hallo ik heb een vraagje als je een te grote baby krijgt vanwege suikerziekte leiden ze je dan dan eerder in of laten ze je tot op het laatst lopen... en mag je natuurlijk bevallen of via een keizersnee??? nog een vraag vanaf wanneer spreken ze van een te grote baby??? hoeveel weken lig je dan voor??? hoop dat jullie wat antwoorden voor me hebben...
bij een normaal verloop zullen ze kijken hoe groot je kindje is en daarna een plan maken. je mag gewoon natuurlijk bevallen maar als je kindje echt veel te groot is voor je bekken krijg je een keizersnee. inleiden zullen ze vaak doen na de 38 weken net als een keizersnee. vooral bij suiker is het bekend dat kindje groot zijn 4000 gram is dan normaal groter ook. hoeveel tegroot kan ik zo niet zeggen maar alles boven de 2 weken voor lopen is verdacht
Vaak hoor ik dat de dames dan met 38 worden ingeleid. En in een aantal gevallen een geplande keizersnede als de baby echt te groot is bij 37 weken. Maar dan heb je het over 9a10 pond..
Ik ben gisteren bij de gyn geweest en tijdens de groei echo (heb er meerdere gehad) kwam naar voren dat de baby op dit moment al 3800 gram weegt. Dit is ruim 1 kg zwaarder dan normaal op deze termijn. In de curve zit hij dan ook bij alle metingen boven de 95% lijn. We hebben nu afgesproken om bij de volgende controle te kijken of ik inleidbaar ben. Is dat niet, dan wachten we weer een week af, anders gaan we idd een afpraak plannen om te bevallen. Als we gewoon door zouden gaan tot 40-41 weken moet ik rekenen op een kindje van 10-11 pond en dat hebben ze natuurlijk liever niet.
Ik heb geen suikerziekte gehad maar met de groeiecho's bleek dat ons dochtertje erg groot zou zijn (met 37/38 weken konden ze het buikje al niet meer goed meten ging over de 40 weken heen. Met precies 38 weken kregen we een groeiecho bij de Gyn en die zei gelijk morgen kom je terug en gaan we je inleiden (ons meisje bewoog ook minder dan voorheen) Wij hadden een heel dik propje verwacht alleen bleek ze 54 cm te zijn met de geboorte en 3825 gram (ze hadden rond de 4000gram verwacht) Hier laten ze je niet te lang lopen in elk geval was ik erg blij mee
ik heb zwangerschapssuiker, al geconstateerd met 16 weken zwangerschap, ik spuit nu ook insuline en mij is verteld ongeacht of de baby groot is of niet ik wordt ingeleid bij 38 weken. Bij de 20 weken echo liep ze precies op schema, ik krijg wel bij ieder bezoek aan de gyn een echo en ook met 30 weken nog een groei echo. Verder zou ik niet weten of ze geplande keizersnede doen. Mijn laatste is met 41,6 geboren en woog 4270, dit vond ik al erg zwaar.... ik zou als ik jou was gewoon al deze vragen opschrijven en meenemen naar je volgende controle en het goed bespreken, is erg belangrijk. Groetjes Corien
Ik heb ook een te grote baby gekregen. En ondanks dat uit echo's bleek dat Mr K ruim 2 weken voor liep op groei hebben ze de natuurlijk af gewacht maar wel met om de dag controles. Uiteindelijk besloot meneer met 43 weken dan toch maar te komen en bleek na 2 uur persen dat het echt niet paste en werd het toch een keizersnee. Hij was 55 cm en 5000 gram. Dus toen ik zwanger werd van Ms K extra controles gehad en helemaal lek geprikt omdat het toch door suikerziekte moest komen alleen dat had ik dus niet. Ik dacht gezien mijn voorgeschiedenis dat ze me dit keer wel niet zo lang zouden laten lopen maar helaas dit was wel de planning. Gelukkig besloot ons meisje een handje te helpen door in week 38 nog even snel in stuit te draaien waardoor het toch een geplande keizersnee werd. Maar zoals gezegd ik had geen suikerziekte dus er was ook geen medische oorzaak om eerder in te grijpen. Wat ik wel geleerd heb is dat je duidelijke afspraken moet maken met je gyn, duidelijk je zorgen en je wensen daar neerleggen zodat ze dat mee kunnen nemen in het maken van een plan
Bij mijn oudste kreeg ik persdrang en paste ze niet. Het werd een speodkeizersnee en ze was 4700 gram en 56 cm bij 40+3. Ik was 2x gecontroleerd op zw. suiker en dat had ik dus niet. Bij de jongste werd ik in de gaten gehouden d.m.v. groeiecho's. Wederom 2 controles op suiker en wederom geen zw. suiker. Toch bleek onze jongste dame 3-4 weken voor te lopen op de groei en werd een keizersnee gepland bij 38+3. Zij was toen 52 cm en 3910 gram.
Hier nog 1 met een te grote baby. Ben al 2x getest op suikers,waarvan de laatste nog op uitslag word gewacht (hopelijk vandaag) De eerste keer was alles goed. Bij de groeiecho hadden ze het er al wel over,dat wanneer het zo blijft ik eerder ingeleid zal worden. Maar hoe of wat precies weet ik niet,ga het aankomende week vragen wanneer ik weer de echo heb. Onze kleine loopt nu 3,5 tot 4 wkn voor op schema. Ben benieuwd hoe dit over een paar dagen zal zijn.
hey mede moeders en toekomstige moeders... bedankt voor jullie reactie.. ik spuit al vanaf 5 weken zwangerschap... en altijd is de kleine aan de kleine kant geweest... ze kwam ook onder de 10% lijn met buikomtrek was de zelfs p5... ook voelde ik minder leven sinds 3 weken... ook aan de ctg gelegen en ze zien inderdaad dat ze niet zo actief is als dat ze zou moeten zijn... normaal heb je pieken in de ctg en die heb ik vaak een paar keer achter elkaar niet... nu hadden ze het al over long rijpers omdat ze minder beweegd en erg klein was... nu had ik woensdag een echo en toen bleek dat ze in 10 dagen tijd(sinds laatste echo) 3,5 weken was gegroeid...en zelfs nu voor ligt met groei haha... nu zijn ze bang omdat ik erg schommel met me suikers sinds 2 weken dat ze te groot word... weet alleen niet wat haar geschatte gewicht nu is...
hey tatjana ik heb diabeter type 1 in november ben ik bevallen van een prachtige dochter! mijn suikers moest ik 7X per dag controleren en vanaf 34 weken moest ik ELKE DAG op controle komen voor een ctg van minimaal een half uur! mijn suikers werden steeds minder onder controle te houden en had dan vaak uitschieters! door deze omstandigheden had mijn gyn met me besproken me in te leiden met 37 weken alleen bleek dit onnodig want de nacht voor de geplande inleiding kreeg ik weeen en die middag is ze geboren hahaha
owh sorry en ze was 3075 gram en 48cm lang dus ook niet groot ! volgens de echo's die om de 2 weken kreeg zat ze iets onder de gemiddelde lijn en dat was volgens de gyn super voor een kindje met een moeder met suiker!
das een geluk hahaha... ze dachten bij me eerste ook achteraf dat ik suiker had omdat de kleine achteraf erg groot was... ik ben toen met 36 weken ingeleid vanwege zwangerschapscholestase (vergiftiging van de lever)... en me kleine was... 3370 gram en 52 cm lang... maar wat zijn uitschieters daar en wat spoot je op het laatst voor de maaltijd???
Ik word zoals het er nu uitziet met 38 weken ingeleid.. Maar misschien wel eerder.. Hij zit echt bovenaan de lijn in curve.. Ik prik ook 7x per dag en moet echt mijn suikers laag houden.. Nog geen insuline gelukkig!!
Haai, Hier ook een hele grote baby. buikje en benen lopen meer dan 4 weken voor. Hoofdje loopt gelijk met mijn zwangerschapsweken. Ik heb me hier ook erg zorgen om gemaakt. Heb een extra echo gehad vorige week. Er is niks geks gevonden. Alleen dat het een dikkerd is! Ze gaan de baby hier niet halen dan bij 41 weken! pffff.
nu hopen dat je het vol kan houden zonder te hoeven spuiten... maar ik heb vaker gehoord dat bij mensen met suiker inleiden met 38 weken standaard is... is dat bij jou ook???
Hoi dames, ik lees hier ff mee vandaag weer een echo gehad, en buikje van dit mannetje loopt stond dus op 35 weken, terwijl ik nog geen 32 weken ben.. ook had ik Erg veel vruchtwater.. misschien wel Te veel. ik vind het maar gek en spannend, de eerste was namelijk te klein bij 41+1 zat hij op de p5 lijn en heeft hier ook echt last van gehad dat hij te klein was! en nu zou het kindje te groot worden!? heel gek.. mn man en ik zijn zelf ook echt niet groot, hij 1,75 ik 1,63 dus een groot kindje lijkt me erg gek. ik vroeg ook aan de echoscopiste hoeveel ze dacht dat de baby zou wegen bij 40 weken, maar ze zei op een toontje alsof ze nooit geloofde dat ik de 40 weken zou halen, dat het dan wel een hele flinke jongen zou zijn.. morgen pas afspraak bij de gyn, ga natuurijk ff vragen over zwsuiker e.d. en over hoe of wat de planning word.. wil het liefst eigenlijk gewoon geen keizersnede en niet ingeleid worden, maarja een heel groot kindje in mijn "kleine" lijf, gaat ook niet werken lijkt me....
Ik heb alle controles plus bevalling in Duitsland doorlopen. Hier wordt standaard geprikt op suikerziekte en zo kwam men er dus achter dat ik ook zwangerschapssuiker had. Gelukkig kon ik het in de hand houden met alleen dieet volgen, dus heb geen insuline hoeven spuiten. Heb meerdere groei-echo's gehad, maar ben uiteindelijk pas ingeleid met 40+4 dagen. Ten eerste omdat onze frummel op 39+6 nog werd ingeschat op 3800 gram (plus of min 500 gr ) en ten tweede omdat mn baarmoederhals nog niet verstreken was, ik nog maar een vingertopje ontsluiting had en de baby nog erg hoog lag. Uiteindelijk bevallen met 40+5 van een kindje van 4120 gr en 53 cm
Hetzelfde verhaaltje als hier dus. Alleen houden ze mij wel in de gaten,krijg om de 2 weken een groeiecho. Als dit zo blijft dan word ik ingeleid met 38 weken.