Zijn hier kinderen die 1 dag per week naar de BSO gaan? Zijn ze goed gewend en hebben ze het naar hun zin of is 1 dag erg weinig? En gaat de vakantieopvang dan goed? Mijn zoon zou ik de vakanties wel dagelijks moeten gaan dan namelijk. Ik heb straks naschoolse opvang nodig op maandag en vrijdag. Op vrijdag kan hij naar de gastouder blijven gaan waar hij nu ook gaat en het heeft mijn voorkeur dat hij bij haar een vaste dag per week houdt. Of zou het toch verstandiger zijn om hem op maandag en vrijdag allebei naar de BSO te doen? Ik hoor graag ervaringen van ouders van kindjes die ook maar weinig gaan
zoontje gaat 1 dag naar de BSO op dinsdag vanaf 3 uur tijdens schoolweken. In de vakaties gaat hij ook op dinsdag naar de BSO maar dan de hele dag. Dit gaat prima. Ik denk dat hij het ook prima zou vinden om meer dagen te gaan want hij vind het erg leuk
Onze dochter gaat al 2,5 jaar 1 dag in de week naar de bso. Het wennen is heel erg moeizaam gegaan. Ik denk inmiddels zelf dat dit inderdaad komt doordat het maar 1x in de week is. In de vakanties gaat ze normaal gesproken ook 1 volledige dag in de week, maar deze zomervakantie is ze tot nu toe 2x in de week gegaan. En het gaat echt super! Alsof ze nu wat meer in het bso-ritme blijft zitten doordat ze vaker gaat. Maar goed, je kind om deze reden vaker dan 1x per week te laten gaan, terwijl dat niet nodig is, is natuurlijk ook een beetje vreemd..
Bubbel ik heb wel op 2 dagen opvang nodig, alleen is de vrijdag in principe al geregeld bij de gastouder. Maar ik zou hem natuurlijk in plaats van de vrijdag bij de gastouder ook gewoon beide dgn naar de BSO kunnen laten gaan
Hier gaan ze 1 dag naar de bso, gaat prima. In de vakantie ook deze ene dag maar dan de hele dag. Vaak nemen we ook vrij, want ze vinden de bso niet altijd even leuk, vooral de oudste niet. Ik zou in de vakanties 5 dagen achter elkaar bso voor onze kinderen echt veel te veel vinden, veel te vermoeiend die drukte. Zou dan een dagje gastouder doen als dat kan en zelf een dagje vrij nemen of opa/oma/vrienden inschakelen.
onze zoon vond het feest naar de bso en 1 dag gaat ook prima, ook dat hij 4 was. onze dochter had er eerder wel moeite mee net kdv 1dag per week, maar ne met de regelmaat van school is het allemaal een stuk makkelijker. ik zou het gewoon proberen, je kan altijd nog wel meer bso gaan afnemen.
Wij hebben er nooit problemen mee gehad met onze dochter en die heeft toch behoorlijk wat rust en structuur nodig. Als je gevoel zegt: vrijdag naar de gastouder, zou ik dat lekker doen. Dat is waarschijnlijk ook een langere middag, de werkweek zit erop en dan is het fijn om in een thuisomgeving even uit te kunnen blazen. Als je een goede BSO hebt, vinden ze 1x in de week alleen maar leuk. Hobby's zijn toch ook vaak maar 1x in de week?