hoe zwaar wordt jouw kindje geschat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AngelaV, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Dag dames,

Ik had vandaag een echo, op 34+3 en mijn kindje wordt geschat op 2400gram.

Ik ben benieuwd of jullie ook weten hoe zwaar jullie kindje wordt geschat. Ik ben benieuwd.

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Bij mij zijn er bij echo's tijdens deze zwangerschappen geen metingen of schattingen gedaan mbt het gewicht.

Bij mijn vorige zwangerschap werd naar aanleiding van de echo met 32 weken een 9-ponder verwacht. Ik ben met 38w6d bevallen, en mijn zoontje woog 3170 gram....

Afgelopen dinsdag zei de vk dat het waarschijnlijk een bovengemiddeld kindje zou worden, maar toen ik vertelde daar ze er bij mijn zoontje zo naast hadden gezeten, krabbelde ze al een beetje terug...

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja, ik weet dat het altijd een schatting blijft.
    Ik loop bij de gyn en krijg elke 2 weken een echo, en dan doet ze ook een schatting.
    Ik was benieuwd of andere dat ook hadden en of er veel verschil in zit.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eergisteren met 37+3 een liggingsecho gehad en daarbij kwamen ze uit op 2800 gram. Iets te klein voor de termijn dus, maar mijn oudste was/is ook iets kleiner dan gemiddeld.

En schattingen, tsja, van een echo kloppen ze meestal wel redelijk. Bij mijn oudste zeiden ze, puur door het voelen van mijn buik, dat het een grote baby zou worden maar dat was ze helemaal niet (3440 gram a terme) .

5. stella84

stella84 Actief lid

8 jan 2011
    169
    0
    0
    De schatting was 3250 gram. Bij de geboorte bleek hij bijna een kilo zwaarder. Ik hecht dus niet zoveel waarde meer aan die schattingen. :p

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ligt de baby al een hele tijd ingedaald en echt diep in mijn bekken. Dan kunnen ze met een echo en ook met voelen eigenlijk geen goede schatting meer maken. Omdat ze met de laatst groeiecho's het hoofdje niet meer goed konden meten, hebben ze me dus geen gewichtsschatting gegeven.

De VK denkt qua voelen dat het geen 8 ponder is (zoals m'n eerste), maar vond wel dat het een lange baby was... Gezien het feit dat dr kont helemaal tegen m'n ribben komt, en ze dus al heel diep in mijn bekken ligt. Maar goed, ze hadden mijn dochter ook gemiddeld geschat en die was toch echt een pond groter.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah..hier werd hij op maandag 3800 gram geschat..en op woensdag is die gehaald en was hij maar!! 3095 gram...dus het zijn schattingen...soms kloppen ze soms niet!

Dochter werd altijd goed geschat, 3,5 kg zei mijn VK me, 3400 gram zei de echo grafiste bij de pretecho met 34 weken....en ze was 3480...dus klopt goed he!

8. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Bij onze jongste hebben we een dag voor de bevalling nog een echo gehad en toen werd hij ruim 8 pond geschat. Ook tijdens het voelen van de baarmoeder en het kindje gingen ze uit van een zware (had ook zwangerschapsuiker). Bij zijn geboorte bleek hij net 6 pond te zijn dus ze zaten er behoorlijk naast

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    och heem wat zitten ze daar vaak naast

nu is t altijd lastig natuurlijk maarja dan kunnen ze beter niet schatten (tenzij ze vermoeden dat t zo groot of klein word dat t complicaties kan geven ofzo)

ik heb 6 maart de 32 week echo ligging en groei...
    ben dus benieuwd of ze hier uberhaupt over gewichten gaan praten
    zal me laten horen :D

10. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik werd op 9 pond gezet 2 weken geleden en afgelopen dinsdag in t zh extra metingen gehad op aandringen van mn vk en woog ie net nog geen 3000 gr. !! Dus we wachten aff... maar ze zitten er super vaak naast! Was met mn dochtertje ook, zeiden ze een flinke! Kindje was net 3400gr!!

11. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

bij men meid werd er geschat op 4700gr en 54 cm
    was uiteindelijk bij geboorte op 39+2 3115gr en 49 cm

nu andere gyn die zegt als hij zo blijft doorgroeien (staat 2 weken voor) ik toch op een 4kg a 4,500kg mag rekenen en een 51 a 52 cm , is nog heel vroeg om daar over te oordelen natuurlijk maar tijd zal het wel uitwijze

ze vergissen hun heeel vaak hoor heb eigenlijk nog maar 1 keer geweten dat ze juist geschat hadden

12. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Mijn beeb wordt 6 pond geschat als geboortegewicht, door de vk. Met 36 weken nog een echo gehad en de echoscopiste zei dat het eindgewicht waarschijnlijk tussen de 6 en 6,5 pond zou liggen.. We zullen zien!

13. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    G. was opgemeten, aan de hand daarvan hebben ze de "berekening" gemaakt. Ze hebben gemeten: lengte bovenbeen, omtrek buik, omtrek hoofdje. Hij zou 7 pond zijn. Uiteindelijk was hij een lange (56 cm), slanke jongen, met relatief korte benen en klein hoofd en dus wel 9 pond, haha! Precies de dingen die ze hebben gemeten zijn klein aan hem, tja!

Ben benieuwd wat het deze keer wordt... Morgen eerste groei-echo, dan met 33 wk en 35 wk nog een. En daarna naar de gyn... Spannend ;) Maar pin me er niet teveel op vast!

14. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier gisteren een echo gehad met 30+4 en de schatting was 1580 gram.

Bij mijn eerste is dag voor bevalling een echo gemaakt en werd ie op 2950 gram geschat, met de geboorte woog ie 2480 gram...

15. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Bij mij klopten de groeiecho's vrij exact.

Met 37 weken schatten ze op dat moment 6 pond en toen zeiden ze dat ze met 40 weken ong. 7 pond zou wegen. Uiteindelijk met 41,5 week bevallen en idd ruim 7 pond. Goede metingen gedaan dus!

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb vandaag een groeiecho gehad ( 35+2 ) en ze zou nu 2180gram zijn ( meisje )

als ze zo zou doorgroeien zou ze met 40 weken tussen de 2800 en 3000 zijn

17. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Met 36.4 een echo gehad, toen werd het kindje geschat op 3300-3400 gram.

18. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Met 36 weken een groeiecho gehad en geschat op 2300 gram. Een kleintje dus wordt binnenkort ingeleid dus benieuwd hoe zwaar hij echt is

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    met 32 wkn een groeiecho gehad grootte toen al 2208 gram. duss mag weer een grote verwachtten.
    Mijn zoon was 5080gram met 42+2 is met ks geboren.
    Nu een geplande ks dus ben erg benieuwd hoe groot deze is.

20. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn zoon werd nog net geen 5 pond geschat.. en woog 2405 gram... en mijn dochter werd op 1195 gram geschat in Rotterdam en in Breda op 1290 gram en ze woog 1190 gram....

bij mij zaten ze er dus perfect goed bij!!

Deel Deze Pagina