Onze kleine (grote) meid van bijna 10 weken is al 61 cm en 5,6 kg, ze past bijna niet meer in de kinderwagen! Heeft iemand ook de Quinny Speedy? En wie weet wanneer een baby in de buggy daarvan kan / mag? Groetjes Emmely
Wij hebben ook de speedi, maar mijn zoontje paste er langer in. Tot 6 maanden. En toen was hij ruim 65 cm. Maar hij lag wel vaak met zn beentjes wat gebogen. (in bed ook) Met 6 maanden hing hij nog echt in de gordeltjes van het zitgedeelte zeg maar en je kan hem ook niet helemaal plat liggen. Dus is zou proberen nog ff te wachten. Wat ik ook een nadeel vond is dat je niet meer ff snel de mc op het onderstel kan klikken.
Eigenlijk moet je wachten tot je kleine zelfstandig kan zitten voordat je haar in de wandelwageninzet zet. Dat is meestal rond 6 maanden. Eerder is het ruggetje niet sterk genoeg om al te zitten. Als je wandelwagen (bijna) helemaal plat kan, scheelt dat wel, maar ik zou alsnog zo lang mogelijk proberen te wachten. Het is gewoon niet goed voor zo'n jonge baby om al te zitten. Als ze echt niet meer in de wagen past, zou je de maxi cosi kunnen gebruiken op het onderstel, of een draagzak/doek. Hier is Irem met 5,5 maand in de wandelwageninzet gegaan in bijna liggende stand - ze kon toen al even zelf zitten. Overigens past ze nog wel in de wagen, maar ze vond er niets meer aan omdat ze niets kon zien
Vriendin van mij had hetzelfde probleem en die hebben een andere wagen gekocht omdat hun dochter er als een zoutzak bij hing en dat kindje pastte ook echt niet meer in de wagenbak. Andere vriendin van mij heeft de wagen ook en vond het echt een nadeel dat dat ding niet plat kon en haar dochter er ook vrij lang echt in hing ondankt dat ze kon zitten. Om die reden zijn wij ook niet voor die wagen gegaan.
sorry maar ik kan er niet bij dat een baby van 10 weken niet meer in de wagen bak past ! ? .... volgens mij zijn die 85 cm lang .. dus je beeb moet er in passe. onze man heeft tot de 7 maanden er in gelegen.
Ze past er nog wel in hoor, maar ze ligt niet meer lekker, ze wil graag met de handjes omhoog liggen en ze wurmt zichzelf omhoog mag haar hoofd onder de kap.
tja, ik vind het mij ook moeilijk voor te stellen, maar ik ken je kindje niet natuurlijk. Echt zelfstandig zitten lijkt mij niet helemaal nodig als de wagen in ligstand kan. Er zijn natuurlijk genoeg kindjes die laat zijn met zitten. Mijn meisje was nl bijna 10 maanden toen ze kon zitten. Ze is met 6 maanden overgegaan, ik had haar er wel langer in willen laten, maar ze ging met dr hoofdje over de rand hangen. 10 weken vind ik persoonlijk wel erg klein. Dan misschien maar iets klem, maar zou het proberen zolang mogelijk uit te stellen.
Het matrasje van de mura is 75 cm lang en de bak van quinny is korter en smaller, onze dochter kan in de quinny (geprobeerd bij een vriendin) niet lekker meer liggen en ze zal ongeveer nu 63 cm zijn..
Ik zou ook zeggen, zo lang mogelijk wachten want een wagenbak geeft ook een veel geborgener gevoel voor zo'n kleintje. Aan de andere kant vind ik je kindje wel lang voor haar leeftijd en uit ervaring weet ik dat de Quinny inderdaad snel te kort en te smal is. Dus zo lang ze nog lekker ligt zou ik het proberen te rekken en anders in het buggy-gedeelte maar dan in de bijna ligstand.
ik zou de quinny gaan verkopen en dan een grotere kinderwagen ervoor terug kopen, de mura bijvoorbeeld. En als ze er nu al bijna uit is dan kan je rekken wat je wil maar dan red je de 6mnd lang niet.
Mijn dochter zat er al met 16 weken in met een zitverkleiner en in ligstand. En als je de wandelwagen helemaal in ligstand heb kan je mc er nog op doen. Ziet er niet echt uit maar ik deed het wel als ik haar wegbracht naar het kdv.
Quinny heeft idd een zeer kleine bak. Maar volgens mij moet je kleintje er nog wel inpassen hoor. Hier ben ik de inzet gaan gebruiken met 3,5 maand. In de ligstand zoals het al eerder is omschreven. Nu is hij maandag 7 maanden en zit/ligt hij nog steeds in de ligstand. Zou je kleintje van 10 weken oud echt nog niet in de zitstand laten zitten. Daar is ze nog veel te klein voor. Succes!!
Lisa was met 10 weken zo'n 60cm en 6200 gram, maar heeft tot een maand of 5/6 in de kinderwagenbak van de Quinny gelegen. Eva heeft tot 6 maanden in de bak gelegen, ze was toen 66cm.
Vind 10 weken wel erg vroeg.... Ik zou het dus echt nog niet doen. Dat je kindje voor jou idee niet meer prettig ligt, vind ik zelf geen reden. In een wandelwageninzet zal het ook niet al te prettig zijn voor zo'n kleintje. En die van de speedi kan volgens mij niet helemaal plat, of wel? Want dan zou t mijn keus al helemaal niet zijn.
ik snap je vraag niet helemaal denk ik? Ze mag helemaal met haar hoofdje tegen de bovenrand liggen in principe . Ook mag ze best een beetje met opgetrokken beentjes in de wagen liggen, als het dan nog wél past. De speedi is érg groot als je hem ombouwt. Met 6 maanden eigenlijk nog. De 1e maanden op dat moment zijn ook niet zo handig. Hij kan ook niet helemaal plat, wat toch eigenlijk wel een vereiste is. Ik zou zéker nu het nog zo koud is, je kindje nog in de bak proberen te houden. Dan ligt ze ook een stuk beschutter tegen het koude weer....