Nouww er zit nog wel wat tussen C&A en een jas van 200 hoor. Als het pijn gaat doen in je portemonnee zou ik zeggen betaal lekker zelf de helft. Leren ze ook nog iets van misschien.
Op de scholen waar mijn kinderen naartoe gaat en bij neefjes/ nichtjes zien ze het en speelt het wel. Ieder zijn manier toch? Wij zijn ook niet "rijk", maar ik vind het fijn om hem dat te geven. Ik had ook op mijn 22e een koophuis en op mijn 24e een kind, maar wat heeft dat ermee te maken?! Ik geef dit mee en jij doet dat anders. Prima.
Want nu leren ze niks? haha, wat een rare conclusie. Mijn oudste studeert als een dolle en werkt hard. Ik vind het leuk om hem dit dan te geven.
Maar jii begint je post met: het is om te huilen en daarna: het doet pijn in mn portomonnee. Als jij dat prettig vindt moet je dat vooral doen, maar dit zijn voor mij redenen om dat niet te doen.
Nou hier zien ze het echt wel en de een is er gevoeliger voor dan een ander. Dochter geeft er niks om, zoon wil alleen maar merk. Maar hier is het simpel. Ik geef een max bedrag uit aan een winterjas (voor ons is dat 100 euro), wil je duurder dan mag je de rest zelf bijleggen. Moet wel een beetje normaal blijven. Zo wilde de oudste laatst een stone island trui van 100 euro en persoonlijk vind ik dat als iets echt anders dan anders is en iets moois, dan wil ik er best wat extra voor betalen, maar die trui zag er uit als eentje van de zeeman, alleen een stom label op de mouw. Daar ga ik dus echt geen 100 euro voor betalen. Die is gek.
Ohja prima hoor. Maar in je eerste post moet je huilen om de hoge prijzen van winterjassen in grotere maten en later doet het pijn in je portemonnee... maar als je het dan nog steeds leuk vindt prima hoor. Ik vind het belachelijk maar dat doet er niet toe, het is jouw portemonnee.
Nou met zelf bijleggen zou ik dus ook doen. Basisbedrag verschilt per persoon en gezin natuurlijk. En ik vind de leeftijd ook nog wel een ding. 11/12 jaar vind ik weer anders dan 19.
Ja dat vind ik ook. Met 19 jaar hebben ze een bijbaan en kunnen ze dure dingen daar mooi van betalen.
Een avond naar een musical doet me ook pijn in mijn portemonnee, maar dat vind ik ook leuk, dus heb ik het er voor over. Neemt niet weg dat in één keer 4 winterjassen ( waarvan 2 dure) een hap uit mijn budget is en dat doet wel even zeer, ja.
Van dat geld betaalt hij de rest van zijn kleding, zijn zorgverzekering/ eigen risico, uitgaan/ feestjes/ cadeautjes. Daarbij spaart hij nog een deel voor zijn studie ( voor als ons gespaarde potje op is) en dan is het op.
En dat is prima. Er zijn een heleboel leeftijdsgenoten waarvan de ouders de zorgverzekering betalen en de kinderen mogen de zorgtoeslag houden als "zakgeld" en/of de rijlessen bekostigen. Dat is mij dan weer te gortig. Maar zo doet iedereen het anders.
Oh ja dat zouden wij dan weer doen denk ik haha. Deden mijn ouders ook. Komt waarschijnlijk uiteindelijk weer beetje op hetzelfde neer.
Ik snap je helemaal hoor, ik herken dat wel hier. Hier is het overigens wel onze eigen schuld. Ik heb van baby af aan al merkkleding gekocht voor de kinderen en zelf dragen we ook veel merkkleding dus ze krijgen dat automatisch wel mee. En ik merk bij beide kinderen (7 en 11 jaar) dat school/vriendjes daar echt wel veel invloed op hebben. Eerst bijvoorbeeld met die nike fleece pakken, nu momenteel weer met black bananas. En bij de oudste met reinders kleding. Dus ja ik koop het met liefde maar natuurlijk is het even een flink bedrag. En uiteraard zijn er grenzen. Overigens ging ik gister met mijn oudste naar de stad en die dook zelf winkels in als new yorker, h&m en primark dus helemaal verwend is ze nog niet
ojee geloof dat ik onder een steen heb gezeten wat zijn in godsnaam black bananas ? Een nike fleece pak , zou niet weten hoe dat eruit ziet en beide kinderen ook nog nooit over gehoord en Reinders is dat een merk of een winkel? Goed terug naar de winterjassen, hier verschilt het echt per jaar. Op dit moment heeft onze dochter 2 winterjassen van vorig jaar die nog passen. 1 van de Aldi die 15 euro koste en 1 ski-jas van de lidl die ook in die prijsklasse zat. Voor onze zoon hebben we vorig jaar een pilotenjas op de kop getikt bij de bauwhaus, ook voor 15 euro en hij heeft zijn jas van vorig jaar nog (gekregen) Dus dit jaar hoeven we niet op pad.
Black bananas in een merk, was er al in volwassen kleding maar heeft nu ook een hele populaire kinderlijn met trainingspakken en jassen. Nike fleece tech is echt al een paar jaar heel erg "hot" Daar lopen echt alle jongens van alle leeftijden (en papa's op luie dagen of op het sportveld) in hier en Reinders is inderdaad een dames merk met ook een kinderlijn. Ben je iig weer bij
Black bananas ken ik wel, maar we lopen toch wat echter hier in Groningen denk ik, Want mijn oudste is echt van de merken, maar hot is het hier volgens mij nog niet. Nike fleece tech dan wel redelijk, al lopen ook heel veel nog in trainingspakken van een favoriete voetbalclub (niet dat dat goedkoper is helaas haha).
Ik woon in de randstad, wellicht verschilt dat? En inderdaad een gemiddeld voetbaltenue of trainingspak is ook goed aan de prijs helaas
Ik ken het ook allemaal niet. Maar mijn tiener wil nog niet dood gevonden worden in een trainingspak dus dat zal er ook wel mee te maken hebben