Wat is een leuk hollands kadootjes voor Amerikanen?

Discussie in 'De lounge' gestart door vanesje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
  2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.841
    3.630
    113
    Absoluut stroopwafels!

Of een leuk pakketje met een selectie van alle al genoemde producten (stroopwafels, drop, kaas, hagelslag, poffertjes) iets van Delfts blauw of met een tulp, of een cd'tje met Nederlandse muziek . Leuk inpakken met een oranje strik er omheen of zo. Of het bordspel van Ik hou van Holland.

Voor de kinderen iets van de Efteling (leuke webshop met knuffels, boekjes enzv), Nijntje of Jip en Janneke. Een leuk boek, zoals Pluk van de Petteflet, de griezelbus of Dolfje Weerwolfje. Een Albert Heijn winkeltje met een zootje mini's.

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kaas mag je niet meenemen naar de States, tenzij je een veterinaire verklaring meeneemt (dure grap).
    Stroopwafels en chocolade mogen wel.

Voor kinderen zou ik zeggen: dingen met Nijntje, evt, met boekje erbij (miffy), want de meeste Amerikanen hebben nog nooit van nijntje gehoord. Delfts blauw doet het altijd goed, net als molens.
    Fridge magnets worden vaak op prijs gesteld als kleinigheidje.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Harde kaas voor eigen gebruik is NIET beperkt en mag je dus gewoon meenemen!

Hoe denk je dat al die Amerikanen die hier kaas kopen dat doen dan?

Anyway; here 's thé list:

You may not bring into the United States:

plants
    fruits
    vegetables
    meat
    most food items
    seeds (technically, you can import seeds for vegetables or flowers—not trees—if you can get a phytosanitary certificate of inspection from the country of origin and also declare them to customs upon arrival; more: USDA - APHIS)
    Yes, this means the salami that the shopkeeper in Siena swears up and down is fine for you to bring home will not be let in if they discover it.

There are, however, some exceptions to the general food/plant rules.
    You may bring home:

baked goods
    cheeses (so long as it's not the soft, spreadable kind; if it's runnier than a Brie, no dice)
    tinned pâtés
    candy
    roasted coffee beans and dried teas
    mushrooms
    packaged fish (so smoked salmon from Norway is A-OK)

6. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Misschien iets van Jip en Janneke? Bij de Hema hebben ze meestal zo'n leuke dingetjes ervan. :) Of de klompensloffen die al genoemd zijn. Een keer aan m'n schoonbroer gegeven (Engels), de hele kamer lag dubbel! Verdiende loon, daar zijn je klompen haha!
    Kunt misschien ook bij een VVV winkel kijken als je er eentje in de buurt hebt? Ze zijn soms wat duurder, maar kunnen ook hele leuke dingen hebben. :)
    Drop heb ik idd geprobeerd met m'n man, maar die vond het ook niet lekker. Salmiak ook niet. Stroop soldaatjes weer wel, maar de kaneel sofa kussentjes weer niet. Lekker ouderwets snoep. Ligt er misschien ook aan of het zoetekauwtjes zijn of dat ze meer van hartig houden. Stroopwafels idd altijd een grandioos succes!
    Wel leuk om zo rond te kijken en te snuffelen voor iets. :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou vertel dat de customs officer maar die vorige maand nog de vacuüm sealed Gouda bij mijn schoonouders in beslag nam...

8. zogelukkig

Nou, die zat dus fout!

Mijn man neemt altijd kaas mee en die vliegt meerdere keren per jaar naar de VS. Je kan het op Schiphol ook nog gewoon kopen, hoe denk je dat al die Amerikanen thuis komen?

Het mag dus gewoon; kijk maar op de officiële douane-site van de VS.

Kaas is het lekkerste dat je mee kan nemen. Onze ervaring is dat dropjes en ook stroopwafels niet altijd gewaardeerd worden!

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij nemen altijd kaas mee, dat mag echt wel, maar je moet wel aangeven dat je het bij je hebt.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Vooral de oude of zelfs overjarige kaas wordt bij ons bij de meeste erg gewaardeerd.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    klompsloffen! die dingen zitten nog lekker ook :) En amerikanen zijn gek op drop en bitterballen. al is t laatste wat lastig mee te nemen :p

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hm, niet iedereen op Schiphol vliegt naar de States natuurlijk...zal misschien ook per vliegveld schelen hoe makkelijk ze zijn...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk Nijntje niet doen. Miffy (= Nijntje) is tegenwoordig redelijk bekend (beetje styleicoon als Hello Kitty) maar Jip en Janneke zijn ook in het Engels verkrijgbaar en super leuk. Amerikanen kunnen ook Nederlandse vruchtenhagel of (gestampte) muisjes erg waarderen. Daarnaast zijn spelen als sjoelen (je hebt er mini versies van) en kaatsen (3 ballen) erg leuk

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Net zo als sommige Nederlanders drop of stroopwafels wel lekker vinden en anderen niet, verschillen de smaken van Amerikanenooj gewoon. Ik denk dat er niks mis mee is om drop of stroopwafels mee te nemen. Misschien vinden ze het niet lekker. Nou en? Het gaat toch om het gebaar? Als je zo gaat denken, hoef je ook nooit meer een bos bloemen of een flesje wijn voor iemand mee te nemen. Dat vind ook niet iedereen mooi of lekker.

Ik zou het niet te ingewikkeld maken. Drop en stroopwafels zijn voor ons misschien heel normaal en simpel, maar voor hun is dat juist oets speciaals. Ik zou eerder aandacht besteden aan de verpakking, dan aan het cadeau zelf. Dus stroopwafels inderdaad in een Delftsblauw blikje. Of een puntzak drop in een klomp. (Als ze het leuk vinden, kunnen ze de klomp weer aan een tuinmuur hangen met een leuk plantje erin. ;))

Ik zou gewoon eens bij een VVV / ANWB winkel of souvenirwinketje kijken. Wat ze daar verkopen als souvenir, vinden ze in andere landen vaak leuk om te krijgen. Je hoeft het trouwens niet per se in zo'n dure souvenirwinkel te kopen hoor. Maar je kunt er leuke ideetjes opdoen voor een cadeautje en een verpakking met een Hollandse uitstraling. De spullen zelf kun je vervolgens vaak wel kopen in een supermarkt en winkels als Xenos en blokker.

Het EK nadert trouwens ook weer. Misschien dat je iets leuks kunt met de oranje prullaria die nu weer volop te krijen zijn.

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    chocolade, {die is daar niet te vreten!}, drop, stroopwafels {zou bijna type normale frikandellen en kroketten}

en idd xenos heeft veel van die holland spullen.

16. zogelukkig

Nou, dat is zo gek gedacht nog niet hoor! In NY zit een Hollandse snackbar waar ze broodje kroket verkopen en daar loopt het storm! Ook door de homies!

Hollandse kroketten in New York

Als mijn man met goede Amerikaanse collega's gaat lunchen, gaat ie ook weleens broodje kroket met ze eten hoor! Vinden ze echt een lekkernij!:D

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    weet niet of je al iets hebt gevonden maar ze hebben bij de Action nu hele grappige bloempotjes in de vorm van een klomp
    in het geel en delftsblauw!
    niet duur en heel leuk!

18. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    MamavanCHloe, perfecte tip! Dank je! Ga maandag gelijk kijken. Wanneer heb jij ze gezien en waar staan ze? Bij de vazen en de potjes of bij de buitenartikelen?

19. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik geloof bij de buitenartikelen...
    maar zeker weten doe ik het niet!
    ze zijn echt heel leuk!
    heb dr zelf ook 2 gekocht!

20. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Thanks! Weet je nog wat ze kosten? En heb je ze recent gekocht of al een tijdje geleden?

Deel Deze Pagina