Voor kinderen die wat moeite hebben met lezen is dat echt geweldig Thijmen is zwaar onder de indruk over wat voor boeken hij kan lezen. En stiekem staan er best moeilijke woorden in die boeken die hij dan ook meepikt.
Hier viel dat juist een beetje tegen.. Binnen een uur uit Maar ze vindt ze wel echt supertof ondanks dat ze te snel uit zijn. Dus inmiddels hebben we alle delen in de bieb geleend Op naar de volgende serie om te lezen.. Onze dochter leest ook ruim boven groep 4... Maar qua onderwerp zijn die boomhut-boeken prima. En meeste kinderen die ik ken die ze gelezen hebben.. Waren geen 9+ Het spreekt duidelijk aan bij een net jonger publiek Ook in de bieb zie je er meer kinderen van groep-4-lengte mee lopen dan ouder. Dus wat dat betreft zeker een aanrader Enige is dat hun formaat voor sommige kinderen afschrikt... Gewoon omdat het een heel dik boek is. Gelukkig is de eerste nog niet zo dik... En daarna zijn ze wel gemotiveerd om het volgende deel te lezen gewoon omdat het eerste deel ook enorm leuk was
Mijn dochter had die ook binnen een uur uit inderdaad. Daarom koop ik dus normaal ook geen boeken maar lenen we ze bij de bibliotheek. Fantasia 9 had ze bij uitzondering wel gekregen omdat er een hele wachtlijst was in de bieb maar ook die had ze in twee avonden uit! Dure hobby als je de hele serie koopt, boek kost 35. Nou moet ik wel zeggen dat ze dat boek nog heel vaak herleest, dus wat dat betreft toch nog een goede aankoop.
Jaime: hier om dezelfde reden lid van de bieb. Koop ook wel boeken maar vaak informatieve boeken of boeken die je ook alleen kunt lezen... Zonder dat er daarna nog 10 delen volgen
Stein uitvinder en Bommetje van René van der Velden zijn ongeveer met dezelfde onderbroekenhumor en wat meer tekst in verhouding tot de plaatjes. Aanrader als ze de boomhutboeken leuk vond.
Boeken van Roald Dahl, boeken van Paul van Loon, het leven van een loser of het leven van een muts zijn ook leuke boeken, voor meisjes van een jaar of 7/8 zijn de boekjes Lieke in de hoofdrol en Lieke redt de dieren, ook leuk. Weet niet echt welk avi-niveau die boeken zijn, maar met M4 of M5 kunnen ze die prima lezen. Spekkie en Sproet heb ik hier nog klaarliggen van de Jumbo-boekenactie en de kinderen van Bolderburen, schijnt ook leuk te zijn.
Kinderen van Bolderburen vindt J. leuk (van de Jumbo-boekenactie ). Mats en Marit vond ze toen ze M4/E4 las ook leuk (zag ik van de week ook bij het Kruidvat voor 2,99). Ze leest nu Pippi Langkous, geen idee welk niveau dat is, maar wel een succes.