In juli naar fuerteventura.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MamaAnnelies, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    In juli ga we voor 2 weken naar fuerteventura naar het plaatsje corralejo, we zitten dan heerlijke een een eigen villa met zwembad.
    Ons jongste zoontje is dan 18 maanden en onze oudste bijna 5.
    Voor het eerste dat ik en onze jongens gaan vliegen, erg spannend dus

Zijn er hier nog andere mama's die daar naar toe op vakantie zijn geweest.
    Nog leuke en mooie plekken om heen te gaan, voor ons zelf en voor ons kindjes?
    Hoe is het zwemwater in het hoogseizoen?
    Merk dat op internet hele andere tempraturen staan dan dat het daar werkelijk is.

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen

2. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Niemand die naar Fuerteventura geweest is?

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij kijken nu naar vakanties en fuerteventura is hier een optie. Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd.

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik ben hier 10 jaar geleden geweest (nog zonder kindjes dus), maar het weer is daar op en top! het zwembad was bij ons niet verwarmd (publiekelijk zwembad) en de eerste sprong was inderdaad vrij koud.. daarna werd het wel lekker.

Wij hebben meerdere uitstapjes gedaan, maar meer de culturele dingen zeg maar.. (kerkjes etc)
    We zijn o.a. naar Pajara, Betancuria en Antigua geweest.

De 2 hoogtepunten waren wel de badplaats Jandia (heerlijk zandstrand en leuke boulevard) en het dierenpark: Oasis Park

Verder hebben we ons voornamelijk vermaakt in het zwembad of aan het strand :)

5. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Daydreamy, dank je wel voor je reactie.
    Wij willen ook graag wat culturiele dingen opzoeken.
    Bedankt voor de tips.

Hoe is het water aan het strand? Is dat een beetje lekker?

6. fafa

fafa Niet meer actief

Wij zijn er ook meer dan 10 jaar geleden geweest, en ik moet eerlijk zeggen dat ik fuertaventura een van de minst leuke canarische eilanden vind.
    Maar dat is misschien smaak. La Palma bijvoorbeeld vond ik zoveel mooier, groener en "authentieker". Fuertaventura is vooral veel zand en uit de grond gestampte hotels. Niet echt mijn ding.
    Maar dat was ook in de tijd dat we veel wandelden, dan wil je wat meer natuur om je heen. Als je met een kleintje lekker in het zwembad wil liggen, en van het zonnetje wil genieten, maakt het allemaal niet uit :)

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Wij zijn in september 2012 naar Fuerteventura geweest, nog zonder kind maar heb er genoeg gezinnen gezien met kindjes die zich prima vermaakte. Wij zaten in Barceló castillo beach resort en dat was fantastisch. Mooie bungalows, lekker eten en elke dag en avond animatie. Van een goochelshow tot vogelshow. Voor de kleintjes iedere avond kinderliedjes zingen en dansen :)

We hebben een auto gehuurd en het hele eiland rond geweest, er is één lange winkelstraat met bars, supermarkten etc. het is geen uitgaanseiland. Avond dat we uit gingen was de bar zo vol met Engelsen dat we dachten laat maar zitten, we gaan buiten een drankje doen ;):p

8. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Bedankt voor jullie reactie😃

Wij hebben ook een auto bij onze villa zitten, kunnen we lekker het hele eiland over. Wij hebben alleen geen animatie op het park omdat het echt een villa park is. Deels is het verkoop en deel huur.
    Maar is ook niet erg, gaan ons prima vermaken op het eiland denk ik en bij de villa. Qua uitgaansleven daar hoeft dat ook zeker niet, zit er ook niet echt in met 2 kindjes

Toevallig ook iemand op een kameel gereden?
    Ben toch wel erg benieuwd of dat te doen is met kinderen en aan wat voor prijs je dan moet denken

Fafa, ik had inderdaad gezien dat het niet belaald groen is, maar vind het verder een erg mooi eiland en het lijkt mij een heerlijk klimaat.
    Heb wel al mooie plekken en dingen gezien wat we zeker gaan bezoeken, alleen aan het strand of zwembes liggen is niet echt wat voor ons. We willen wel de omgeving enz zien, verder ook lekker op het strand en bij het zwembasd maar niet alleen maar

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben er met mijn man geweest, vóór we kinderen hadden. Wij gingen in Oktober, maar volgens mij is het klimaat daar door het hele jaar redelijk stabiel.
    Mooie plekken? In het zuiden van het eiland zijn de mooiste stranden. Ik weet niet hoe je daar moet komen trouwens, met twee kids. Wij hadden een jeep gehuurd. Dat was wel geweldig, maar niet met kleine kids.
    Aan de Bajas kun je leuke, afgezonderde strandjes vinden. Maar hoe makkelijk je daar komt met kleine kids, weet ik niet. Wij moesten er een stukje voor over een geitenpad.

10. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Vrienden van ons zijn ook in oktober geweest maar was wel een groot verschil qua temperatuur met in het hoogseizoen, helemaal qua water temperatuur. Hun zijn vooral bij het appartement blijven hangen dus hebben helaas geen leuke tips van de omgeving.

We zijn niet echt opzoek naar mooie stranden maar we willen ook gewoon mooie culturele plekjes gaan bezoeken enz.
    qua strand zitten we sowieso wel aardig goed wat ik begrepen heb. Maar bedank voor de tip:)

Deel Deze Pagina