Ziek worden op school zoontje 5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama201, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Vandaag haalde mijne moeder mijn kinderen uit school mijn zoontje van 5 in groep 2 de juf zei hij viel in slaap vandaag zeker moe..eenmaal in de auto zegt hij tegen oma ik ben ziek hoofdpijn heel erg en koorts hij gloeide

Mijn moeder terug na binnen en vragen hoe of wat de juf had niks gemerkt en zei alleen ooh dan komt die morgen zeker niet op een sarcastische toon

Eenmaal thuis meteen op de bank en ik vroeg hem hoe laat werd je ziek nou met brood eten dus ergens rond 12u en hij had tegen de juf gezegd of die mama wilde bellen Want hij wou naat huis

Had koorts opgemeten en was 39.5 en hij ging meteen slapen

Hij heeft een voorgeschiedenis een ongeval met bijna 3 jaar waarbij een schedelbasis fractuur is ontstaan en hij nogal klachten van hoofdpijn concentratie verlies heeft

En ik heb altijd duidelijk gezegd als die hoofdpijn heeft of als die valt of iets anders of ze wou bellen

Nu hebben ze al een tijdje een inval juf van 22 jaar de andere is aan het revalideren van een nieuwe heup.

Ik heb meteen gebeld maar niemand nam op

Reageer ik te bezorgd of wat

G as morgen zo en zo even bellen
    .mijn zoontje valt nooit zo maar in slaap op school gaat altijd op tijd naar bed

Nu nog erge hoofdpijn overgeven hij slaapt nu

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vervelend! Zeker als je aangeeft dat ze moeten bellen als hij niet lekker is. Ik zou morgen even contact zoeken ja, of het klopt dat hij gevraagd had zijn moeder te bellen omdat hij ziek was.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eerlijk!

Kinderen kunnen in eens koorts hebben. Juf zegt het tegen oma. Kind ziek. Oké morgen thuis
    Juf vertelde over in slaap vallen. Dus gaf wel info.
    Zie totaal niet wat juf hier verkeerd aan deed. Meteen bellen ook met zijn voorgeschiedenis heeft niks nu met zijn ziek zijn te maken.

Laat de juf met rust.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ben jij arts? ;)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja. In mijn dromen;);)

Daarbij het is naar een mening. Iedereen mag het zelf invullen ondanks basis verhaal.

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou als een kind in slaapt valt tijdens de les en zelf aangeeft ziek te zijn dan neem ik aan dat je dan wel even aan kind vraagt wat die heeft of even de ouders belt.

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    En wat betreft zijn voorgeschiedenis de arts heeft mij duidelijk laten weten dat er alsnog een druk op de hersenen kan ontstaan op lange termijn of er ineens epileptische aanvallen kunnen ontstaan

Maar goed dat we niet allemaal zo denken als jij

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kom er morgen op terug. Ik ga nu slapen.

9. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Fijne avond en jou mening is niet meer nodig die weet ik nu wel bedankt nog en slaap lekker

10. mumija

mumija Niet meer actief

Lieve mama201, zou je morgen niet eens je huisarts om advies vragen? Als ik heel eerlijk ben, vind ik het best een zorgelijk verhaal: schedelbasisfractuur gehad en nu hoofdpijn en overgeven...
    Misschien had hij op school wel zijn hoofdje gestoten? Hou hem goed in de gaten!
    En wat betreft school; schandalig als jouw mannetje tussen de middag al naar huis wilde omdat hij zelf al zo goed aangaf zich niet lekker te voelen.
    Als dit zo afgesproken is, dat ze jou moeten bellen met twijfel....dan moeten ze dat gewoon doen! Ik zou er dus zeker over gaan praten!
    Sterkte en Beterschap!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Klopt een epilepsieaanval is mogelijk door zijn verleden. Koorst moet je dan onderdrukken om een eventuele aanval te voorkomen. Misschien en hopelijk is het uit zijn systeem maar daar zijn jij en je arts nog niet gerust in.
    Ik zou nog eens een gesprek aangaan met de juf, duidelijk maken waarom je gebeld wil worden en ook even aangeven aan de directie. Je hoeft niet tegen de directie vertellen dat de juf niet heeft gebeld maar even informeren dat iedereen oplettend moet zijn als hij ziek is en jij gebeld wil worden.

Veel beterschap voor je zoontje en volg je gevoel.

12. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja afspraak staat voor morgen gepland ze hadden niet eerder tijd als die suf etc werd mocht ik bellen voorals nu heeft die nog koorts

Ja ik dacht ook aan gevallen maar hij zegt van niet

Heb school net gebeld niemand neemt op zoals altijd

Bedankt voor je lieve berichtje

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou de juf er toch op aanspreken denk ik.
    Niet omdat ze iets verkeerd deed trouwens.

Maar gewoon om mijn ei even kwijt te kunnen dat ik me snel zorgen maak.
    En dat mijn kind zelf thuis vertelde dat hij had gevraagd om mij te bellen.
    En dat ik graag wil weten of hij dat inderdaad zo heeft gevraagd en ze dan de volgende keer best mag bellen ook als ze zelf denkt dat het wel meevalt.

Kindjes zijn vaak ineens ziek.. Dus kan best zijn dat zij dacht dat het wel mee viel en het later toch erger werd.
    En een inschattingsfoutje kan ook altijd gebeuren.

Maar je mag best aangeven dat je je soms zorgen maakt en ook waarom.
    Dan weet ze de achtergrond ook en dan belt ze volgende keer vast wel.

Onze meesters/juffen zeggen ook vaak "nou probeer het nog even en als het niet lukt... Ga ik wel bellen"
    Als een kind dan niks meer zegt.. Wordt er dus niet gebeld.
    Tenzij je 's ochtends al aangeeft... Niet lekker en we hebben afgesproken dat ze het moet/mag zeggen als ze naar huis wil.

Ik zou overigens niet de juf op dr kop gaan geven verder. Dat lijkt me niet nodig. Gewoon vriendelijk als volwassenen onder elkaar.
    Dat is een optie die mensen nog weleens lijken te vergeten.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind dat je juf wel degelijk in gebreke is.

Jij hebt aangegeven te moeten worden gebeld indien hij hoofdpijn krijgt etc.
    Dan voelt hij zich niet lekker. Geeft dit notabene zelf aan en valt in slaap. Maar jij wordt niet gebeld.

Ik zou in gesprek gaan. Je kind heeft een medische achtergrond. Van de school mag je verwachten dat ze hier zorgvuldig mee om gaan. Liever achteraf onnodig bellen dan niet.

Ik heb ook dit soort afspraken met school om andere medische redenen. Ze hoeven haar niet als een mietje te behandelen. Maar ze is nu eenmaal ook geen doorsnee kind betreft gezondheid. Ik heb aangegeven dat ze mij bij twijfel maar ook bij grotere valpartijen, ziek zijn etc. direct moeten bellen. En dit is niet overdreven dat is gewoon wat een arts aangeeft. Net als bij jou kind.

Ik zou best pissig zijn eerlijk gezegd. Al zou ik wel rustig het gesprek aan gaan.

15. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16

Nee zo en zo op een vriendelijke manier dat staat vast

Heb gebeld ik zou worden terug gebeld

Ochtend was helemaal niks aan de hand

Maar krijg de indruk dat zei nog erg jong is in haar omgang met de kinderen op bepaalde vlakken
    Ze is 22 en staat alleen voor de klas ze liep stage

De oospronkelijke juf komt binnenkort weer

Heb het idee dat ze haar daar zetten bij gebrek aan beters

16. Saskia78

Mja als ze een LIO is moet ze ook een aantal dagen alleen voor de klas staan.
    Dat is dan de afstudeerstage.
    Dus in feite mag ze dan volgend jaar officieel alleen voor een klas zorgen.
    In theorie moet ze dus vooral laten zien dat ze het vak daadwerkelijk beheerst tijdens dr stage.
    Neemt niet weg dat ze wel begeleid hoort te worden natuurlijk.

Maar hier ook weleens LIO's gehad die echt gewoon te jong waren...
    Terwijl anderen van dezelfde leeftijden met dezelfde opleiding veel zelfstandiger en doortastender en dus ook betere juffen/meesters waren.

Het is in ieder geval een duidelijk leermoment voor haar.
    En ook wel voor degene die haar begeleid hoop ik :)

17. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja ik zou worden terug gebeld wacht nog

Ja zal ook niet meteen hysterisch gaan doen al hoewel ik gisteren dus echt boos was

Maar nog even nadrukkelijk zeggen dat ik gewoon gebeld wil worden en dan kom ik even kijken
    En zal hun nogmaals mijn telefoon nummer geven en legt ze dat maar in de klas

Ja vorige X was die met overblijven gevallen haal ik hem op zo grote bult op zijn hoofd. En niemand die had gezien hoe het gebeurd was.

Ik weet dat hij niet een van de rustige is maar vind wel dat ze moeten opletten zijn nog kleuters

Heb morgen ook een afspraak staan hij heeft nu al meerdere keren zo ineens koorts hoofdpijn en overgeven geen echte groep met hoesten snotneus erbij

Ze vinden dat die veel afwezig is ja ik kan moeilijk een kind met koorts na school sturen e moeten bij mij echt 1 dagje koortsvrij zijn als ze weer gaan gezondheid gaat voorc

18. mumija

mumija Niet meer actief

Ik snap het verhaal van ; kindjes kunnen soms plots ziek worden echt wel hoor, maar ik vind het toch een andere zaak als het kind een schedelbasisfractuur heeft gehad en klaagt over hoofdpijn en in slaap valt (weg valt?) in de klas.
    Dan moet je mijn inziens gewoon handelen en de moeder bellen. Zoiets moet gewoon duidelijk zijn bij de juf. Je vertrouwd daar toch gewoon op als moeder, als je kind zoiets ernstigs heeft gehad?

19. Saskia78

Mja weet je... Ik vraag me af of iemand haar dat vertelt heeft :/

En nee, dat is dan niet de taak van de ouder om elke nieuwe juf er op aan te spreken... Maar wel van de begeleiding die ze krijgt danwel had horen te krijgen.

Dus zou ik nog steeds niet enorm pissig zijn op deze dame.. Gewoonweg omdat ze een beslissing nam waarvan ze dacht dat het de beste was.
    neemt niet weg dta het wel zo handig is om dr even te vertellen dat het helemaal niet zo best was... Kan ze daar voortaan op letten.
    Maar boos worden... Niet nuttig :)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

En ts mijn excuus denk dat ik deels verkeerd begrepen had.

Deel Deze Pagina