Wat is een normaal interval tussen voedingen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kiki, 8 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi allemaal, even een vraagje over borstvoeding...

Leo drinkt gretig uit de borst, het loopt als een tiet zeg maar ;) Maar nu wil ik iets weten over een schema en het hoe en waarom...

Om 7:30 meld onze knaap zich keurig voor een voeding. Hiermee ben ik bijna 20 minuten per borst bezig.
    Rond 9:30 plons ik hem in bad en dan krijgt hij om 10:00 weer een voeding. (ca 20 minuten totaal)
    rond 13:00 krijgt hij weer voeding (2 x 20 min).
    Dan om 16:30 meld hij zich weer en dan krijgt hij dus ook.
    18:30 weer.
    20:00 weer
    21:00 weer
    22:00 weer
    En dan gelukkig nachtrust tot een uur of 3:30-4:00 en vanaf die tijd weer tot 7:30.

Dit doet hij eigenlijk al vanaf dat hij thuis is en die nachtrust hoor je me ook niet over klagen, die wil ik gaag zo houden :):) maar...
    Hij begint de dag keurig met een ritme van 3 tot 3,5 uur tussen de voedingen en dat vind ik prima. Waar ik wel van baal is de avonden, vanaf ongeveer 18:00 begint-ie te brullen en is dan alleen stil met een borst in zijn mond (ja logisch, om een tiet kun je niet heen schreeuwen) Voor mijn gevoel zit ik dus de hele avond met ons kind aan de borst, en leg ik hem even weg omdat er geen drupje meer komt, dan is het weer brullen. Het is dus echt voeden, brullen, ik op adem komen, voeden, brullen, weer op adem komen... tot de laatste voeding. Voor de rest van de tijd is hij echt een voorbeeld baby, tevreden en veel slapen BEHALVE IN DE AVOND
    Een speentje tuft hij telkens uit, ook na enig aandringen. En helaas vind hij z'n duim ook maar niks. Ik heb het gevoel dat ik als levende speen gebruikt word, alleen de naam Bibi ontbreekt nog ;)

Hoe kan het dat Leo 's avonds zo vaak komt? Is mijn voeding dan te mager, zodat hij meer moet hebben om hetzelfde binnen te krijgen? Of heb ik juist slagroom en is het een smulpaapje?
    Ik weet ook niet of hij al (veel) gegroeid is, maar de maat 56 kan bijna uit de commode, dus ik denk het wel. Verder plast en poept hij goed (en veel) iedere luier is het bingo.
    In ieder geval, zolang ik het idee heb dat Leo het goed doet ga ik nog door met zelf voeden, al mis ik de avondrust wel erg. Elke keer als ik hem na een voeding wegleg, hoop ik steeds weer: nu valt-ie in slaap en meld hij zich om 22:30 weer. Maar tevergeefs, zover zijn we nog niet.

Groet van kiki

2. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Het is heel normaal dat baby'tjes 's avonds vaak komen. Dat heet clusteren: steeds beetjes drinken zodat ze een voorraadje hebben om daar de nacht mee in te gaan. Elske hing ook vaak de hele avond aan de tiet en Benten begint dat nu ook een beetje te doen. Het zegt dus niks over de voedzaamheid van de melk.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Serjenka is ook een erg hongerige meid 's avonds. Ik moet haar ook vaak aanleggen. Sedert een aantal dagen ga ik na haar voeding van 20 uur eens een stukje wandelen met haar. Daardoor valt ze vredig in slaap en wacht ze meestal wat langer om terug te eten.

4. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Wauw, met 2 weken al zo'n ritme. Menig borstvoedende moeder zou jaloers op je zijn.

Wat Leo 's avonds doet is clusteren. Dit is een heel normaal verschijnsel.
    's Avonds heb je wat minder melk, maar deze melk is wel vetter. Met deze melk legt hij een laagje aan voor de nacht.

Maak je niet ongerust. Met jouw voeding is echt niks mis. Zo te zijn, heb je juist slagroom want hij slaapt al 6 uur achtereen. En technisch gezien is dit doorslapen.

Met clusteren kun je het beste er gewoon aan toegeven. Lekker glaasje drinken naast je, tv aan of boekje er bij. En laat m maar gewoon drinken.
    Wegleggen is echt niet nodig. Jow borsten blijven namelijk gewoon produceren als hij drinkt.
    Okay, veel zal hij er niet uit krijgen. Maar vaak is het al genoeg dat ze even kunnen "sabbelen" (echt sabbelen mag natuurlijk niet, krijg je kloven van)
    Heerlijk lekker bij mama liggen.

Ene, de speen is gewoon afgekeken van jouw borst . ;)

5. Susan

Susan Lid

18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Het klink niet raar wat Leo doet. Het voordeel / nadeel is dat je bij borstvoeding niet weet hoeveel ze binnen krijgen. Ook ik geef borstvoeding en voedt op verzoek. Jessica blijft ovrdag ook wel 3 tot 4 uur weg en vanaf een uur of 5 komt ze ook steeds vaker. Ligt de ene kleine op bed komt de andere weer. Ik probeer wel niet korter dan 2 uur er tussen te laten dan krijgt ze mijn pink om er op te sabbelen want een speen wil ze ook niet. Omdat Jessica maar hooguit 7 minuten drinkt heeft ze dus zuigbehoefte en met de pink gaat dat ook heel goed.

Groetjes van Susan

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het ritme zit er nu goed in, en eigenlijk tussen de voedingen door slaapt meneer prinsheerlijk. Behalve in de avond. Ik heb me er maar bij neer gelegd en leg hem nu om de 1,5 tot 2 uur aan en voor de rest van de tijd laten we hem maar huilen. Of-ie nu in de wagen ligt of geknuffeld word, het helpt niet.

Als-ie zou willen, dan kan ik hem wel de hele avond aan de borst houden, maar dan houd ik geen tepels meer over en gaat het voeden me tegenstaan. Nu hebben we net het evenwicht tussen hoevaak aanleggen en hoelang het vol te houden is.

En ach, het is maar tijdelijk, ik denk dat Leo straks ook op de avond wel zijn rust kan vinden uiteindelijk.

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina