nachtdiensten met baby

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door jbbg, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jbbg

jbbg Lid

3 feb 2008
    22
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi moeders,

Hopelijk kunnen jullie mij aan een oplossing helpen voor het volgende probleem. Ik wil weer verder gaan studeren in de verpleging. De hartbewaking of spoedeisende hulp. Voor die werk/leer opleidingen moet je nachtdiensten gaan werken.
    Nu is het punt dat mijn vriend full time werkt en vaak rond half 6 al moet beginnen. Mijn diensten lopen tot een uur of 8.

Wat moeten we met de kleine tussen die tijd door? want vanaf 8 uur kan ik haar gewoon naar de oppas brengen..
    Helaas hebben we niet zoveel familie in de buurt die ons kan helpen..

Uitstellen van studeren heeft naar mijn inzien ook weinig zin aangezien we over een tijdje toch ook wel een tweede kleine willen, en dan wordt het dubbel zo moeilijk.

Hopelijk hebben jullie hier ervaringen of oplossing mee/voor..

Groetjes

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Lastig...
    Kun je misschien regelen dat je bijv. alleen in het weekend nachten draait? Tenminste... moet je vriend 's weekends wel vrij zijn.
    Zo doe ik het ook, alleen weet ik niet in hoeverre ze flexibel zijn als je nog in opleiding zit.

3. jbbg

jbbg Lid

3 feb 2008
    22
    0
    0
    verpleegkundige
    Hai!
    ik heb er naar gevraagd, maar er werd verteld dat ze er rekening mee proberen te houden maar niks kunnen toezeggen. dus in principe moet ik me op alles kunnen voorbereiden..

Weekenden zou namelijk verder wel prima uitkomen!

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dat zeiden ze toen bij mij ook ;).
    Het staat ook niet ergens 'vast' op papier dat ik bijv. vaste dagen heb, maar ik heb dit met mijn leidinggevende kunnen regelen. Stel dat er een andere leidinggevende komt, kan diegene bijv. wel zeggen dat het anders moet.
    Dat ik er dan niet mee eens ben is een tweede...

Dus ik zou als ik jou was toch voet bij stuk houden en zeggen dat je anders geen oplossing hiervoor hebt. Als je een beetje een meedenkende leidinggevende hebt, gaat dit wel lukken. 'tis voor hun gewoon een kwestie van goed plannen... maar dat geluk moet je maar net hebben natuurlijk.

Succes!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kun je geen gastouder zoeken die aan flexibele opvang doet? Want dat zou ook fijn zijn lijkt me, ook voor jullie kindje. Want als je kindje steeds om 5:00 uur zijn/haar bedje uit moet lijkt me ook niet prettig. Mijn dochter zou daar niet zo blij mee zijn in elk geval...

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kan je vriend niet eens in de zoveel tijd iets regelen met zn werk? Dat hij iets later begint bv? Waarom zou alleen jij je in allerlei bochten moeten wringen? Als je vast werk hebt, heb je vaak meer creditsb waardoor ze uitzonderingen kunnen maken. Juist tijdens een opleiding moet je die credits nog verdienen...
    Hebben ze in het ziekenhuis geen opvangmogelijkheden?

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Een gastouder met flexibele 24uursopvang zoeken idd. Ik haal mn dochter wel altijd op na mn werk om 10 uur maa rze zou daar ook kunnen blijven slapen als het moet

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik wer zelf ook in de verpleging en maakte mij ook zorgen om dit soort problemen.
    Nu heb ik zelf een flexibele gastouder gevonden, waar Jasmine of 's ochtends vroeg naar toe gebracht kan worden. Of, als mij man ook erg vroeg de deur uit moet, de avond ervoor al. Dan kan ze gewoon daar een nacht slapen. Zou haar dan voor mijn ND brengen en na de ND weer ophalen (gastouder woont op de weg naar mijn werk, dus is wel handig)

9. jbbg

jbbg Lid

3 feb 2008
    22
    0
    0
    verpleegkundige
    dank jullie wel, ik ga eens op zoek!
    Groetjes

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Of iemand die bij julie thuis wil oppassen zodat je kleine lekker kan blijven slapen. en dat dan de oppas haar aan kleed en zo

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat vroege opstaan is nog een ding, maar is het dan de bedoeling dat je vriend alle nachtvoedingen in zijn eentje gaat doen terwijl hij ook heel vroeg moet opstaan? Lijkt mij geen ideale situatie..

Deel Deze Pagina