Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik heb mijn hele zwangerschap een bloeddruk van 110/60 120/70 gehad. Nu had ik laatst een bloeddruk bij de gynaecoloog van 125/75, normaal gezien zijn dit mooie metingen voor een zwangerschap. De laatste 2 a 3 weken van de zwangerschap heb ik hele dikke voeten en handen en gezicht en last van hoofdpijn. Mijn bloeddruk buiten de zwangerschap om is altijd 90/60, maar ik weet niet of de gynaecoloog hier rekening mee heeft gehouden. Ik denk dus dat de laatste meting toch ten opzichte van mijn normale bloeddruk wel hoog is. Ik zit nu in de laatste dagen en ben bang dat ik misschien zwangerschapsvergiftiging heb. Dus de vraag is een bloeddruk van 125/75 t.o.v. 90/60 hoog?
hoi, neehoor dat is geen bloeddruk om je zorgen om te maken. Het is ook normaal dat je bloeddruk iets stijgt aan het eind van de zwangerschap. Hij moet echt nog hoger worden wil het eventueel gevaarlijk zijn, geen zorgen nu, dit is nog een prachtige bloeddruk. Alvast een goede bevalling gewenst! Mirjam