Wat te doen tegen erge diarree?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Sorry voor de onsmakelijke tekst maar toen ik gister uit bed kwam had ik giga last van me buik. De hele dag door, steeds wat eten en drinken hielp wel. Maar...........sinds vanacht doe ik niks anders dan na de wc lopen want alles komt er net zo hard weer uit. Hoef maar een glaasje water te drinken en ik kan meteen na de wc. Heb zojuist diaree remmers genomen ik hoop dat die straks werken. Moet vanavond ook nog eens weg dus wil er wel graag vanaf. Word gek van de buikpijn en me kont doet nu ook zeer :).....

Wie heeft er nog wat tips voor mij???

2. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Heb je al norrit geprobeerd? Moet je wel goed op de houdbaarheidsdatum letten, over de datum werkt niet goed meer.
    En een banaan oid eten misschien.

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Geen diaree remmers nemen hoor! Het is ontzettend vervelend, maar je hebt waarschijnlijk een buikgriep en dan moet alles er wel uit.

Beterschap!

4. Troelala21

Te laat want ik heb al diaree remmers ingenomen zostraks. Ik blijf maar na de wc rennen word er gek van. Gelukkig zitten er nu wel meer tussenposes tussen want vanacht en vanmorgen ging ik wel om de 5 minuten nu duurt het een half uur tot uur dat ik weer na de wc moet dus het word volgens mij wel minder (hoop ik tenminste)...heb last van me kont en me buik bleghhhhhh........

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Drink vandaag heel veel (thee, water). Luister goed naar je lichaam die aangeeft dat je vandaag het heel rustig aan mag doen. Dus lekker met een boek in bed of op de bank een film kijken. Beterschap!

6. Troelala21

Bedankt voor de tips! Zal ook zeker rustig aan doen, moet alleen vanavond wel weg en dan is het niet rustig hoop dat ik me dan toch iets beter voel dan nu.......

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    coca cola. helpt zowel tegen diarree als verstopping. Het is echt waar, al klinkt het raar. ( geen eigenmerk cola)

En anders bij de drogist loperamide halen.

8. Troelala21

Ik heb diaree remmers met loperamide. Het werkt volgens mij wel, de buikpijn is er wel maar ik hoef niet zo vaak na de wc als vanacht. Hou het water nu ook langer binnen......

Coca cola? hm heb alleen eigen merk. Ik onthou het wel ff bedankt voor de tip!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    idd Imodium of loperamide {hebben deZelfde werkzame stof} als als je al zo door bent dan neem je dit idd maar al te graag!
    Laat je maar niet gek maken dat dat niet goed is want dan was ik er allang niet meer geweest.
    Geen vette producten meer eten,bouillion soep, witbrood, beschuit, cocacola....

10. Troelala21

Ik ben vanaf vanacht al bezig zat om de 5 minuten wel op de wc. Nu ik de diaree remmers heb gehad zit er gelukkig wat meer tijd tussen. Het komt er wel nog steeds als water uit :) maar niet zo vaak meer gelukkig. Drink nu ook wat meer water. Zal straks weer beschuitje proberen. Heb vanmorgen ook geprobeerd maar toen kwam het er net zo hard weer uit. Moet ik dan kale beschuit eten?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou een beetje jam erop smeren of de beschuit in bouillon weken.
    Neem anders nog maar wat loperamide, mag je best wel wat van innemen. {lees ff bijsluiter!}
    Helaas weet ik wat het is, hier ook vaker heb nogal slechte darmen! Suc6 :(

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    rijst eten en licht verteerbare producten, norrit werkt ook altijd goed maar daar word je poep wel zwart van...

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi ik dank dat haar dat niet intresseert, als je zo erge diarree hebt dan mag hij pes paars met rode stippen worden :D:D:D:D

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Sorry hoor, maar wie zegt dat je er dood aan gaat of dat het heel slecht is als je diarreeremmers neemt? :( ;)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Veel drinken, cola zonder prik (elk merk), maar vooral water en als het somber dan 24 uur duurt ORS nemen. Verder rusigaan doen, dus vanavond niet de deur uitgaan!
    En na twee dagen altijd even huisrats bellen.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    cola drinken ben ik het helemaal mee eens, en als je daar wat zout bij in doet heb je een vervanger voor ors.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bloem
    relax......
    ts geeft n de eerste post aan dat ze het al genomen heeft. Lekker advies dan om te zeggen deze vooral niet te nemen. vandaar dat ik zeg laat je niet gek maken, zo ernsig is het niet als je ze neemt want anders was ik er niet meer geweest!

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    banaan erin stoppen, dat remt.

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee, ok... Maar het is iets anders als je gevoelige darmen hebt of dat je een virus/bacterie te pakken hebt. Die bacterie moet er toch uit, dat is juist de functie van diarree. Soort van super doorspoelsysteem, alleen mag je niet zelf op het knopje drukken... ;)

Maar, als je iedere 5 minuten op de wc zit, zou ik ook een diarree remmer nemen. Ik heb het laatst ook gehad, alleen was het waarschijnlijk een voedsel vergiftiging want ik moest ook vreselijk spugen. Wat bij mij goed hielp tegen het gammel voelen, was gewoon wat niet te sterke aanmaak limonade. Ik werd gewoon helemaal trillerig van een te lage bloedsuiker.

Voor de rest, gewoon eten waar je trek in hebt. (advies van de huisartsen bij mij op het werk) Als je iets eet wat je tegenstaat, dan komt het er waarschijnlijk weer uit. Eet je iets waar je trek in hebt, zit daar waarschijnlijk iets in war je lichaam nu even een tekort aan heeft. Dat vul je dan aan en dan ga je je al snel wat beter voelen.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Boulion drinken om je zouten aan te vullen, en het zout wat daarin zit houd weer vocht vast.
    Zo droog je niet uit, en word je niet zo slap.

Deel Deze Pagina