Zou je mee betalen aan parkeergeld??

Discussie in 'De lounge' gestart door tukker, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Dames ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.

Ik ga straks met mijn vriendin shoppen in een andere stad.
    Ik rijd uiteraard, hoef ook geen benzine geld.

Overgins vraag ik haar altijd om te shoppen..en zij mij nooit maar vind het gezelliger om samen met haar te gaan.

Zij heeft nog nooit gereden of mee betaald aan parkeren of een drankje gegeven als we ergens gingen zitten.

Ik heb haar zelfs al een paar x getrakteerd en anders is het gevalletje ieder je eigen betalen..

Ben dit krenterige van haar uit wel een beetje zat, maar zo steekt ze wel een beetje in elkaar.

Parkeren kost zeker rond de 4/5 euro vanavond..zou je gewoon vragen of ze de helft wil mee betalen..of zeggen van euh kom 2 euro tekort heb jij die toevallig??

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik zou in de stad afspreken, kan ze mooi met de bus ;)

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik zou dat gewoon vragen.
    Als ik die vriendin was zou ik uit mezelf meebetalen.
    Vind het niet dan normaal.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Oh nee hoor daar zou ik echt geen probleem van maken en zeggen of vragen of ze het erg vind dat zij het parkeren op zich neemt. OF de lunch mag ze nog kiezen ook ... zou echt niet alles gaan betalen ... samen uit dan ook samen delen. Hoeft natuurlijk niet op de cent nauwkeurig maar zo als je zelf voorstelt het parkeren betalen vind ik een prima oplossing.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het zou niet eens in me opkomen om NIET iets mee te betalen wanneer ik met iemand mee rijd. :$ of ik betaal parkeren of ik trakteer op drinken of eten.

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik zou wel zeggen; kunnen we het niet een keer splitten? Ti's niet gratis en we gaan samen dus :)

Of ik het parkeergeld jij straks het drankje? :)

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vervelend zeg
    Wij delen altijd parkeer kosten en vraag wat ze willen qua benzinegeld
    Je zou kunnen vragen toxh als het een goede vriendin is

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik zou het gewoon zeggen. Joh ik rij, betaal jij de parkeerautomaat?
    En zo niet, trakteren ;)

Nee ik vind het niet meer dan normaal om samen te delen, dus zou er degelijk wel wat van zeggen.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou uit mezelf al aanbieden om mee te betalen of om en om rijden.

Is er een reden waarom ze krenterig is, weinig geld?

Als ik mij er aan zou storen zou ik er iets van zeggen. In de trant van "Rij jij vanavond?" "Ok ik rij wel, neem jij de parkeerkosten op je?"

Zou er echter niet een te groot probleem van maken, sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo attent.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Bij binnenkomst het kaartje aanpakken en doorgeven aan haar, en met weg gaan zeggen ik,leg de spullen vast in de auto als jij dan even gaat betalen ;).
    Logisch toch om samen te betalen al is het inderdaad het eten of parkeren

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    vind het ook een beetje vanzelf sprekend! laatst ging ik met me vriendin en kids naar de bios zij reed ik betaalde het parkeren

12. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier gaat niks op de weegschaal maar we zorgen altijd wel een beetje dat ieder ongeveer hetzelfde betaald. Als ik rijd trakteert zij bv op een drankje.

Ik zou gewoon vragen vanavond, joh heb jij nog wat kleingeld? Vraag een keer of zij kan rijden.. En qua drankjes zou ik het alleen voor mezelf betalen, het kan niet altijd maar van een kant komen.

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Dit dus...

14. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Aan de ene kant denk ik dat het heel zonde is van een vriendschap als het een issue zou worden om een paar euro. Ik ken haar niet natuurlijk dus ik kan niet inschatten hoe ze zou reageren.
    Aan de andere kant kan ik me indenken dat je dat krenterige helemaal beu bent.
    Als je het bij haar kan zeggen misschien maar proberen, misschien heeft ze het helemaal zelf niet door.

15. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Ik vind het niet meer dan normaal dat je of bijdraagt aan benzine/parkeer geld of een drankje betaald in de stad.
    Maar dat is iets wat wij doen.
    Onbewust ga je je er toch aan ergeren ondanks dat je zegt ik vraag haar mee.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zou niet meebetalen aan parkeergeld maar dan wel trakteren op een lekker drankje

maar ook zou ik om en om rijden, dus jij vandaag, de volgende keer zij, niet altijd dezelfde persoon

17. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Dat is het dus..ik vraag haar idd mee..kan dan ook nog moeilijk vragen of ze wil rijden. Tis in eerste instantie in mijn belang.
    Ik wil shoppen.

En dat is het em juist he..het fatsoen hoort uit jezelf te komen..je hoort er niet om te vragen.;)

Ik ben juist ook van het trakteren, meebetalen aan parkeren..en trek dan uit mezelf ze knip.

Ben benieuwd hoe het vanavond weer gaat.
    over 30 min wil ik bij haar zijn..ik pik haar ook vanaf haar huis op.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier doe ik dat ook niet maar trakteer uit mezelf wel altijd een kopje koffie met iets lekkers..klein gebaar toch!

Ik zou er iets van zeggen of gewoon inderdaad "oh heb je 2,-?" :D

19. Verox

Verox Niet meer actief

Ik zou haar gewoon vragen of ze het vervelend vind om deze keer het parkeergeld te betalen. Grote kans dat ze er gewoon niet bij stilstaat.
    Misschien is ze het er niet mee eens, word dan niet kwaad maar zoek een andere oplossing.
    Ga niet uit principe verwijten maken, dat komt verkeerd over en kan je vriendschap kosten.
    Zeg gewoon dat jij het geld er ook niet voor over hebt, dat je meer op je uitgaven gaat letten en betaal dan ieder voor zich.
    Het is wel netjes om dat te bepreken voordat jullie ergens gaan eten, anders gaat ze er misschien vanuit dat jij trakteert, en dat kan gênante situaties opleveren.
    Het kan moeilijk zij om erover te beginnen, maar meestal word eerlijkheid gewoon gewaardeerd. Succes!

20. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je de kosten deelt.. Ik zou me ook echt niet lekker voelen als ik een ander voor álles op liet draaien!

Deel Deze Pagina