Wat is een goeie betrouwbare auto (merk)

Discussie in 'De lounge' gestart door troetjuh, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier goede ervaringen met Ford en Seat.

Rijden nu al 5 jaar een Ford Focus station, is nu 11 jaar oud, nog nooit gekke dingen of hoge kosten mee gehad. En rijdt heerlijk!

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Tis meer dat ik een betrouwbare auto wil (al weet je dat toch nooit)
    Maar die ook niet zoveel onderhoud nodig heeft in als dingen die snel stuk kunnen gaan

Hebben nu megane maar daar is al nodige kapot aan geweest
    En Punto hebben we ook maar die is nu ook aan vervanging toe ook niet echt een goeie koop geweest

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik dnek dat je veel verschillende antwoorden krijgt. Waar de een een goede ervaring mee heeft heeft de ander veel pech mee gehad.
    Wij hebben een Peugeot 206 en bevalt heel erg goed!
    Dus die raad ik aan. Niet te groot, maar groot genoeg om er boodschappen mee te doen en zelfs op vakantie te gaan.

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Wij hebben een paar jaar geleden niet voor een megane gekozen, omdat het type die qua prijs voor ons geschikt was, qua onderhoud niet zo vriendelijk was. Mijn man is erg van het zoeken op internet naar info en onderhoudskosten. Wij zijn namelijk niet zo merkgebonden, maar kijken naar ons budget en gaan dan auto's vergelijken op basis van kilometers op de teller, opties die op de auto zitten, kilometer verbruik, grootte, gemiddelde onderhoudskosten, kosten qua verzekering en belasting.

En ga naar een garage met bovag garantie. Soms is de auto daar ook in onderhoud geweest en, zoals bij mijn huidige auto, kun je de onderhoudsgegevens inzien.

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Soms heeft dat ook te maken met de leeftijd van de auto en met het aantal kilometers dat er al mee gereden is. Wij hebben al verschillende auto's gehad en allemaal hebben ze hun eigen typische kwaaltjes. Als je gaat googelen, zie je dan dat ook bij veel anderen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden op een zelfde moment. Hoeft dan geen slechte auto te zijn, maar jij hebt de pech dat je daar last van hebt. En een auto onderhouden vind ik ook gewoon duur werk.

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik ben erg tevreden met mijn Peugeot 206,
    Weinig gedonder, onderdelen zijn niet duur.

Maargoed, ligt er natuurlijk aan hoeveel km je rijd en wat de vorige eigenaar heeft onderhouden. Ben zelf ook wel paar honderd euro aan kwijt geweest , maarja rij ook zo'n 40 000 km per jaar .

Ja dan krijg je dat je distributieriem vervangen moet worden . En keer nieuwe uitlaat onder moet enzo. Qua betrouwbaarheid het is altijd starten en rijden met dat ding. En iets degelijker dan die 107 skelters. :)

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Franse auto's zo veel mogelijk vermijden, haha. Al helemaal als je automaat rijdt.
    We hebben nu beide een Skoda. Van te voren niet verwacht dat het zulke goede en stevige auto's zijn.

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    haha wij hebben een renault en die is prima hoor
    nooit geen (sl)opel nemen..

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus absoluut! :)

10. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik denk dat er tegenwoordig geen echt slechte auto's meer bestaan.
    Een auto is vaak ook een hoop emotie. De een is helemaal weg van Duitse en de ander weer Franse auto's. De een is echt niet slechter dan de ander maar als iemand eenmaal slechte ervaringen heeft zal deze niet gauw meer zo iets kopen (waarbij het niet gezegd is dat ze allemaal slecht zouden zijn). Ik zie hier bijvoorbeeld veelal de opmerking Duitse auto's voorbij komen. Ik heb een tijdje in de autobranche gezeten en kan je leuke verhalen vertellen over Duitse auto's, veel onkosten en weinig coulance (dit betroffen allemaal nieuw aangeschafte lease auto's). Dat zegt dus ook niet alles.
    Ik denk dat je eerst het beste kan kijken wat er in je budget valt en dan de auto die je op het oog hebt goed na laten kijken. Vroeger kon je dit bijvoorbeeld bij de ANWB doen voor € 150,00 (weet niet of dit nog zo is). Verder bij een betrouwbare dealer of Bovag garage kopen voor de eventuele garantie (vaak 6 of 3 maanden, afhankelijk van de leeftijd).
    Een auto kopen (en dan vooral tweedehands) gaat gepaard met een portie geluk (of soms ongeluk). Je kan het niet allemaal van te voren voorspellen.

Veel succes met zoeken.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ook nooit een Franse nemen.
    Onze opel hebben we al 4 jaar en doet het nog steeds prima!

TS: er zijn al veel dingen genoemd, het blijft toch een kwestie van geluk hebben elke auto kan wat (gaan) mankeren.
    Wij hebben al 4 jaar een opel station en doet het opzich prima, hij is alleen na een ongeluk veel olie gaan gebruiken en de oorzaak is Door zowel opel dealer als de hyundai dealer nooit gevonden maar goed dat is een kwestie van zo nu en dan bijvullen en je hebt er een goede auto aan.
    Ook mijn kia heeft nooit problemen gegeven.
    De opel is wel op leeftijd dus kijken voor een andere auto, wordt waarschijnlijk een hyundai of weer opel.
    Geef mij maar Duitse of Japanse auto's.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier twee toyota's, aygo en een prius, bevallen beide prima. Ik ben het overigens eens met een eerdere opmerking dat de dealer goed aangeschreven moet staan. De toyota dealer hier staat heel goed aangeschreven (wij hebben beide absoluut geen verstand van auto's, maar nog geen gekke dingen gehad bij het onderhoud, de aygo nieuw gekocht, die heeft nog niets gehad, de prius alleen dingen die je verwacht bij de km stand).

13. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik zweer bij Volkswagen. Nooit zelf een auto gehad, maar mijn moeder rijdt altijd Volkswagens en die autos's rijden echt fantastisch. (geen idee hoe duur ze zijn overigens, ik heb me nog nooit in auto's hoeven verdiepen, hmmm wat doe ik eigenlijk in dit topic?)

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    onze beste maat is auto monteur voor de anwb en voor meer bedrijven
    maar het meeste wat hij krijgt is toch echt opel
    wij hebben deze auto toch al eeen ruimte tijd en niets mis mee

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een Toyota en een Mitsubishi. De aygo gaat nu zijn 5e jaar in (nieuw gekocht) en die heeft nog nooit iets gehad. De Mitsubishi hebben we pas een paar maandjes, rijd heerlijk. Het is toch geluk hebben, want ook nieuwe auto's kunnen gerust iets mankeren.

Ik heb zelf in het verleden voor een autoverhuurbedrijf gewerkt. De meeste auto's in de verhuur waren van Duitse merken. Er waren ook wel wat Franse auto's hoor, maar dat was vaak dikke ellende met de elektronica van die dingen. Vooral de Laguna en Scenic. De kleinere autootjes vielen dan wel weer mee.

16. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Wij zweren bij ford. We hebben net onze oude focus station ingeruild voor een nieuwere cmax. (helaas geen s max budget). Voor een zuinige boodschappen wagen zou ik voor een jappannertje kiezen. Die zijn lekker licht in wegenbelasting en zijn betrouwbaar.

17. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik zweer bij een BMW zou niks anders meer willen.

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Toyota!

Heb een Prius en laatst wilde die niet meer starten, nou ik natuurlijk half panisch de garage op gebeld, zegt die vent "maar u heeft een Prius.. Die dingen gaan nooit kapot" :) en inderdaad batterijtje van de sleutel was bijna leeg.

Heb een megane en een scenic gehad, alleen maar ellende mee gehad. Maar mijn zus heeft een kleine Peugeot die waarschijnlijk de dinosauriërs nog heeft meegemaakt :)

19. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben volkswagens, heel tevreden over! Ik rijd al vanaf mijn eerste auto alleen maar volkswagen en ben nog steeds erg blij daarmee :)

20. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij zijn erg tevreden met onze Toyota station, wel al een oudere maar nooit geen gekke dingen alleen het normale onderhoud.

Met Peugeot hebben we helaas minder goede ervaringen.

Deel Deze Pagina