Kosten opmaken huwelijkse/partnerschap voorwaarden of samenl. Contract

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben offertes aan het opvragen bij notarissen over kosten voor het opstellen van partnerschapsvoorwaarden bij een geregistreerd partnerschap..
    Maar ik weet totaal niet wat ik moet verwachten qua kosten en wat normaal is... Iemand ervaring hiermee?

En wat zijn de omgevere kosten van het opzetten van een samenlevingscontract?

Is er iemamd die wil vertellen wat jullie hebben betaald bij de notaris??

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij hebben voor een samenlevingscontract + 2 testamenten
    € 496,-- betaald.

Ik werk zelf bij een makelaar dus daardoor ook regelmatig contact met notarissen en de notaris waar wij heel vaak zaken meedoen gaf mij een flinke korting maar was uitendelijk nog zeker 200 euro duurder dan wat wij uiteindelijk bij een andere notaris hebben betaald.

3. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij hebben een samenlevingscontract laten opstellen toen we gingen samenwonen.. Dat kostte ongeveer €400.. Volgens mij zat daar de papierwinkel voor ons koophuis bij in..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben samenlevingscontract plus twee testamenten laten opstellen en dat kostte 12/13 jaar geleden zo'n 900 gulden

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Uhm ons samenlevingscontract was 275 euro.
    Onze huwelijkse voorwaarden en 2 testamenten 444.70.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dit had ik toendertij ook via mijn werk in de makelaardij en wij moesten toen € 600,- betalen. Dat was wel nog vlak voordat de notaristarieven onder druk kwamen te staan.

8. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    als ik het goed lees wil je geregistreerd partnerschap.
    dan heb je dezelfde voorwaarden als dat je getrouwd bent. het enige verschil is met betrekking tot kinderen. je partner moet bij een geregistreerd partnerschap het kind nog erkennen, bij een huwelijk niet. dat is het enige verschil. je kan ook de achternaam van je partner aannemen.

9. Locusta

Locusta Niet meer actief

/edit: niet goed gelezen :)

Wij betaalden rond de 700 euro voor het laten opstellen van huwelijkse voorwaarden in combinatie met een testament.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wij hebben voor partnerschapsvoorwaarden, die horen bij een geregistreerd partnerschap 496 euro betaald.

Weet wel dat je als je een kind hebt of krijgt, de vader het kind nog moet erkennen bij een geregistreerd partnerschap. Dat is het enige verschil met het huwelijk!

Dus komen er kids, dan moet hij erkennen en moeten jullie testamenten laten opstellen voor het kindje ed.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou we hebben al twee kinderen die erkent zijn en er komen in principe geen kinderen bij...
    Trouwen willen we in de toekomst wel ooit en dan laten we het omzetten.. Eerst nog even doorsparen dat we ook leuk feestje kunnen geven.. En we weten dat het dan meer voor de "show" is maar goed nu willen we het even zo doen..

De prijzen verschillen nogal dus!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb geloof ik wel 15 prijzen opgevraagd en we hebben uiteindelijk ee half uur gereden omdat het zoveel scheelde.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ik en mijn zijn getrouwd, nouja geregistreerd partnerschap!
    Werkt hetzelfde als huwelijk! Elkaar hand geven, tot man en vrouw verklaard worden, kussen etc hihi !! Alleen zoals hierboven wordt aangegeven is dat je 2 verschillen hebt! Een is flitsscheiding! Wil je uit elkaar hoef je niet naar de rechtbank maar kun je zo uit elkaar ( is niet de bedoeling maar toch...) en als wij een kindje krijgen moet mij man die aangeven bij de gemeente!
    Je kunt geregistreerd parnerschap ( is in t leven geroepen als homo huwelijk) nemen met huwelijkse voorwaarden of gewoon in gemeenschap van goederen! Dan heb je gelijk alles goed geregeld en is alles 50/50 voor ieder :) dat hebben wij maar is net wat je kiest!

Succes met beslissen :)

14. mamawendy

mamawendy Actief lid

22 apr 2006
    138
    1
    18
    hedel
    Die flitsscheiding kan niet meer gedaan worden als jullie samen kinderen hebben.
    Deze regel hebben ze aangepast, en terecht.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Owh is dat zo ja?
    Nouja idd terecht als je kinderen hebt!!!
    Dus oftewel trouwen en geregistreerd partnerschap is dus vrijwel identiek van elkaar!! :)

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij moesten 2 jaar terug 500 betalen icm testament, we zijn dus maar gratis getrouwd op een dinsdagmorgen, toen was meteen alles goed geregeld haha.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Samenlevingscontract + 2 testamenten 900 euro

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656