Ik rij een Toyota Aygo, prima auto! Maar let wel op, de aygo, 107 en c1 (allemaal dezelfde dus) Ze kunnen lek zijn bij het 3e remlicht. Dat was die van mij ook. Laten maken en sindsdien geen gedoe meer mee gehad. Tis een typische Aygo kwaal helaas.. Verder rijdt mijn vriend Audi, hiervoor BMW. Persoonlijk vind ik audi mooier.
Honda Jazz! Ben er zelf zo blij mee! Compact maar toch super veel ruimte, grote kofferbak en heel stil. Beoordelingen en betrouwbaarheid zijn ook super goed.
Wij rijden in een Volkswagen Polo, betrouwbaar en redelijk goedkoop in onderhoud (helemaal vergeleken bij onze Punto voorheen), niet te groot maar wel de ruimte, heerlijk! Als we voor een andere auto zouden gaan zou ik kijken naar een Volkswagen, Ford, Skoda of Toyota. Betrouwbare merken, degelijke kwaliteit en niet te duur in onderhoud en aanschaf (hoewel Toyota soms nog duur uit kan vallen is me opgevallen!) Wat ik een nadeel vind bij de hele kleine auto's zoals de 107, c1 en aygo is dat het allemaal zo plastic is, wat breekbaar oogt (toen wij gingen kijken bij een garage was van het showmodel de versnellingspook al kapot) niet zo krachtig is op de weg, en erg weinig bergruimte heeft. We hebben een aantal weken zo'n auto als leenauto gehad, en man wat was ik blij toen we onze Polo weer terug hadden! Maar als tweede auto zou ik er weer minder moeite mee hebben!
Tevreden met onze opel Enkel is het niet echt een boodschappen auto.. Ik zie veel positieve berichten over japanse en duitse auto's.. vraag anders eens naar bij een ervaren auto-verkoper/monteur uit je familie/vrienden/kennissen kring.
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een nieuwe gezinsauto. Nu een mazda 2 uit 2003, maar daar veel pech mee gehad. En is qua kofferbak niet super groot. Nu kijken we naar een Nissan almera tino (wel een grote, groter dan dat je wil denk ik) ook uit 2003, met 45.000 km gereden. Wat ik zo op internet lees is Nissan ook wel een betrouwbaar merk? Iemand daar ervaring mee?
Zou ik ook doen, lekker goedkoop houden als het toch 2e auto is. Maar die serie 107/aygo/C1 vind ik wel erg kleine kofferbakruimtes hebben. Ik heb de nieuwste versie van Daihatsu Cuore (vanaf 2007?). Daihatsu is 50% van Toyota. Heel weinig wegenbelasting en erg zuinig in praktijk (1 op 22). Maar van binnen heel ruim! Je kunt de achterbank verschuiven, en kiezen voor meer beenruimt of meer kofferbakruimte, net hoe het uitkomt. 5 deurs toch ook wel handig met kinderen/boodschappen
Mijn vader heeft altijd in een opel gereden. 1 grote reparatie nodig gehad, versnellingsbak moest vervangen worden. Dit was wel bij een tweedehands. Al onze andere auto's waren nieuw. Wij rijden wel veel ermee, ook in de bergen. Zelf les ik in een opel.
hier een aygo gehad en die was alles behalve breekbaar. ruim 190.000 km mee gereden en niet zachtzinnig mee om gegaan. ik vond hem wel krachtig op de weg, ondanks dat ik maar een 1.0 versie had. ik was iig bij de stoplichten vaak eerder weg dan de opgeschoten jongeren naast me vond de ruimte prima met 2 kids en wandelwagen paste incl zitting in de kofferbak. ben er ook mee op vakantie geweest met het spul.
Begin om te kijken wat je budget precies is. En wat ook al eerder gezegd is tegenwoordig kan je echt niet meer zeggen dat merk is veel beter etc. Duits is zogenaamd degelijk totdat je bij de dealer voor onderhoud staat dan mag je betalen. Is bijv met d Fransen Japanners alweer een stuk beter. Het is verder echt je gevoel. Ik zou bijv nooit een Toyota daihatsu etc kopen. Liever renault of Audi. Wij hebben momenteel een renault twingo, volslagen up en golf gti. Met de eerste ga ik liever naar de garage voor onderhoud dat is een stuk goedkoper. En nog niks mee gehad bij de golf al meerdere dingen, bijv distrubutieketting, moet 180000 meegaan bij 90000 moest ie vervangen. Normaal zon 4000 euro was coulance maar dan nog 2000. Dus kijk ook naar hoe duur aanschaf en onderhoud is en wat je eisen zijn. Ga gewoon rustig bij dealers langs. Tegenwoordig roest er namelijk niks meer onder je kont vandaan om het zo te zeggen. Behalve de eerste en tweede generatie ford ka dat moet je echt niet doen. Als je tweede hands koopt laat hem altijd goed bekijken maak een proefrit en probeer er meerdere uit.
ook tegenwoordig zijn bepaalde merken nog steeds beter dan anderen. franse merken staan niet goed bekend en duitse/japanners staan nog steeds bovenaan. hier bij de algemene garage raden ze duitse en japanners juist aan. geen renault, fiat, citroen ivm snel kapot gaan. enneh, met een opel hoef je niet naar de dealer. bij de officiele dealer zal je vast flink moeten betalen maar een allroud garage ben je een stuk goedkoper uit. mijn ouders gaan alleen de eerste jaren naar de dealer als er nog garantie op zit en daarna gewoon naar allroud garage. ding is nu 14 jaar oud en rijd nog super. kennis van me is monteur en die zegt hetzelfde. duits en japans blijft het langst op de weg zonder al te veel kosten. zeker auto's als toyota en daihatsu. het spreekt voor zich dat er nu nog toyota's en daihatsu's van 15 jaar en ouder rondrijden mijn vader heeft 4 jaar geleden een oude daihatsu gekocht voor 250 euro. hij gebruikt hem nog steeds voor z'n dagelijkse woon werkverkeer a 90 km per dag. nog niks geen kosten aan gehad.
Wij hebben net een Skoda Fabia Combi gekocht. Heerlijke auto. Je kan ook de gewone Fabia halen die is een stuk kleiner. Wel een heel mooie veilige auto (nieuwere versies)
Ik heb jaren in een oude twingo rondgereden toen ik hem weg deed had ie 240000 op de teller en nooit wat mee gehad. En degene die hem nu heeft rijd er na 4 jaar nog steeds in. En een monteur betekend niet dat hij alles ziet kent etc, blijft een mening. Ik ben een echte autoliefhebber en begeef me ook in die kringen. Enige wat een echte monteur zal zeggen geef me maar de oude auto's dat is veel leuker klussen! En echt het is gewoon je eigen voorkeur. En bij elk merk zijn er natuurlijk de echte maandagochtend auto's!