Wat is een normale uitgave voor een kinderwinterjas?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 22 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat mag een kinderwinterjas kosten?

1. 0-30 euro

12 stem(men)
    8,6%
  2. 30-50 euro

59 stem(men)
    42,4%
  3. 50-70 euro

35 stem(men)
    25,2%
  4. Meer dan 70 euro

33 stem(men)
    23,7%
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dit is de style van black bananas
    Overigens hebben ze ook echt mooie winterjassen ;)

Bijgevoegde bestanden:

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Voor de jongste een benetton en voor de oudste een cars ;)

Bijgevoegde bestanden:

Whoopy en tuc vinden dit leuk.
  3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.507
    113
    Verklaard meteen waarom ik het niet ken mijn zoon wil nog niet dood gevonden worden in kleding met letters erop :rolleyes:, dus alles waar maar iets van een letter (of merknaam) op staat wordt meteen afgekeurd. Heb dat inderdaad laatst in een (nieuwe) winkel hier zien liggen (herken het apenkopje). Ik vind het er wel leuk uitzien maar zou het (als hij het mooi zou vinden) gezien het tempo waarmee mijn zoon groeit niet snel voor hem kopen. Best duur voor iets waar hij zo weer is uitgegroeid.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    Het ligt ook wel aan je eisen voor een winterjas, mijn zoon doet echt alles met de fiets, maakt niet uit welk weer, een auto hebben we niet, dus door weer en wind moeten we dan heb je wel een water/wind dichte warme winterjas nodig. Een regenjas over een gewone jas werkt voor hem niet (autist) dus ik ga altijd koopjes af in de uitverkoop en dit jaar tevreden, van het zomer een winterjas voor erbij gescoord in de opruiming voor 5 euro en nu voor 65 euro een mooie wind en waterdichte gevoerde regenjas, van dit merk eerder 1 gehad en die blijven goed waterdicht en schoon te houden en zijn warm, en hij zal er zeker 2 jaar mee doen, weet ik uit ervaring dus ik ben blij.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het niet raar om 50 tot 70 euro te betalen voor een winterjas, maar dat doe ik niet altijd.

Meestal schuif ik wat door, houd ik de uitverkoop en de aanbiedingen in de gaten en naarmate de winter nadert ben ik bereid meer te betalen voor een leuke jas, omdat ik dan nog geen leuke aanbieding heb gevonden.

Dit jaar 3 nieuwe jassen gekocht voor de kinderen: 13,92, 21,68 en 47,95 euro. Die laatste is van de week gekocht en mijn te besteden budget was groter dan die 47,95 euro.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Lopen de meiden hier dan ook in??
    Ik moet het ook niet vergelijken met mijn kind haha, die heeft een hele eigen stijl, loopt niet met de mode mee en trekt zich nergens wat van aan:roflmao:

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Absoluut, hoewel mijn dochter een iets meer meisje achtig model heeft. Tja tot 2 jaar terug had mijn dochter nog nooit een broek of een sneaker aangehad, nu krijg ik haar met geen mogelijkheid meer in een rok ( nou ja, zo een enorme mini versie wel maar dat vind ik dan weer niet goed)

Youtan en Whoopy vinden dit leuk.
  8. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Grappig om te zien,he?
    's Morgens zie je hier vaak hele groepen jongeren naar het VO fietsen.
    Al die meiden hebben eenzelfde soort fiets, eenzelfde soort jas, dezelfde sneakers, vaak dezelfde haardracht.
    Over groepsdruk gesproken:D.
    Er is echt maar een enkeling die uit de band springt.
    Ik zag vandaag een vakantiefoto van de vriendengroep van onze oudsten.
    Alle jongeren hebben op de foto dezelfde Adidas badslippers aan (donkerblauw met wit streepje). Niet te geloven! Hoe hebben ze uit elkaar weten te houden welke slippers van wie waren.

Hier worden die trainingspakken niet naar school gedragen. Meestal thuis, in de vrije tijd of als vrienden hier komen chillen.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Hier nog weinig groepsdruk (groep 8) maar merk wel dat ze anderen graag nadoet.
    Gister zei ze bijv: mam! Morgen wil ik een staart in, en dan aan de voorkant 2 losse plukjes.
    Dus ik zei: wat? Dat is iets van 15 jaar geleden.
    Zegt ze: nou nu is dat dus weer in.

En ze wilde graag fila schoenen en een iPhone.
    IPhone is ze voor gaan sparen :roflmao:

Oke, jas..
    Zag dat cars een kort model had, die vond ze wel leuk.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier merk ik ook wel dat ze zich steeds meer bewust worden van merken en ze een steeds duurdere smaak krijgen. Ik verwacht dat dat nog erger wordt als de oudste volgend jaar naar de middelbare school gaat.
    Maar van de andere kant zijn ze gelukkig ook nog steeds blij met een trui van de Zara of H&M oid en trekken ze ook nog graag de kleren aan die ik voor ze maak. Dochter heeft deze winter zelfs meer zelfgemaakte dan gekochte kleding in haar kast liggen en is nu met een vriendinnetje samen ook steeds truien aan het naaien.

Voor jassen hebben we een max van 120 euro (winterjas) en 75 euro (zomerjas), als ze een duurdere willen, moeten ze zelf bijleggen. Mijn zoon heeft een paar jaar geleden een keer een jas van Scotch Shrunk gehad van 180 euro, maar dat was vooral omdat ik er zelf verliefd op was (en hij ook) en ik niks anders kon vinden wat (bijna) net zo mooi was.

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou als ik DE winterjas voor mijn zoon kan vinden mag hij wel rond de 200 euro kosten en als hij er de winter erna ook nog mee kan doen dan maakt mij het bedrag niet uit maar heb nog niks naar mijn zin gevonden.

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    En merken gaan echt al heel erg meespelen bij mijn zoon en verwacht dat dat volgend jaar nog erger wordt op het VO. En ja denk wel dat ik daarin mee zal gaan (tot op zekere hoogte uiteraard) want ik weet nog hoe ik vroeger zelf was en ook graag alles wilde hebben.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ja klopt helemaal. Hier ook twee kinderen op het VO en ze lijken min of meer allemaal op elkaar ;)
    Was vroeger ook al.
    Zoon heeft ook een Nike tech fleece pak gehad en stond hem heel mooi, is nu eruit gegroeid, droeg het enkel in zijn vrije tijd maar niet naar school.
    Reinders komt er hier niet in. Mijn dochter had vorig jaar nogal een ordinair type in de klas die in Reinders liep en dat wil ze echt niet dragen hihi
    Mijn dochter van 13 jaar heeft nu ook een Airforce jas gekregen en zou ik nooit doen maar ze fietst 5 dagen per week een flink stuk en vorig jaar is ze zo vaak zeiknat geregend want een regenpak wil ze niet dragen en nu komt ze ieder geval droog en warm aan en het is een mooie duurzame jas.

14. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb 40 euro uitgegeven aan een winterjas voor onze dochter van bijna 2. Misschien koop ik nog een skipak als het gaat sneeuwen

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik googlede dat Reinders even, kende de naam niet.
    Maar met de afbeeldingen wist ik het meteen. Ik vind het er ook vreselijk ordi uitzien, zijn maar 2 kinderen bij ons op school die er in lopen en dat zijn ook echt zulke types.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja is ook echt niet onze style

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een gulden middenweg, ze mogen een paar duurdere sweaters voor de winter maar zelfs voor de oudste van bijna 16 jaar weten we nog prima te slagen bij de H&m en dat vind die ook prima. Hier voelen de kinderen zich echt bezwaard wanneer ze weleens iets duurders krijgen, ze zijn zich heel erg bewust van geld en wat het allemaal kost.

tuc vindt dit leuk.
  18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb voor beide dochters een jas gevonden van rond de 50 euro.
    Voor de oudste een jas van WE. Collectie van deze winter.
    Voor de jongste heb ik een jas van B.Nosy, ook rond de 50 euro maar is collectie van vorig jaar.

Ik vind de jassen ook echt aan de dure kant. Oké, dan vind ik de jassen van Like Flo helemaal geweldig, maar die zijn erg prijzig.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Vandaag een rondje in de stad geweest om een jas te zoeken.
    Drama!
    H&m had wel een parka, maar stond niet zo.
    Only, vero moda, WE, the sting, america today geweest maar niks helaas.
    De maat is ook lastig, 170/176 of 34
    Maar alles is te wijd helaas.

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hadden dit jaar geluk.
    Dochter vond een mooie jas voor €25. Zoon zn jas was voor de helft van de prijs en kostte daardoor €15.
    Mijn max is eigenlijk €40 voor een winterjas voor de kinderen. Meestal lukt dat ook. Vorig jaar kon ik voor dochter niet slagen en heb ik een jas van €80 gekocht in de verwachting dat ze niet zo hard meer groeit en er 2 seizoenen mee kon doen. Dat was helaas niet zo Maar die heb ik voor een leuk prijsje weer kunnen verkopen en haar nieuwe jas is niet zo duur dus vooruit maar weer.

Deel Deze Pagina