Hoi dames, Wie heeft er ervaring met een baby die bij (bijna) 3 maanden nog geen dag en nachtritme had? Onze boy doet het prima maar komt gewoon altijd om de 3,5 of 4u. Er zit 's nachts nooit langer tussen. Hij komt altijd om 10u, 1u, 5u, 8u. Dus echt vroeg naar bed of bijslapen lukt niet echt helaas. Daarnaast moet ie een half u omhoog gehouden worden na de voeding ivm reflux. Duss erg weinig slaap hier maargoed dat hoort er toch wel een beetje bij. Ik baal er wel een beetje van dat hij s nachts er niet langer tussen doet. Hij krijgt 6 a 7 flesjes van 120/4 op een dag. Eerder wakker maken oid werkt niet, na 3u meldt ie zich dan weer...Grotere fles krijgt ie niet ivm reflux... Hij slaapt verder goed gelukkig. Hij wordt meestal bij de eerste vermoeidheidssignalen in bed gelegd. 's nachts valt ie meestal bij mij in slaap omdat ik m een half u omhoog houd na de voeding. Hij heeft net het 10 weken sprongetje gehad (is 2 weken en n dag te vroeg geboren) en ik hoop zo dat er nu 's nachts een keer langer tussen gaat zitten...
Onze baby is bijna 7 maanden en komt nog steeds snachts. Soms duurt het wel 2 jaar helaas. De ene baby slaapt snel door en de andere niet. Ik leg me er bij neer en probeer op andere momenten mijn rust te pakken.
onze oudste kwam tot 3,5 jaar 1x per nacht. 1x per nacht is met 3 maanden heel normaal lijkt me. Maar 2x hoeft met flesvoeding echt niet meer nu. Het gaat me er vooral om dat de meeste baby's 's nachts of 's avonds een keer langer tussen laten en dat doet hij dus niet...
Hij heeft wel een ritme hoor, komt ja altijd op dezelfde tijd. Het is alleen niet het rtime wat jij blijkbaar graag ziet. En op deze leeftijd is 2 keer een nachtvoeding nog zo normaal. Mijn ervaring is dat je erbij neerleggen veel beter werkt dan je kind proberen in een ander ritme te dwingen. Je man of jij de voeding van 1 uur en andersom bij die van 5 uur. Op tijd naar bed en je pakt allebei aardig wat uurtjes mee.
Dit past nog prima bij een baby'tje van deze leeftijd... Ik denk dat je er niet meer aan kan doen dan je eigen er aan aanpassen en als ze iets ouder worden zal je zien dat er een fles wegvalt Misschien kan je,in overleg met t cb ivm zijn gewicht, de fles ophogen? Misschien laat hij er dan wel 1 snachts staan... Succes!
Hij heeft zeker wel een soort ritme en ik ben daar helemaal niet ontevreden over maar met flesgevoede baby's is het best normaal als ze rond deze leeftijd een keer langere tijd ertussen laten. Het gaat me nogmaals (3e x) om het dag en nachtritme dat ie dus blijkbaar nog niet heeft.
Mijn zoon deed precies hetzelfde. En dat heeft echt nog vrij lang geduurd (lees: tot een maand of 7). ik werd er helemaal gek van! Pas sinds hij 13 mnd is slaapt ie echt door. Ik kon niet geloven dat dat ooit zou gebeuren. Nu is hij bijna 16 mnd en een prima slaper.
Tsjaa daar denkt je kleine dus anders over.. En zo heel gek vind ik het niet, hij krijgt nou eenmaal niet zo heel veel eten per keer, en heeft dus gewoon na 4 uur weer honger.. Het is nou eenmaal niet anders... Wbt bijslapen... je kan naar bed, als je kindje ook gaat, en dan kan je man de volgende voeding geven.. dan kan jij nog een aantal uurtjes slapen
Ik zou accepteren dat het nu eenmaal het schema is waar je baby zich fijn bij voelt. Je geeft flesvoeding, dus ik zou zeggen, verdeel de voedingstaken. De ene avond jij vroeg naar bed en man de laatste avondvoeding, de volgende avond andersom.
Dit, of wissel de nachten af, de ene nacht jij, de andere je man. Heb je toch 3/4 nachten per week dat je kunt slapen.
Helaas kent jou baby die regel niet.... Nee, zonder dollen. Je kunt er vrij weinig aan doen ben ik bang. Een baby proberen in een ander ritme te dwingen werkt niet. Er gaat vanzelf een nachtvoeding vanaf als hij er aan toe is.
Kom net terug van de osteopaat, volgens hem heeft het ermee te maken dat de dagen nu erg donker zijn. Daardoor herkent de kleine het verschil tussen dag en nacht niet goed. s avonds de lamp aan bij het slapen kan helpen. En verder heel veel daglicht overdag. Dat gaan we dus eens proberen. overigens was er een stagiaire bij de osteopaat/fysio zodat ie hardop vertelde wat ie deed. Wat we al dachten: hij heeft last van zijn nek. Bij de spildraai heeft er waarschijnlijk zoveel kracht op zijn nek en maagje gestaan dat dat soort 'verzwikt' is. hij heeft geprobeerd wat los te masseren. Met behulp van n lampje waar ie zn hoofd naartoe moest draaien kon ik ook recies zien dat ie met 1 kant moeite heeft met draaien van zn nek. Hij deed daar spontaan en heel ontspannen zn broek vol terwijl ie daar meestal erge moeite mee heeft. Hij heeft net ook zonder zn hoofd steeds terug te trekken zn fles leeg gedronken. Volgende week ga ik weer en daarna moet er echt al veel verbetering zijn volgens hem. We gaan het zien. ik was er erg sceptisch over, heb eerst geinformeerd bij de zorgverzekering en het CB.
Ben nu echt verbaasd, de kleine heeft net zn fles r u s t i g leeggedronken. Heel relaxt, zonder los te laten van begin tot eind. Ben dat echt niet gewend, normaal zeker wel 2 huilpartijen tussendoor en wild zijn nek naar achter gooien. En nu is hij ook nog eens gaan slapen in zijn eigen bedje zonder ook maar 1 kik te geven! Geen gehik en geslik van te voren en ook geen gehuil (meestal huilt ie n paar minuutjes voordat ie in slaap valt) Ook ligt zijn hoofd naar links ipv naar rechts. Hij lijkt echt spanning uit zn nek kwijt te zijn! Hoop echt dat dit niet eenmalig is maar echt verandering betekent!