Wat denken jullie hiervan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel Eyes, Jun 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo allemaal,

We hebben een beetje rare dagen achter de rug met Dano
    Woensdag voel ik een soort knikkertje in zijn nekkie, en als ik eraan zit grijpt hij naar zijn oortje. toen donderdag even naar de HA geweest die constateerde oorontsteking, dat knikkertje was een opgezet kliertje wat duid op een ontsteking. we hebben antibiotica meegekregen voor hem en het advies 240mg paracetamol om de zoveel uur ivm de pijn.

Diezelfde nacht nadat hij al 3x paracetamol had gehad had hij alsnog 40 graden koorts. heel vreemd. dus ik bellen naar de HAP toen zeiden ze dat ik hem goed in de gaten moet houden qua alertheid e.d. en zorgen hij niet te warm is.

donderdag zijn we begonnen met de antibiotica, en sinds zaterdagavond is het gaan slapen een enorm drama. sinds vandaag zitten zijn buik, rug hals en nek vol met ongeveer 200 vlekjes. weeeeeer de HAP gebeld, die wilden dat we kwamen. toen constateerde ze een antibiotica allergie.

Dano is verder alert eet en drinkt prima, speelt en lacht, maar zodra hij moet liggen schreeuwt hij moord en brand. Zijn bedje staat al heel erg schuin, altijd al eigenlijk.

als ik google op rode vlekken wordt ik gek dus dat doe ik maar niet meer. Daar hebben ze het onder andere over de mazelen en als die vlekken niet op armen en of benen zitten dat dit dan levensgevaarlijk is. nou bij Dano zitten overal vlekken behalve zijn ledematen.

Ik weet het ff niet meer nu

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als je het niet vertrouwd, dan nog eens bellen hoor.
    Ik heb geen ervaring, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

3. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Kind oppakken en naar het zh !
    Liever 10x teveel als 1x telaat !

Laat even wat weten...

-x-

4. Angel Eyes

ja als ik het niet vertrouwe bel ik zeker weer. Maar als ik nu even op 6e ziekte google, want dat kwam ik in een ander topic tegen. Is dit precies wat Dano heeft.. Dat is toch raar dat de arts daar niks over heeft gezegd.

De Zesde ziekte
    Ook bekend als de driedaagse koorts, wordt veroorzaakt door het humaan herpesvirus type 6, bij kinderen tot drie jaar. Na besmetting duurt het tot 15 dagen voordat de symptomen optreden: plotselinge hoge koorts die een paar dagen aanhoudt, waarna een uitslag (vlekjes) ontstaat. Soms ook keelontsteking, oorontsteking en/of vergroting van de lymfeklieren in hals en nek.
    Er is geen remedie: het gaat vanzelf over. Een paracetamol kan de koorts wat omlaag brengen.

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Nou, idd !
    Ik las toevallig net een ander topic ;)
    Je kan eventjes naar het zh bellen en je verhaal doen, en ook wat je gelezen hebt. Dan kunnen zij het bevestigen mis.. ?

-x-

6. Angel Eyes

daar zat ik ook net aan te denken inderdaad. ik ga het meteen even doen

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    OK ! Succes ;)

-xxx-

8. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Lijkt op de 5e of 6e ziekte! Sterkte met je mannetje :(

9. Angel Eyes

Nou breekt mijn klomp...!
    Ik bel net naar de HAP en doe mijn verhaal, dus ze gaat in de computer kijken wat de HA had geschreven. staat er
    "mogelijk allergische reactie op antibiotica of 6e ziekte"

typisch toch dat ze dat niet heeft besproken..?!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Zeker vreemd! Robin had laatst de vijfde ziekte, al denk ik achteraf eerder dat het de zesde ziekte was, want ze had hoge koorts i.p.v. lage koorts. Ze had wel veel moeite met slapen.
    Maar de huisarts zei tegen mij dat ik in de gaten moest houden dat de vlekjes wanneer ik op de huid drukte, gewoon de kleur van de huid aannamen. Als ze bij druk rood bleven of paarsig, moest ik gelijk terugbellen.

11. Angel Eyes

klopt dat zei ze wel, zodra vlekjes niet verdwijnen kan het ernstig zijn, ze noemde zelfs hersenvliesontsteking bij het niet verdwijnen van vlekjes als je drukt. maar niks over de 6e ziekte.
    Of ik heb een blackout gehad 8-[

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje !
    Maar wat moet je nu doen dan ?

-X-

13. Angel Eyes

nouja goed ik denk niks hoor want de 6e ziekte doen ze verder niets aan. Het gaat mij erom dat er waars een foutieve diagnose gesteld is. terwijl ze ook nog aangaf dat we door moesten gaan met de antibiotica voelde ik me raar omdat ik hem iets moest geven waar hij uitslag van krijgt. Maargoed om eerlijk te zijn heb ik liever dat het de 6e ziekte is dan dat het een antibiotica allergie is....

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Maar die vlekken komen toch waarschijnljk van de allergie voor antibiotica? Bij ooronsteking doet het inderdaad ontzettend pijn als je moet liggen, dus dat hij dan huilt lijkt me vrij logisch. Ik las je stukje en ik vroeg me eigenlijk af wat je niet snapte, of snap ik het niet? ;)

15. Angel Eyes

haha kan me voorstellen dat je je dat afvraagt. het is meer dat binnen een termijn van nog geen 4 dagen dit allemaal zich afspeelt. en we te horen krijgen dat het een allergische reactie is voor antibiotica maare dat we niet moeten stoppen ermee. als ik verder lees over het een en ander kom ik info tegen over de 6e ziekte. daar heeft de HA het helemaal niet over gehad. wat blijkt nu dat ze dat wel in de comp had gezet.
    Inderdaad liggen doet zeer met oorpijn, maar dat heeft hij al sinds donderdag en moord en brand schreeuwen heeft hij pas sinds gisteren. en Dano's bedje staat bijna rechtop zo scheef.

het is ook warrig allemaal. vandaar mijn verwarring ;)

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Heeft Dano al is eerder antibiotica gehad?

17. Angel Eyes

nee nog nooit!
    2e keer dat hij echt ziek is. 1ste keer was een flinke buikgriep

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Is wel een stukje duidelijker nu ;). Maar wat die oorpijn betreft, het kan pas later veel meer pijn gaan doen en ook al staat het bedje bijna verticaal ;), een beetje schuin doet ook al erg pijn. Ik heb een paar jaar terug een fikse ooronsteking gehad en heb toen 3 nachten in de auto geslapen... we waren aan het kamperen en in de tent kon ik niet rechtop zitten... Alleen helemaal rechtop ging het ietsjes beter, zelfs de autostoel iets naar achter deed teveel pijn :(.

19. Angel Eyes

De dokter heeft gebeld, dat vond ik echt heel fijn. ze heeft de historie erop nagekeken, en heeft dr diagnose bijgesteld en is er eigenlijk wel van overtuigd dat hij de 6e ziekte heeft. ze heeft ook informatie erbij gezocht want ze citeerde op een gegeven moment. ze vertelde ook dat een allergie op antiobiotica eerder zichtbaar zou moeten zijn, het is nu toch al de 4e dag.

ik ben blij dat het duidelijk is, ik heb toch best heel jonge kindjes om me heen. en 6e ziekte is wel besmettelijk. nu gaf ze wel aan dat onduidelijk is wanneer de incubatietijd is afgelopen.

20. Angel Eyes

ik hou gewoon van duidelijkheid ;)

Share This Page