Ik zit met een vraag. Ben al een tijdje gestopt met de pil want we willen graag een 2e kindje. Cyclus kwam gelijk weer op gang en ben nu 3 keer ongesteld geweest, steeds om de 25 dagen ongeveer. Afgelopen maandag moest ik weer ongesteld worden maar die zaterdag daarvoor kreeg ik een bloeding. Helder bloed, paar druppels, in de avond hield het op, zondag hetzelfde, maandag kwam er wat mee (iets van een stolseltje, heel klein). Daarna was het gelijk klaar. Nu heb ik vandaag een test gedaan, was positief. Ik vermoed dat ik een (hele vroege) miskraam heb gehad. Kan het zijn dat mijn hormonen nog in mijn lijf zitten en de test daarom positief is? Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand hoe lang het duurt voordat die hormonen weer uit je lijf zijn? Hoop dat iemand me kan helpen. Groeten, lucienne
Ik heb de laatste 2 zwangerschappen gehad dat ik bloedverlies had, maar positief testte. Het bloedverlies was bij mij veel minder dan een menstruatie. Uiteindelijk is het beide keren bij 5 1/2 week alsnog mis gegaan. Het zou kunnen dat je een vroege miskraam hebt gehad, het kan even duren voor de hormonen uit je lijf zijn. Meestal is het met 2 weken wel weg als het zo vroeg misging.
maandag testte ik omdat ik al twijfelde dat was mn 5de test en toen stond er nog een heel licht 2de streepje en vandaag is ie al helemaal wit.........dus per persoon verschillend denk ik ook
Hoi Lucienne dat is bij iedereen toch wel heel erg verschillend hoelang het hormoon in je lijf blijft. Maar ik zou gewoon als je testen niet vager worden een afspraak voor een echo maken. Ze kunnen rond de 6 weken al een eerste echo maken. Want bij 5w,4d gaat het hartje kloppen met soms wat verschil met een paar dagen.Sterkte xxx joyce
Toch wel gek, vandaag weer superpositieve test. Voel me eerlijk gezegd ook echt zwanger en vandaag veel steken in mijn borsten, extreem gevoelig sinds vandaag en een opgezette buik. Hmmm, zou het dan toch ... Donderdag afspraak bij de huisarts
toen ik zwanger raakte wist ik dat niet en heb ik een week voor ik testte ook 2 dagen gebloed. dit kan dus ook gewoon innestelbloeding zijn want ik was hardstikke zwanger en heb een gezonde zoon. dus niet meteen alle hoop opgeven
Kan heel goed dat je nog wel gewoon zwanger bent hoor. Zolang het niet met krampen en stolsels gepaard gaat, hoeft bloedverlies in het eerste trimester niets te betekenen.
Nou huisarts zag ook geen reden om aan te nemen dat het mis gegaan is, dus afwachten tot ik voor een echo kan. Spannend. Ga dit onderwerp maar afsluiten (hoop ik).
Als je vermoed dat je een miskraam hebt gehad, maar je tests nog steeds positief uitslaan, zou je dokter je eigenlijk moeten doorsturen voor een echo. Als je je erg onzeker erover voelt, zou ik daarom vragen. Ik had ook bloedverlies (maar niet zo dat ik dacht aan een miskraam). Het hormoon heb ik nog steeds in mijn bloed en ik test nu 3 weken na het bloedverlies nog steeds knetterpositief. Ik kreeg toen een echo, en toen bleek mijn baarmoeder leeg te zijn (ik had het probleem dat ik toen direct naar de gyn moest omdat ze bij mij denken aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...)
Ik heb precies hetzelfde gehad (zie mijn topic iets verderop) en bij mij was een heel mooi kloppend hartje te zien. Tussendoor nog flink wat bloed verloren maar ook hierna bleek ik gewoon nog zwanger te zijn. Ik voelde me ook gewoon nog zwanger. Dus ik hoop het voor je meid! Ik zou trouwens gewoon met de vk praktijk bellen en aangeven dat je erg onzeker bent en een echo wilt.
@banaantje81, mag ik vragen hoever je was? en voelde je ook echt zwanger? (misselijk, vermoeid, opgezette buik, borsten, enz)? mijn bloedverlies was ook erg weinig moet ik zeggen (veeeeeel minder dan een normale menstruatie) daarom twijfelde ik ook zo. ik moet even afwachten waar ik terecht kan (gyn of vk). vorige bevalling was keizersnee dus de huisarts zou mij terug bellen na overleg met gyn waar ik naartoe wordt verwezen. ik ga dan gelijk om een echo vragen. wil toch wel graag een beetje zekerheid (voor zover je dat kan krijgen natuurlijk)