Wat voor dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fairy Tale, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Mijn zoontje heeft nu nog een junior dekbedje op zijn peuterbed, maar het komt steeds regelmatiger voor dat zijn dekbedje op een hoopje ligt en hij hem zelf niet meer over zich heen kan trekken.

Nu denk ik dus dat het tijd is dat hij een eenpersoons dekbed krijgt. Die kan ik aan de onderkant instoppen zodat het geen hoopje wordt. Nu ben ik even aan het kijken maar er zijn zoveel soorten! En uiteraard ook zoveel prijzen...

Wat heeft jullie kind, synthetisch, dons, wol, enkel dek, seizoenendek? En wat kostte het (ongeveer)?

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Katoen, zodat ik het uit kan wassen. En dan een vierseizoenenvariant. Geen idee meer wat ik ervoor betaald heb, maar hij bevalt prima.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook katoen,een enkel dekbed,geen idee hoe duur want hij heeft het kado gehad samen met zijn bed van oom en tante.

Ik zou geen syntetisch nemen,vreselijk dat vind ik ook met dekbedovertrekken dat moet 100% katoen zijn!

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Daarom twijfelde ik ook al aan synthetisch, het klinkt gewoon al niet goed haha.

Maar dons leek me eigenlijk ook weer te warm, of niet? Wij hebben zelf een donzen 4 seizoenen maar liggen zelfs met vrieskou alleen onder het herfst dek met een voet buitenboord.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja ligt er ook aan hoe warm het in huis is en hoe snel je kindje het koud heeft.Die van mij ligt nu met een badstof/flannelen pyama onder een dekbed van katoen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben nu een katoenen 4 seizoenen dekbed genomen ( hier een kindje wat het heel snel erg warm heeft) zodat we 'm kunnen wassen. Nog geen ervaring mee... kamer moet nog geklust worden. Over een paar weken weten we meer :D

synthetisch kan prima hoor.. gemakkelijk met wassen, behoudt z'n warmte heel goed en behoudt vorm en ook wasbaar.

Ons dekbed was €31

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Kan aan mij liggen maar die katoenen zijn op internet best lastig te vinden? Heb op hema.nl, wehkamp en beter bed gekeken... De meesten hebben dons, wol of synthetisch.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Synthetische 4seizoenen van de hema. Was in de aanbieding toen voor kinderen21 of max 25 euro.
    Had gelezen dat synthetisch voor kinderen een betere keuze is ivm vorm behouden. Omdat ze snel op bed gaan zitten, springen etc.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Bij IKEA heb ik een goed dekbed gevonden. Dit werd ons aangeraden. Dun maar in de winter echt heel warm! makkelijk uitwasbaar. Prima om in te stoppen

10. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mijn zoon hebben we een 4 seizoenen dekbed van de leenbakker. Bevalt heel goed! Dit is um, ook afgeprijsd op t moment;

Dekbed Allure 4-seizoenen

11. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben een synthetisch holle vezel dekbed (auping) voor de kinderen. Bevalt super! Geen idee wat ze gekost hebben, we hebben ze samen met ons bed aangeschaft.
    Lichtgewicht, koel in de zomer, warm in de winter, en wasbaar. Het is gewoon een enkel dekbed.

Er is niets mis met synthetisch, echt waar. Er bestaan zo veel synthetische stoffen die minstens zo goed ademen als katoen.

Het enige wat ik echt niet zou doen is dons. Vanwege allergieën, maar ook omdat je het niet in de was kunt doen. Erg onhandig als ze eens in bed spugen...

Deel Deze Pagina