes gebruikt maar SD kaartje (dan kan je makkelijk de filmpjes eraf halen op je pc) zeg maar een HD videocamera, wij hebben een oude met tapes en vind ik zoooooo irritant! hihi
Hmzzz, mijn man is vanmorgen gaan kijken en we hebben afgesproken nog even door te sparen. De camera die wij willen (die gewoon goed is, zeg maar) gaat vanaf 500 euro, alles inclusief. Dan maar voor moederdag oid, hihi. Ik krijg nu een mooi sieraad, ook helemaal goed natuurlijk
Wij gaan volgende maand een camera kopen (dan komt mn 13e maand binnen, yoehee). Maar ik zou echt niet weten wat we moeten hebben. Mijn vriend heeft heel veel verstand van die dingen en de camera die wij gaan kopen komt zeker rond de 500 euro uit. Ik vind het eigenlijk te veel geld, maarja...
Als ik jou was zou ik even zoeken op www.kieskeurig.nl. Daar staat heel uitgebreid beschreven welke functies waar voor dienen, en dan kun je daarna kijken welke camera's jij geschikt vind. Je kan er op prijs en merk selecteren. En ook heel fijn: reviews lezen van andere gebruikers. Het helpt mij altijd een goede keuze te maken bij dit soort dingen. Succes!
Wij hebben ons bij de mdia markt laten adviseren en daar namen ze uitgebreid de tijd voor. Wij hebben overigens een jvc en zijn daar heel tevreden over, maar het ligt maar net eraan wat je eisen zijn! Succes!