Bij mij houden ze ook minimaal 80 aan, ik had ook een ernstig tekort, ik zat op 13 en ik slik dagelijks 2500IE waardoor het nu rond de 100 ligt.
Ik moest nu 2x per maand de eerste maand een ampul nemen en hierna om de 3 maanden een ampul maar inderdaad ik merk er nog maar bar weinig van ben nog steeds uitgeput en als ik lig val ik acuut in slaap. De apotheek heeft ook gezegd dat het wel 6 weken kan duren tot het begint te werken maar ik ben nu 3.5 maand verder en merk nog niets.
veel huisartsen houden als ondergrens 50 aan, maar dat is al achterhaald, minimaal 80 of meer. 16 is dus extreem laag.
Inderdaad 800 is te weinig om op te krikken. Oogop mijn zwangerschap( is mis gegaan) mocht ik die 50000 ie niet nemen maar kreeg ik 2x800 en 1 x 400 per dag dus 2000 ie en nu de 50000 per week. Begin mei weer de waarde na laten kijken
Nou, vandaag het recept opgehaald. Ik moet 2x daags een tabletje van 800IE innemen.. Dus 1200IE per dag.. Nu lees ik hier dat dit niet voldoende zou zijn. Wat gek! Ik geef wel nog borstvoeding, misschien dat het daarmee temaken heeft?
Ik had een waarde van 22 en slikte 1000IU per dag. Wel van Solgar, want de kwaliteit daarvan is veel beter dan wat de huisarts voorschrijft. M'n waarde steeg vrij snel daarna. Bij de laatste check was de waarde 142. Dus nu slik ik nog maar eenmaal per week 1000IU en hopelijk houdt dat het stabiel
Ik geef ook borstvoeding en heb die 50 000, Arts heeft het helemaal uit zitten zoeken en rond zitten bellen. Wel is mijn dochtertje al 2jaar geweest.
naast dagelijks vieze kauwtabletten 400 Mg krijg ik ook deze ampullen die ik door mijn eten moet doen sowieso 1 keer in de week Bij heel laag onder de 20 sowieso 1 week elke dag en soms 2 weken Maar ik geef/gaf geen borstvoeding dus ik weet niet of het er wat mee te maken kan hebben
Nou vandaag opnieuw mijn vitamine D laten meten want heb nu 2x 5000 gehad en nu hopen dat hij wat omhoog is (al denk ik zelf van niet!) Maandag of dinsdag pas de uitslag dus ik ben benieuwd! De apotheek zei mij toen dat het ongeveer 6 weken zou duren voor ik wat zou merken maar ben nu 3.5 maand verder en voel nog geen verschil helaas.
Zelf heb ik een tijd geleden een zelfde topic aangemaakt, waar veel bruikbare tips in stonden.... Misschien heb je er nog iets aan. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/521746-vitaminetekort-wie-helpt.html Mijn waarde was te hoog voor ampullen volgens mijn HA, ik ben 2x per dag 2000 i.e. Gaan slikken en voelde me binnen 2 weken al een compleet ander mens.
Met de borstvoeding mag je zelfs 6000IE slikken. Onder 2000IE vul je een tekort sowieso niet aan. Mijne was 53 net na de zomer. Ik ben toen 4000 IE gaan slikken. Voelde mij stukken beter. Toen de pot leeg was, te lui geweest om nieuwe te halen. Voelde mij laatst weer zo moe worden, dus slik weer een hoge dosering en laat binnenkort wel even prikken.
Oke maar ik kan dat gewoon aanvragen ofzo? Aangeven dat ik hogere dosering wil? Dan ga ik gewoon bellen namelijk maandag. Ik begreep van anderen dat huisartsen nog wel eens moeilijk doen om hoge doseringen.
Klopt. Ik zou zeker nog een keer terug gaan naar de HA. Wellicht zit je bij een grotere praktijk en treft je een HA met een andere mening? De dosering die je nu gaat neming gaat het tekort iig niet opvullen...