wat is een passende straf zoon 1.5 uur "kwijt"

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Porsche, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou hem vertellen dat hij hiermee heeft laten zien dat hij niet alleen buiten kan spelen en hem de komende tijd daarom dus binnen houden. Hij kan weer alleen buiten spelen als hij jou heeft laten zien dat hij die verantwoordelijkheid aan kan. Aan hem hoe lang dat dus is :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor de grote mond zou ik hem bij thuiskomst een time-out hebben gegeven trouwens.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    op deze manier moet de initiatief van zijn kant komen. hij moet je overtuigen dat hij dit alles echt wel snapt. hij moet jou uitleggen wat nou verkeerd was in zijn gedrag. anders is het gewoon een straf en soms willen ze wel de straf verwelkomen omdat het verder niks in de status quo verandert. 'geen buiten spelen' dus, totdat hij een gesprek met jou wilt om jou te overtuigen dat hij wel snapt waarom en hoe. je zult verbaasd zijn hoe goed ze van alles begrijpen maar toch verkeerd doen. het komt omdat zij nog niet echt de verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor hun eigen beslissingen en de gevolgen ervan. op deze manier leert hij echt.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit was ook mijn eerste gedachte eerlijk gezegd. :) Ik ken natuurlijk niet precies jullie buurt en de omstandigheden maar ik zou mijn vierjarige nooit alleen in de buurt laten rondfietsen zonder continu zicht te hebben op hem. En een zesjarige misschien ook nog niet, maar sowieso niet de verantwoording over zijn jongere broertje geven. Ze kunnen op die leeftijd echt nog geen serieuze risico's en gevaren inschatten, om over eventueel loslopende pedo's nog maar niet te spreken. Brrrrrr.

Ik zou dan ook eerlijk gezegd alleen straf geven voor de grote mond en voor het 1,5 'kwijt' zijn gewoon uitleggen dat je voortaan wilt dat hij in de buurt blijft omdat je het toch te gevaarlijk vindt. Over een paar jaar dan maar weer. Je vergeeft je jezelf nooit als er een keer iets verschrikkelijks gebeurt, gelukkig zat hij deze keer bij een vriendje...

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ten eerste zou ik mijn kinderen op die leeftijd nog niet zon verantwoordelijkheid geven en een 6 jarige heeft ook nog geen goed verkeersinzicht. maar goed dat terzijde.

hier zou het zijn de fiets afnemen dus sws een fietsverbod van toch wel een wk. en voor de grote mond ook nog thuis houden 2 dagen niet spelen. of iets anders wat hij graag doet.

Deel Deze Pagina