Hoe kan dit? (FB)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn nicht was jarig gisteren en ik feliciteerde haar op haar prikbord van facebook. Later kreeg ik een melding dat ze de "Like-button" had gebruikt.

Vanmorgen opende ik fb en zag ik dat ze me weer geliked had. Dus ik keek om welk bericht dat ging, stond er op haar prikbord één of ander iets met "Happy Birthday" en wat je kon openen (een link erbij) maar dat is helemaal niet van mij afkomstig. Dat heb ik ook aan haar onder het bericht neergezet, dat dat niet van mij kwam. Dus eigenlijk is het gewoon een soort spam of zo. Maar wie weet waar dit vandaan komt?
    Ik vind dat wel vervelend als er uit naam van mij iets op haar prikbord word gezet maar wat niet van mijzelf afkomstig is.

2. Milujem

Milujem Niet meer actief

Dat heet FB momenteel erg vaak. Trap ook niet in de link dat je Facebook roze kan maken! Door dat soort berichten kunnen dit soort dingen helaas gebeuren :(

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Kan zijn dat je een keer een spelletje, een bericht of bijv een foto van fb zelf hebt geopend waarvoor je eerst toestemming moest geven dat die app jouw gegevens gebruikt. (bijv de app die jouw facebookvrienden in kaart brengt in een soort spinneweb).
    Heb je dit gedaan, dan kunnen dat soort dingen dus ook gebeuren..

4. Jel

Jel Niet meer actief

Kan best zijn dat ik een keer ergens op geklikt heb inderdaad. Snap soms ook zo weinig van die dingen waar je eerst toestemming voor moet geven. Maar het is niet zo dat je er een virus van krijgt of zo als je het opent?

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zooo vaag he!
    om die reden vind ik Fb niet echt leuk ofzo...

maar ja , zit er wel op ;)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Ja raar he? Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig fb veel leuker vind dan hyves. Zit weleens te denken om mijn hyves-account op te zeggen maar zover ben ik nog niet.

7. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    we hebben het toch over fb..

Bij mij worden de vrienden gewoon toegevoegd, normaal met je toestemming geven maar ik niet hoe kan dit?

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dat is raar? is dat miss een instelling die je moet veranderen?
    ik moet idd toestemming geven

9. Jel

Jel Niet meer actief

Vosjejemi, dat snap ik ook niet. :( Ik geef ook altijd eerst toestemming als een vriend mij toe wil voegen.

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ik kreeg toevallig afgelopen week ineens een melding dat ik iemand als vriend toe had willen voegen die ik niet kende en dat dat niet mocht, als het nog een keer zou gebeuren zouden ze de instelling vriendenverzoekjes blokkeren?? heb niemand toe willen voegen dus snap er niets van.

hoor ook veel rare dingen de laatste tijd dus heb mijn fb account verwijderd. klaar met die onzin allemaal!

11. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    ja bij instellingen heb ik gekeken maar vind daar niks over, heb dat al een paar gehad dat ik denk mm waarom heb ik die op me face book.

12. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik had dat laatst ook, kreeg een melding dat er iemand mijn vriendschapsverzoek heeft geaccepteerd? dus ik kijken om diegen weer te verwijderen, stond die er toch niet in...raar??

Deel Deze Pagina